۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳

گاف جدید کیهان: اتهام فتنه انگیزی به حجت الاسلام رشاد

کیهان در شرایطی این برنامه را جزوی از طراحی فتنه 88 دانسته که آقای رشاد از چهره های حوزوی همسو با اصولگرایان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

john hikمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): روزنامه کیهان در شماره امروز خود، مدعی شد متکلم مشهور مسیحی در فتنه ۸۸ دست داشته است.

به گزارش مبارزه؛ این روزنامه در یادداشت روز پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۲(شماره ۲۰۵۵۱) با عنوان «خانه را جستجو کنید!» به قلم حسین شریعتمداری، درباره جان هیک (John Harwood Hick) که فوریه ۲۰۱۲ درگذشت، نوشته:

“مگر «جان هیک» تئوریسین انگلیسی برای پیشبرد پروژه کودتای مخملی به ایران نیامده و با سران و عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ جلسات پی‌درپی نداشته است؟!”

پروفسور جان هیک، متکلم مسیحی انگلیسی در سوم بهمن۱۳۸۳ بنا به دعوت حجت الاسلام رشاد(رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی) به تهران آمد. در این برنامه، آقای رشاد طی بحثی فشرده به نقد اجمالی نظریه‌ی پلورالیسم دینی در جمع اعضای هیأت علمی این پژوهشگاه، پرداخت. سپس آقای دکتر هیک ضمن پاسخ‌گویی به برخی نقدها، مقاله‌ای را با عنوان «پلورالیسم دینی و اسلام» قرائت کرد که در شماره‌ی ۳۷ فصلنامه‌ی قبسات درج شده است.

کیهان در شرایطی این برنامه را جزوی از طراحی فتنه ۸۸ دانسته که آقای رشاد از چهره های حوزوی همسو با اصولگرایان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است. کما اینکه بعد از این ماجرا، دکتر عبدالکریم سروش که آراء نزدیکی به جان هیک دارد کینه رشاد را به دل گرفته، در مصاحبه ای با عنوان «علوم انسانی، خونین ترین شهید پس از انقلاب بوده است» درباره او گفت:

“حالا کار بجایی رسیده که به طلبه هیچ ندانی بنام صادقی رشاد جایزه نظریه پردازی می دهند.”

دکتر سروش از علاقه مندان به آراء هیک به شمار می آید، چنانکه در یکی از مشهورترین آثار او به نام «صراطهای مستقیم» مطالب متعددی از هیک همچون ترجمه های زیر آمده است: مقاله «پلورالیسم دینی در ترازوی معرفت شناسی» (نوشته جان هیک، ترجمه سروش) و سه مقاله «دفاعی از انحصارگرایی دینی» (آلوین پلانتینجا، ترجمه احمد نراقی)، «اندر باب جان هیک» (الوین پلانتینجا، ترجمه احمد نراقی)، «معرفت شناسی اصلاح شده و کثرت گرایی دینی هیک» (دیوید بازینجر، ترجمه ابراهیم سلطانی) دیده می شود.

بسیاری معتقدند آراء کلامی سروش رونویسی از هیک است اما مسلما این نظریات که در حوزه کلامی و معرفتی است، هیچ ربطی به براندازی و انقلاب مخملین که شامه کیهان به آن حساس است، ندارد.

این اتهامات به متکلم مشهور مسیحی در حالی است که نام جان هیک و بخشی از مباحثات او با سید حسین نصر در کتاب های درس عمومی «اندیشه اسلامی ۱» دانشگاه های کشور آمده است!

 :::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 1