۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶

سردار علایی: اینکه در دفتر کار نماینده شنود بگذارند در شان جمهوری اسلامی نیست

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

allaei«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):حسین اعلایی در همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت با بیان اینکه نباید با بیان امنیتی کشور را اداره کنیم افزود: اینکه در دفتر نماینده مجلس دوربین و شنود بگذارند در شان جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر سردار حسین اعلایی در همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت که امروز سه شنبه در مسجد ولی عصر برگزار شد به انتخابات سال ۹۲ پرداخت و گفت: انتخابات امسال بسیار مهم و حساس برای جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهایی که اتفاقات ایران را دنبال می کنند بود.

وی با بیان اینکه از روزی که مقام معظم رهبری سال جدید را به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مطرح کردند قرار بر شکل گیری حماسه بود افزود: پس از سال ۸۸ و مشکلات ناشی از آن قرار بود انتخابات امسال باعث وحدت ملی و انسجام ملی شود لذا طبیعتا برای تحقق این حماسه اقداماتی لازم بود که مقام معظم رهبری اجرای پیشتاز حماسه سیاسی را برعهده گرفتند و فرمودند انتخابات آزاد که همه سلایق در آن شرکت کنند.

این فرمانده نیروهای مسلح افزود: به خاطر اینکه حماسه سیاسی شکل بگیرد مقام معظم رهبری فرمودند من یک رای بیشتر ندارم و به همه اطمینان دادند انتخابات رقابتی است و با حضور همه جریانها برگزار خواهد شد.

سردار اعلایی در بخش دیگری از سخنان خود به شائبه دخالت نیروهای مسلح ، سپاه و بسیج در انتخابات پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری بارها به فرماندهان نیروهای مسلح تاکید کردند که رفتار شما طوری باشد که چنین شائبه ای ایجاد نشود که با لطف خداوند این اتفاق رخ داد.

وی به بررسی های شورای نگهبان در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت و گفت: یکی از کاندیداهای مهم در فهرست افراد انتخاب شده نبود البته هم حضور این فرد موج ایجاد کرد هم رفتار ایشان بعد از نظر شورای نگهبان فضای مناسب برای انتخابات بوجود آورد که البته غیر از این بود ممکن بود انتخاباتی با این شکوه برگزار نشود.

سردار اعلایی با بیان اینکه کسی در انتخابات رای آورده فرد شناخته شده ای است افزود: رئیس جمهور منتخب فردی است که هیچ شائبه ای در مورد ایشان وجود ندارد به طوری که حتی رسانه های خارجی او را سیاستمداری کار کشته و دیپلماتی ورزیده در سطح جهان می دانند.

وی افزود: روحانی روی بعضی از مسائل و معضلات جامعه زیاد تکیه می کردند و آن سیاست خارجی بود بالاخره سیاست خارجی ما ۴ تحریم برای مردم بوجود آورد و مردم نسبت به این سیاست راضی نبودند.

این فرمانده نیروهای مسلح مسئله اقتصاد را از دیگر معضلات مهم کشور برشمرد و گفت: اقتصاد فعلی در شان جمهوری اسلامی نیست زیرا حتی من یک نامزد را ندیدم که از اقتصاد موجود دفاع کند همه آنها به وضعیت اقتصادی منتقد بودند علت این وضعیت وضع تحریم ها و دیگری مسائل ناشی از مدیریت اقتصادی است.

سردار اعلایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکید روحانی مبنی بر اینکه نگاه امنیتی نباید بر رفتارهای اداری کشور وجود داشته باشد افزود: نباید با نگاه امنیتی دانشگاه و کشور را اداره کنیم نیاز به این کارها نیست اینکه در دفتر کار نماینده مجلس دوربین و شنود بگذارند در شان جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد:  بعضی وقت ها برای مقابله با دشمن باید از تاکتیک های جدید استفاده کنیم این روش ها را در جنگ دیده ایم در کشورداری هم همین طور است ما برای اینکه بتوانیم برنامه هایمان را پیش ببریم بعضی مواقع باید راهبردها و تاکتیک هایمان را عوض کنیم. فکر می کنیم با راهبردها، روش ها و منطق ثابت نمی شود نظام اسلامی را در مقابل قدرت های مخالف به جلو ببریم پیام انتخابات نیز پیام تغییر بود.

سردار اعلایی در بخش دیگری از سخنانش به پیامد داخلی انتخابات اشاره کرد و افزود: این انتخابات به اقرار تمام کسانی که ناظر این انتخابات بودند سالمترین انتخابات دنیا بود که به بهترین شکل برگزار شد آن چیزی که در صندوق ریخته شد همانی بود که از صندوق بیرون آمد. همه مردم از انتخابات احساس رضایت کردند و بعد از انتخابات در کشور آرامش بوجود آمد و مردم شادمانی کردند که این مسئله بسیار مهمی است.

این فرمانده نیروهای مسلح گفت: بسیاری از مسائل قومیتی در حاشیه مرزها تغییر پیدا کرد و تمایل به مرکز بیشتر شد. تمامی کشورهای منطقه از انتخابات استقبال کردند و فضای مناسبی برای ترمیم روابط با همسایگان ایجاد شده است.

این فرمانده نیروهای مسلح به بازنده بزرگ انتخابات سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: بازنده بزرگ انتخابات رژیم اسرائیلی ها در خارج و سازمان منافقین در داخل بود زیرا آنها بدترین استقبال را از این انتخابات انجام دادند.

وی با توجه به انتخابات پیش رو اجماع علیه ایران کاهش پیدا کرده است افزود: اسرائیلی ها می گویند سیاست روحانی در دوران دبیری شورای امنیت ملی این بود که  مذاکره کن تا فرصت غنی سازی بدست آوری و به نظر می رسد با این سیاست اجماع علیه ایران توسط غربی ها به شدت کاهش یافته است.

سردار اعلایی به پیامدهای بین المللی انتخابات پرداخت و افزود: کشورهای غربی که اسم خود را نظام بین الملل گذاشته اند تبلیغات زیادی را علیه انتخابات کشور انجام داده بودند. یکی اینکه در ایران انتخابات آزاد وجود ندارد یا اینکه انتخابات مهندسی شده است در حالی که نتیجه این انتخابات این نوع نگرش را به هم زد.

وی گفت: آنها می گفتند مردم از نظام فاصله گرفته اند یا اینکه گفته اند رای مردم اثری در سرنوشت ملت ندارد ولی این انتخابات باعث شد آنها بگویند رای ملت تاثیر دارد و امید به حل مسئله هسته ای به عنوان عاملی برای تحت فشار قرار دادن ایران افزایش پیدا کرده است. در اصل انتخابات نشان داد اراده ملی و حضور در صحنه، سرنوشت ساز است.

این فرمانده نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه سران اروپایی و آمریکایی هنوز تبریک نگفته اند افزود: آمریکایی ها به شدت بر تحریم ها افزودند آنها فضا را به خوبی درک نکردند ولی در همین آمریکا بین تصمیم گیرندگان شکاف ایجاد شده. جک استراو وزیر سابق انگلیس حرفهای جدیدی می زند و تمایل به حضور در ایران دارد. فرانسوی ها خواستار حضور ایران در مذاکرات ژنو۲ هستند، اینها نشان دهنده تاثیرات مثبت انتخابات سال ۹۲ است.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

52 - 45 =