۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳

آیت‌الله مکارم شیرازی: اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: حزب‌الله به دلیل اینکه در دفاع از لبنان، در مقابل رژیم صهیونیستی قرار گرفته، از منظر اتحادیه اروپا، تروریست است و این تنها گناه حزب‌الله است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):  آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه تقسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ولادت دومین امام شیعیان، گفت: در روایات مشهور، به میلاد امام حسن مجتبی(ع) در پانزدهم ماه رمضان اشاره شده و امیدوارم کرامت و عنایات آن حضرت، نصیب مسلمانان شود.

وی با تاکید بر حفظ آبروی مسلمانان، به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: فقیری به نزد امام حسن(ع) رفت و گفت تنها چیزی که برای من باقی مانده، آبروی من است و می‌خواهم آن را شما بفروشم و آن حضرت ۱۲ هزار درهم را در اختیار فقیر قرار داد تا آبروی او حفظ شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین با بیان اینکه مومن واقعی کسی است که در اموال خود علاوه بر ذکات، حقی را برای نیازمندان لحاظ کند، بیان داشت:‌ نباید در جامعه اسلامی، حتی یک فقیر وجود داشته باشد.

وی یادآور شد:‌ اگر در جامعه اسلامی یک فقیر وجود داشته باشد به این معنا است که اغنیا، به وظیفه خود در قبال نیازمندان عمل نکرده اند.

اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا درباره حزب‌الله لبنان، گفت:‌ رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود اعلام کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست و اکنون من اعلام می‌کنم اروپا هم چنین وضعیتی دارد.

وی افزود: حزب‌الله لبنان در حالی جزو گروه‌های تروریستی قرار گرفته که تروریست‌های سوریه با وجود اقدامات ضد انسانی، در گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرارنگرفتند و همچنان مورد حمایت غرب قرار دارند.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: حزب‌الله به دلیل اینکه در دفاع از لبنان، در مقابل رژیم صهیونیستی قرار گرفته، از منظر اتحادیه اروپا، تروریست است و این تنها گناه حزب‌الله است.
منبع: مهر

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

23 - = 15