۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲ راشد الراشد یکی از نخبگان بحرینی:

قیام های مصر، تونس و بحرین، ثمره فرهنگ سازی امام خمینی است

قیام‌های مصر، تونس، یمن و بحرین، نتیجه فرهنگ‌سازی امام خمینی است که با پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ ضد استبدادی و قیام علیه حاکم ظالم رشد پیدا کرد. این حرکت از مساجد و صف‌های نماز جماعت و با پوشش‌های اسلامی شروع شد و این به معنی بیداری اسلامی حقیقی است و صرفا قیامی علیه دیکتاتورهای حاکم نیست.

rashed rashed«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): نشست «صدور فرهنگی انقلاب» در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

در این نشست راشد الراشد یکی از نخبگان بحرینی، با اشاره به اینکه حرکت انقلابی مردم منطقه بر مبنای اندیشه‌های زلال و مکتبی امام خمینی شکل گرفته است، گفت: این فرهنگ که مردم باید مطیع حاکم و ولی امر خودشان باشند و قیام علیه آن‌ها به معنای خروج از اسلام و بدعت است، یک فرهنگ جاهلی است که مردم را قرن‌ها زیر سلطه حکام دیکتاتوری قرار داد، اما با آمدن امام خمینی و آغاز مبارزات اسلامی و دینی علیه رژیم ستم شاهی و خصوصا قیام ۱۵ خرداد ۴۲، این فرهنگ جاهلی از بین رفت. در واقع از همان زمان که  امام خمینی در مدرسه فیضیه و با حضور علما و روحانیت سخنانی آتشین علیه استبداد شاهنشاهی ایراد کردند و در مقابل قانون امریکایی کاپیتولاسیون ایستادند، آن فرهنگ جاهلی که بودن حکام جور را توجیه می کرد، از بین رفت.

قیام‌های مصر، تونس و بحرین، ثمره فرهنگ سازی امام خمینی(س) است
الراشد نهضت امام خمینی را سرآغاز بیداری اسلامی دانست و افزود: قیام‌های مصر، تونس، یمن و بحرین، نتیجه فرهنگ‌سازی امام خمینی است که با پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ ضد استبدادی و قیام علیه حاکم ظالم رشد پیدا کرد. این حرکت از مساجد و صف‌های نماز جماعت و با پوشش‌های اسلامی شروع شد و این به معنی بیداری اسلامی حقیقی است و صرفا قیامی علیه دیکتاتورهای حاکم نیست.

ائتلاف رسانه‌ای جهان سعی کردند اخبار انقلاب بحرین پخش نشود
وی با اشاره به قیام مردم بحرین و سرکوب و کشتار بیرحمانه مردم توسط نیروهای آل خلیفه و آل سعود، این لشکرکشی در مقابل انقلاب مردم بحرین را با چراغ سبز امریکا و سکوت سازمان ملل دانست و خاطرنشان کرد: در مقابل تمام این لشکر کشی ها، مردم بحرین ایستادگی می‌کنند و از حقشان دست بر نمی‌دارند: هرچند ائتلاف بزرگ رسانه‌ای در جهان علیه انقلاب بحرین به سرکردگی امریکا و انگلیس و فرانسه و آل سعود صورت گرفته تا خبرهای انقلاب بحرین پخش نشود و دستاوردهای آن به جهانیان نرسد، اما مردم در صحنه هستند و سعی کرده‌اند رفتاری مسالمت‌آمیز داشته باشند. مردم به طرف خیابان‌ها آمدند و حق خود را با مسالمت و با فریادهای الله اکبر درخواست کردند. الحمدلله همین حرکت آرام و مسالمت‌آمیز باعث شد که همه دنیا به دیکتاتور بودن آل خلیفه پی ببرند و آن محکوم کنند.

 

منبع: جماران

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 65 = 67