۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳

طنز/ شباهت جالب فیس‌بوق و خانه سینما!

دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگو با خبرآنلاین، به اصلی‌ترین سوالات و دغدغه‌های روز کشور بعد از گرسنگی و فشار اقتصادی پاسخ دادند که بخش‌هایی از آن را در ادامه مرور می‌کنیم:

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

 دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگو با خبرآنلاین، به اصلی‌ترین سوالات و دغدغه‌های روز کشور بعد از گرسنگی و فشار اقتصادی پاسخ دادند که بخش‌هایی از آن را در ادامه مرور می‌کنیم:

درباره فیلتر کردن سرویس دهنده های ایمیل مثل جی میل و جی تاک: فیلترینگی که اشاره کردید هیچ جا در کشور ابلاغ نشده است که فیلتر باشند اما به این دلیل این موضوع اتفاق می افتد، سامانه فیلترینگ می خواهد دسترسی خاصی را مسدود کند اما ده سایت فرعی هم در کنار آن فیلتر می شوند.

نکته: اینکه ابلاغ نشده اما مسدود شده، یعنی چی؟ نکنه کلا خیلی از فضاها بدون ابلاغ مسدود می‌شود؟ آنوقت تفاوت مسدود با فیلتر چیست؟ حالا اینکه فیلترینگ ابلاغ نمی‌شود، بعد آن سامانه می‌خواهد یک چیزی را مسدود کند و یکدفعه ۱۰ سایت دیگر فیلتر می‌شوند؛ اگر فیلترینگ ابلاغ شود و آن سامانه بخواهد یک چیزی را مسدود کند، یکدفعه چند تا سایت فرعی فیلتر می‌شوند؟!

ایشان در ادامه افزودند: عضویت در شبکه های اجتماعی جرم نیست، شبکه اجتماعی خاصی هم از این قانون مستثنا نشده است ولی در حال حاضر فیلترینگ برخی سایت ها را داریم که دور زدن فیلترینگ جرم شناخته می شود.

سوال: عضویت در خانه سینما، جرم نیست. خانه سینما پلمب است. آیا دور زدن پلمب هم مصداق این تذکر قانونی هست و جرم محسوب می‌شود؟ پس اعضای خانه سینما چطور به خانه شان سر بزنند؟ اصلا به نظر شما چطور می‌شود عضویت در خانه سینما یا فیس بوک جرم نباشد ولی خانه سینما پلمب و فیس بوک فیلتر باشد؟ این چه کاریه خب؟
نکته: جلمه در حال حاضر فیلترینگ برخی سایت‌ها را داریم آیا می‌تواند اینگونه معنا شود که در آینده فیلترینگ همه سایت‌ها را خواهیم داشت یا کلا فیلترینگ برخی سایت‌ها را نخواهیم داشت؟

در پاسخ به عضویت سازمان‌ها و نهاد ها در شبکه‌های اجتماعی: از نظر شخص من هم نباید قانونی بگذاریم که اکثریت مردم اجرا نکنند.

نکته: گویا نظر شما خیلی به نظر اکثریت مردم شبیه و نزدیک است. ما باید قانونی بگذاریم که مردم اجرا کنند وگرنه که این همه قانون مثلا طرح زوج و فرد؛ کی اجرا می‌کنه؟!…واقعا این چه کاریه؟! اصلاح کنید این قانونی که ملت به هیچی حساب می‌کنن! به نظر می‌رسد مجلس باید در این زمینه ورود کند که چه کسی این قانون را گذاشته تا ملت اجرا نکنند! اگر هم مشکل از دولت بود که مجلس خودش راسا اقدام کند و خلاص. مثل این چند ماه اخیر که دولت لایی کشیده و مجلس هم دستی را کشیده و خودش شخصا کشیده دنده ۲٫

در پاسخ به ارائه راه حل: بهترین راه حل این است که میزان پالایش و فیلترینگ برای گروه های مختلف متفاوت اعمال شود مثلا پالایش دانش آموز راهنمایی با استاد دانشگاه متفاوت است، البته پیش زمینه این امر احراز هویت است که ابتدا باید در هنگام درخواست برای اینترنت انجام شود تا بعد امکان تفکیک وجود داشته باشد.

اعلام هویت قبل از این راه حل:
دختری هستم ۱۸ ساله. زیبا. بدون عمل جراحی بینی. دماغ سربالا. گونه برجسته. موهای خرمایی. چشم آهویی. مدل ایرانی آنجلینا جولی. قد ۱۶۶ سانتی متر، وزن ۵۶٫ پژوی  ۲۰۶ آلبالویی دارم و اصلا هم قصد ادامه تحصیل ندارم. منتها ایمان و اخلاق و پورشه خیلی برام مهمه.

همان فرد بعد از این راه حل:
یک استاد دانشگاه هستم. مجرد. دارای دلمشغولی‌های فراوان در حوزه تحقیق و پژوهش. در حال حاضر کار بر روی پروژه انتخاب همسر دلخواه را پیگیری می‌کنم. همچنین چرایی زیبا بودن اساتید دانشگاه از جمله پروژ‌ه های در دست اقدام من است. نیازمند پهنای باند دو یک گیگ هستم برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در خدمت نظام.

*

خبر دوم: ورود سرنگ‌های آلوده چینی به کشور به‌رغم همه تکذیب‌ها، واقعیت داشت اما به گفته ایرج خسرونیا، عضو شورای‌عالی سازمان نظام‌پزشکی چون متضرران شکایت نکردند، پزشکی‌قانونی آن را بررسی نکرد.

توضیح فوری: بدینوسیله درخواست می‌شود گروهی از مردم خودجوش برای افتتاح سازمان شکایات غیر رسمی اقدام کنند تا هرچه زودتر در خصوص شایعات «تاثیر سرطان زا بودن پارازیت‌های ماهواره‌ای، آب الوده تهران، تاثیر بنزین بی‌کیفیت بر سلامتی و بقای آدمی، گوشت‌های وارداتی، آدامس‌های مخدر دار، ایمنی وحشتناک پراید و بازنشدن کیسه هوای سمند، سیگارهای غیر استاندارد و…» پرونده تشکیل و در صورت لزوم و صلاحدید مقامات مسئول پیگیری شود. شایان ذکر است در خصوص پرونده سرنگ که گذشت اما در خصوص سایر پرونده‌ها، مردگان عزیز که خدا رحمتشان کند، زنده‌ها برای کوچکترین نگرانی خود را به سازمان شکایات مردمی برسانند.
تبصره: سازمان مربوطه در خصوص مسائلی که مسئولان پشت سر هم تکذیب می‌کنند، اقدام فوری صورت دهد!

*

 

نکته روز: بانوان خبرآنلاین که شنبه شب به فینال جام رسانه‌ها صعود کرده بودند، یکشنبه شب در دیدار فینال به مصاف تیم رویش رفتند و به راحتی و با اقتدار رقیب خود را شکست دادند و قهرمان این دوره از رقابت‌ها شوند.

اینکه چطور می‌شود به راحتی یک تیم را با اقتدار شکست داد، مهم نیست، حتی مهم نیست این عبارت مدح شبیه ذم است یا خیر، مهم این است که تیم بانوان ما به «راحتی» و با «اقتدار» قهرمان شدند اگر تیم آقایان را می‌فرستادیم چی‌می‌شد؟

 

منبع: خبر آنلاین

:::

 

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

3 + = 5