۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲

لطفا به دولت روحانی «هزینه» تحمیل نکنید

این روزها که گمانه زنی بر سر فهرست وزرای دکتر روحانی به اوج رسیده، در میان نام های مطرح شده برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، به اسامی عجیبی برمی خوریم، اسامی افرادی که نمی توان باور کرد گزینه وزارت ورزش باشند و وزیر شدن شان در دولت جدید، بیشتر به لطیفه شبیه است تا احتمال و گمان!

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): لطفا به دولت روحانی «هزینه» تحمیل نکنید.

به طور نمونه، مدیری که با تبلیغات و صرف هزینه های فراوان و راه انداختن تیم و گروه پشتیبان، عضو هیات رییسه یکی از فدراسیون های ورزشی شده، حالا از سوی برخی رسانه ها به عنوان گزینه وزارت ورزش معرفی می شود و البته هر کس این خبر و شایعه را می شنود، اولین و طبیعی‌ترین واکنش اش این است که با خودش یا به دیگران بگوید؛ شنیده بودیم برخی فدراسیون‌ها به منظور حل مشکلات مالی شان، در قبال دریافت مبالغی، حکم عضویت در هیات رییسه صادر می‌کنند اما قرار نیست هر کس که پول دارد، وزیر ورزش و جوانان شود!

 از این دست شوخی ها که مثل لطیفه های شیرین، لبخند روی لب اهالی ورزش می نشاند، بسیار است اما بدتر از این شوخی ها ، شایعه احتمال معرفی یک کارشناس ورزشی اهل تسنن به عنوان وزیر ورزش به منظور مطرح ساختن طرح دولت آشتی ملی است. هرچند ما هم به شدت موافقیم که دکتر روحانی در کابینه جدید از وزرای اهل تسنن و اصولا از اقلیت ها بهره بگیرد تا به سوی دولت آشتی ملی گام برداریم اما سوال اینجاست که چرا ورزش باید قربانی این طرح شود؟ کارشناسی که هیچ گونه سابقه مدیریتی در ورزش ندارد و در بهترین و بالاترین حالت ممکن می‌تواند یک مشاور فنی خوب برای معاون ورزشی وزیر جدید باشد، چرا باید در قالبی قرار بگیرد که از هیچ زاویه ای با او سازگار نیست؟!
نمی خواهیم یکی، یکی به شایعات بپردازیم اما شنیدن برخی نام ها باعث نگرانی اهالی ورزش شده است. نگرانی دیگر هم به مجلس شورای اسلامی و رای اعتماد گرفتن وزیر پیشنهادی از مجلس برمی گردد.
وقتی می دانیم مجلس به برخی گزینه ها که برای معاونت ورزشی وزارت ورزش و جوانان مناسب هستند و در قواره اداره یک وزارتخانه نیستند، رای اعتماد نخواهد داد، چه اصراری است که آقایان می خواهند یک معاون ورزشی را در هیبت و هیات وزیر به مجلس معرفی کنند تا طرف رای نیاورد و هنوز هیچ چی نشده، هزینه روی دست دولت جدید بگذارد؟
 به نظر می رسد تصمیم سازان و مشاوران دکتر روحانی باید به پایین آوردن هزینه های جانبی کابینه جدید و جلوگیری از بالا رفتن تعداد وزرایی که از مجلس رای اعتماد نمی گیرند،  فکر کنند و به این نکته توجه داشته باشند که گزینه ای به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی شود که با داشتن سابقه مدیریت سیاسی و تجربه حضور در عرصه مدیریتی ورزش، نمایندگان مجلس را به دادن رای اعتماد مجاب سازد.
برای اهالی ورزش و اصولا برای آینده ورزش ایران و جایگاهی که در آینده ای نزدیک وزیر ورزش در ذهنیت افکار عمومی خواهد داشت، بسیار مهم است که اولین گزینه معرفی شده به مجلس، به عنوان وزیر پیشنهادی، رای اعتماد بگیرد و کار به گزینه های بعدی نکشد.
منبع: آفتاب نیوز
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

2 + 2 =