۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱

آیت‌الله مکارم‌::::::؛ اوضاع مصر پایان خطرناکی خواهد داشت

mobareze.ir - makarem«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بررسی اوضاع کنونی مصر گفت: مرسی چشم و گوش بسته به دنبال تحقق اهداف سلفی‌ها بود و همین امر باعث سقوط او شد.

این مرجع تقلید در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه درس تفسیر خود در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به اوضاع مصر اشاره کرد و گفت:‌ اخباری که از مصر می‌رسد، برای ما بسیار نگران کننده است.

وی افزود: امروز در مصر دو گروه بزرگ در مقابل هم هستند، خدای نکرده اگر در این کشور جنگ داخلی پیدا شود، مصری که از مهم‌ترین کشورهای اسلام و دارای تمدن بزرگ است و دانشگاه الازهر مصر با آن سابقه و آن اساتید و…، در آن وجود دارد به جایی خواهد رسید که بر سر نحوه اداره حکومت به جان هم بیفتند.

این مرجع تقلید در تبیین دلایل شرایط حاکم در مصر گفت:‌ حکومت مرسی چشم و گوش بسته به دنبال سلفی‌ها و وهابی‌های تندور رفت و با آنکه با ۵۱ درصد آراء انتخاب شد ۴۹ درصد دیگر را فراموش کرد در صورتی که حکومت باید تمام خواسته‌های مشروع و منطقی همه مردم را برآورده سازد.

وی با اشاره به سخنرانی مرسی، رییس‌جمهور مصر در مجلسی علیه شیعیان گفت: در مصر مجلسی علیه شیعیان گرفتند و رییس‌جمهور هم در جمع آنها سخن گفت. آیا شیعیان جزو مردم شما نیستند؟ نتیجه آن سخنرانی این شد که شیخ شحاته را به این طرز فجیعی به شهادت رساندند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: یکی از علمای مصر می‌گفت که ما مصریان کشتن بلد نبودیم، این سلفی‌های تند‌رو کشتن را به مصر آوردند.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا اگر ما ایرانی‌ها مجلسی علیه اهل سنت بگیریم و رییس‌جمهور در این مجلس سخن بگوید، ‌درست است؟ گفت: محال است در ایران چنین کاری صورت پذیرد؛ اهل سنت از مردم ما هستند و باید به خواسته‌های مشروع آنها رسیدگی شود.

این مرجع تقلید در پایان در تبیین راهکاری در این زمینه گفت: امروز باید بنشینند و خواسته‌های مشروع همه مردم را در نظر بگیرند و حکومت را تشکیل دهند. در غیر این صورت اوضاع مصر، پایان خطرناکی خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تیک

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

28 - 25 =