۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰

آیت الله مکارم شیرازی: حق را اگر چه به ضرر جناج سیاسی ما باشد باید گفت

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):یکی از مراجع تقلید شیعیان، با تاکید بر لزوم حق مداری در عرصه سیاسی و سایر عرصه‌ها گفت: حق را باید همواره بیان کرد چه به نفع خویشان و جناح سیاسی مورد نظر ما و چه به ضرر آن‌ها باشد.  آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، بعد از ظهر [...]

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):یکی از مراجع تقلید شیعیان، با تاکید بر لزوم حق مداری در عرصه سیاسی و سایر عرصه‌ها گفت: حق را باید همواره بیان کرد چه به نفع خویشان و جناح سیاسی مورد نظر ما و چه به ضرر آن‌ها باشد.

 آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، بعد از ظهر شنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در ایام ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود در سخنانی، اظهار داشت: خداوند در قرآن به همسران پیامبر(ص) فرمود، شما اگر تقوای الهی را پیشه کنید از همه بر‌تر خواهید بود.

وی با بیان اینکه تقوا در اسلام مسئله مهمی است افزود: همسران پیامبر(ص) لباس زر و زیور می‌خواستند، اما اسلام به آن‌ها گفت تا لباس تقوا بر تن کنند.

لباس تقوا از هر لباس دیگری بهتر است

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: لباس تقوا از هر لباس دیگری بهتر است که در جای جای برنامه‌های اسلام به این موضوع مهم اشاره و تاکید شده است.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با شمردن فواید لباس برای انسان افزود: لباس سه فایده مهم برای انسان دارد، اول آنکه عیوب انسان را می‌پوشاند، دوم انکه زینت برای انسان به شمار می‌رود و سوم اینکه بدن انسان را از صدمات احتمالی در برخورد با محیط پیرامون باز می‌دارد و همانند سپری محافظ، عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه در آیه ۲۶ سوره اعراف به لباس تقوا اشاره شده است گفت: لباس تقوا عیوب انسان را می‌پوشاند و او را در برابر خطرهای اخلاقی حفظ می‌کند و آثار و محاسن ظاهری را هم به دنبال دارد.

مرجع تقلید شیعیان، همچنین با اشاره به آثار مادی و معنوی تقوا برای انسان گفت: در آیه ۹۶ سوره اعراب در خصوص آثار مادی تقوا آمده است، اگر مردمی که در شهر‌ها و آبادی زندگی می‌کنند تقوا پیشه کنند برکات آسمان و زمین بر آن‌ها نازل خواهد شد.

وی ادامه داد: در آیه ۲۹ سوره انفال نیز در خصوص برکات معنوی تقوا آمده است،‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر از مخالفت فرمان خدا بپرهیزید، برای شما وسیله‌ای جهت جدا ساختن حق از باطل فراهم می‌شود.

تقوا موجب شناخت حق از باطن خواهد شد

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تقوا موجب شناخت حق از باطن خواهد شد افزود: آگاهی درونی در سایه تقوا پیدا می‌شود که در طول تاریخ افراد با تقوا، روشن بینی‌هایی داشتند که دیگران از آن بی‌بهره بودند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به ایام وفات حضرت خدیجه(س) گفت: این بانوی برزگ اسلام زن باتقوایی بود که زخم‌های پیامبر(ص) را بعد از هر جنگی می‌بست که این شرایط برای هر زنی سخت به نظر می‌رسد اما خدیجه(س) در سایه تقوا، صبر و ایمان خود به چنان مقامی دست یافته بود که پیامبر(ص) بعد از فوت خدیجه فرمود، هیچ کس مثل خدیجه(س) پیدا نمی‌شود.

کامل‌ترین نوع تقوا عمل به دانسته‌ها و یاد گرفتن ندانسته‌ها است

مرجع تقلید شیعیان، در بیان حقیقت تقوا به روایاتی اشاره کرد و بیان داشت: پیامبر(ص) فرمود که کامل‌ترین نوع تقوا عمل به دانسته‌ها و یاد گرفتن ندانسته‌ها است و حضرت علی(ع) نیز در روایتی تسلط بر شهوت نفسانی را مساوی با تقوا دانسته‌اند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شهوت تنها شهوت جنسی نیست تصریح کرد: علاوه برشهوت جنسی، شهوت مقام و ثروت نیز وجود دارد و انسان باید بر آن‌ها غلبه و صراط مستقیم را طی کند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) عنوان کرد: پیامبر(ص) باتقوا‌ترین مردم را کسی می‌داند که حق را بیان کند خواه به ضرر او باشدخواه برای او نفع داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم حق مداری در عرصه سیاسی و سایر عرصه‌ها گفت: حق را باید همواره بیان کرد چه به نفع خویشان و جناح سیاسی مورد نظر ما و چه به ضرر آنها باشد.

مرجع تقلید شیعیان، گفت: ماه مبارک رمضان ماه تقوا و خودسازی است که از این فرصت باقی مانده از این ماه پر فضیلت باید برای ساختن خود بهره گیریم تا بتوانیم مراتب تقوا و روشن بینی معنوی را طی کنیم.

منبع: انتخاب

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

2 + 3 =