۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۵

چرا سوگند روز تحلیف روحانی مهم است؟

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

نشریه اللواء لبنان طی مقاله ای با عنوان “ایران در دوره ی روحانی” نوشت:  روز ۱۳ مرداد  مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، حسن روحانی که از او به عنوان فردی میانه رو و پرگماتیک یاد می شود به مدت سه دهه در مناصب مختلف حضور داشته است.

قول روحانی به تغییر تنها شعاری در جهت کسب رای نبود بلکه او حقیقتا قصد احیا اقتصاد و یافتن راهی برای لغو تحریم ها را دارد.

تحلیلگران معتقدند، که امریکا باید در جهت بهبود روابط تهران و واشنگتن گام بردارد. نخستین گام آمریکا می تواند دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ در مورد سوریه باشد. پیش از این آمریکا با پیشنهاد روسیه برای حضور ایران در کنفرانس مذکور مخالفت کرده بود.

واشنگتن همچنین می تواند اعمال تحریم های جدید علیه  تهران را به تعویق بیاندازند.

روحانی در پاسخ به پیام تبریک پوتین رئیس جمهور روسیه، لحن دوستانه و صمیمانه ای داشت. رئیس جمهور منتخب ایران در این پیام اعلام کرد که دولت او منادی صلح در جهان خواهد بود.

رئیس جمهور جدید ایران قول رویکردی جدید را در سیاست خارجی داده و شاید سوگند او در روز تحلیف خطوط اصلی سیاست های او در داخل و خارج از کشور را روشن می کند.

کارشناسان بر این باورند که روحانی به اصول جمهوری اسلامی ایران وفادار خواهد ماند اما از افراط گرایی چند سال اخیر که منجر به افزایش دو برابری دشمنان ایران شده دست خواهد برداشت.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 3