۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶

پزشکیان: پیروزی روحانی مرهون تلاش اصلاح طلبان است

دکتر مسعود پزشکیان با اشاره به اینکه پیروزی روحانی مرهون تلاش اصلاح طلبان است، گفت: اگر خاتمی و هاشمی از دکتر روحانی حمایت نمی کردند، غیر ممکن بود که وی در مرحله اول به پیروزی برسد.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):
به گزارش انصاف نیوز به نقل از شبکه ایران، وزیر دولت اصلاحات با بیان این مطلب که عمل نکردن به قانون، آفت دولت دکتر روحانی خواهد بود، خاطر نشان کرد: اگر اعضای کابینه یازدهم پایبند و معتقد به قانون باشند،‌ دولت آینده دچار مشکل عمده خاصی نمی شود.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد به قانون و عمل به آن،‌ تخصص و تجربه، ‌مهمترین شاخصه هایی است که رئیس جمهور منتخب باید در انتخاب اعضای کابینه خود مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: نباید در کابینه یازدهم از افرادی بهره گرفته شود که هیچ تجربه نداشته و در زمان تصدی مسئولیت امتحان خوبی پس نداده اند.

این نماینده مجلس با بیان این مطلب که یکی از معانی اعتدال،‌ قانونمند بودن است، افزود: کارکرد افراد و میزان پایبندی آنان به قانون باید محور انتخاب و گزینش اعضای کابینه باشد.

وی در پاسخ به خبرنگار سایت شبکه ایران، وابسته به دولت، با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید مستقل از توصیه ها و بر اساس شاخصه ها و معیارهایی همچون تخصص و تعهد به وزرای پیشنهادی دکتر روحانی رأی اعتماد دهد،‌ گفت: موفقیت و پیروزی روحانی در انتخابات خرداد مرهون تلاش اصلاح طلبان است. اگر هاشمی و خاتمی از دکتر روحانی حمایت نمی کردند،‌ امکان رأی آوری وی غیر ممکن بود. زمین و زمان می دانند که بدون حمایت خاتمی و هاشمی،‌ روحانی پیروز انتخابات نمی شد.

همچنین به گزارش ایرنا از تبریز، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، در نشست مشترک با هیات مدیره جامعه سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی گفت: فعالیت و کار مجلس در سال های اخیر بیشتر سیاسی بود تا تخصصی که باید این نقطه ضعف را پذیرفت. این موضوع در پاره ای از موارد و در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، قضایی و بهداشتی و درمانی وجود داشته که باید تلاش شود این نوع دیدگاه ها به سرعت تغییر پیدا کنند. مجلس شورای اسلامی در حوزه های گوناگون تصمیم گیری ضعف هایی دارد که امیدوارم این اشکالات به زودی مرتفع شود.

بنا بر این گزارش، سعید چشمایی اسکویی، رییس هیات مدیره جامعه سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی نیز در این نشست یادآوری کرد: ما معتقدیم قانون بد از بی قانونی بهتر است اما کشور ما با این همه متخصص در امور حقوقی شایسته بهترین قانون هاست. در سال های اخیر تصویب و اجرای قوانین و همچنین نقش نظارتی مجلس در اجرای صحیح قوانین مصوب تحت تاثیر مسایل حاشیه ای و سیاسی قرار گرفته که این مطلوب ما نیست.
وی ادامه داد: ما به عنوان یک صنف حقوقی نسبت به عملکرد مجلس انتقادات جدی داریم چرا که مصوبات سال های اخیر مجلس به لحاظ فقدان استفاده از نظرات کارشناسی به خصوص در حوزه دفاتر اسناد رسمی کارآیی لازم را نداشته است. قانون جدید دفاتر اسناد رسمی که در کمیسیون های مربوطه تحت بررسی است در صورتی قانونی مناسبت خواهد بود که با جلب نظر کارشناسی این صنف و با در نظر گرفتن تحولات تکنولوژیکی اخیر و سال های آتی باشد. ما آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با مجلس شورای اسلامی و پاسخگویی و ارایه نظرات پیشنهادی در صورت طرح قانون دفاتر و یا بروز هرگونه مساله و مشکلی از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی و یا نهادهای دولتی در ارتباط با دفاتر اسناد رسمی اعلام می کنیم.

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 1