۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳

قالیباف: جماران هویت دینی و انقلابی است

توقع امام راحل همواره این بوده است که در زندگی، خدا محور باشیم چرا که در این شرایط خدا ما را هدایت میکند و نیازی نیست به جایی دستمان را دراز کنیم.

جماران هویت دینی و انقلابی استمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): راه، خط، کلام امام (ره)، راه عزت ملت و جامعه اسلامی است از این رو حفظ جماران حفظ این هویت است که امام به ما اخلاق و معنویت را در اوج قدرت و حکومت آموخت نه کنج عزلت.

ایلنا: شهردار تهران با بیان برخی از ویژگی های جماران که یادآور حضور امام راحل است خواستار حفظ فرهنگ جماران در کشور و در سطح جهان شد و گفت: جماران هویت دینی انقلابی وملی ما است.

“محمد باقر قالیباف” در مراسم بهره برداری از پروژه خورشید سرای جماران که در حسینیه جماران با حضور سید حسن خمینی، آیت اله موسوی بجنوردی، معصومه ابتکار، حسن بیادی و جمعی از معاونان شهردار تهران برگزار شد ضمن تشکراز نوه امام راحل به منظور شرکت در این مراسم اظهار کرد: توقع امام راحل همواره این بوده است که در زندگی، خدا محور باشیم چرا که در این شرایط خدا ما را هدایت میکند و نیازی نیست به جایی دستمان را دراز کنیم.

وی با بیان اینکه همه می دانیم که امام راحل چقدر به مردم ارادت داشت و بارها در همین حسینیه از توجه شان به مردم و تصمیم گیری های مردم شنیده ایم تصریح کرد: ما نیز باید این درس را از امام(ره) بگیریم که چقدر برای مردم ارزش قائل بود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه خدا انسان را کفایت می کند و اگر خدایی حرکت نکنیم خدا ما را واگذار می کند افزود: اگر امروز به جماران توجه ای می شود که درخور شان این مکان هم نیست و بسیار مختصر است از این است که وقتی به یاد جماران میفتیم، تمام خوبی ها، ارزش ها، صداقت ها و اخلاص ها برایمان یادآوری می شود. وقتی جماران را می بینیم انقلاب اسلامی را می بینیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در دوران سرد یخ زده دین، نور و گرمی بخش بود گفت: وقتی نام جماران را می شنویم انقلابی که از ظلمت ما را به نور هدایت کرد از آن استشمام میکنیم. همانگونه که آیت اله موسوی بجنوردی اشاره کرد که بیداری اسلامی و جوامع اسلامی که موجب عزت مسلمین شد از جماران بود که احیای مجدد اسلام را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: توجه به کالبد جماران توجه به کالبد معنویت است جماران بود که مسیر تاریخ را عوض کرد و مردم و دین را از حاشیه به متن زندگی آورد، جماران برای همیشه در تاریخ اسلام و دین عزیز است و بخشی از هویت دینی و ملی ما محسوب می شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه جماران و امام راحل برای همیشه برای ملت ایران عزیز خواهد بود تصریح کرد: راه، خط، کلام امام (ره)، راه عزت ملت و جامعه اسلامی است از این رو حفظ جماران حفظ هویت است امام به ما اخلاق و معنویت را در اوج قدرت و حکومت آموخت نه کنج عزلت.

قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه از امام (ره) احترام به مردم، توجه به حقوق آنها، توجه به مستضعفان در اوج قدرت را دیدیم افزود: با امام راحل بود که ما اعتماد به نفس، خودآوری، استقلال و آزادی را فهمیدیم این به برکت امام و جماران است با این نگاه باید توجه ویژه ای به جماران شود و هرگز لحظه ای از آن غفلت نخواهیم کرد چرا که فرهنگ جماران در کشور و در سطح جهان حفظ شود.

منبع: ایلنا

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

3 + 5 =