۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱

شرکت نخست‌وزیر سوریه در مراسم تحلیف روحانی

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): وائل حلقی نخست‌وزیر سوریه در دیدار با سفیر کشورمان در دمشق، با تبریک انتخاب «حسن روحانی» به ریاست جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی کشورش جهت مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در سطح هیأتی بلندپایه خبر داد.

در ملاقات شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با وائل الحلقی نخست وزیر این کشور، حلقی با اشاره به همکاری‌های موثر دو کشور در زمینه‌های مختلف، از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین ملزومات اقتصادی سوریه و همچنین حمایت‌های سیاسی از این کشور در مجامع بین المللی تقدیر به عمل آورد.وی با تبریک انتخاب «حسن روحانی» به ریاست جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی کشورش جهت مشارکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب در سطح هیأتی بلندپایه خبر داد.

سفیر کشورمان نیز در این ملاقات با اشاره به روند جوانگرایی و نشاط سیاسی در ساختار سیاسی سوریه و حزب حاکم، آن‌ا عاملی رو به رشد در روند تصمیم سازی‌ای نظام حاکم دانست.

دو طرف در این دیدار ضمن محکومیت حملات خمپاره‌ی گروه‌ای تروریستی به حرم مطهر حضرت زینب (س) این اقدام را ناشی از ناکامی گروه‌ای تکفیری در ایجاد فتنه مذهبی عنوان نمود و روحیه مردم را در حمایت از آرمان مقاومت و مقابله با اقدامات تفرقه افکنانه تکفیری روبه رشد ذکر کردند.

به گزارش فارس،طرفین در این دیدار همچنین راهکارهای افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تیک
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

35 + = 36