۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳ در پی مصاحبه دکتر خواجه سروی

واکنش عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به اظهارات اخیر معاون وزیر علوم

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: به کار بردن الفاظ سخیفی چون "رئیس اتحادیه" بیش از هر چیز ضرورت برگزاری جلسات تبیینِ ساختارِ مجموعه هایِ دانشجویی را دوچندان می کند.

11-2«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): مصطفی صادقی فر؛ عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در مصاحبه با تحکیم نیوز ضمن ابراز گله از دکتر خواجه سروی معاونت فرهنگی وزارت علوم گفت: ای کاش معاون وزیر قبل از گفتگوی تفصیلی با رسانه ها پیرامون دفتر تحکیم وحدت، یک بار با اعضای این دفتر جلسه ای گذاشته بودند و دغدغه و حرف های اصلی فعالین این مجموعه را به طور مستقیم دریافت می کردند.

وی افزود: بین انجمن های اسلامی و دفتر تحکیم وحدت تفاوت است همانطور که بین آرمان و جنبش عدالتخواه تفاوت است و معاونت وزارت علوم بایستی این را در نظر بگیرند که نام تشکل در دانشگاه می تواند با نام مجموعه بزرگتری که در آن عضو هستند متفاوت باشد. در نظر نگرفتن این تفاوت و به کار بردن الفاظ سخیفی چون “رئیس اتحادیه” بیش از هر چیز ضرورت برگزاری جلسات تبیینِ ساختارِ مجموعه هایِ دانشجویی را دوچندان می کند.

وی با اشاره به تفاوت ماهوی دفتر تحکیم وحدت با چند اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور گفت: ساختار دفتر تحکیم وحدت طبق اساسنامه آن ساختاری بشدت از پایین به بالاست و اصل در این مجموعه دانشجویی انجمن های اسلامی دانشگاه ها هستند و تا انجمن اسلامی در دانشگاهی بوجود نیاید امکان رشد و گسترش دفتر تحکیم وحدت در کشور وجود نخواهد داشت.

این فعال دانشجویی گفت: انجمن های شکل گرفته در دانشگاه های مختلف با گرایشات سیاسی و فرهنگی متفاوت، در مجموعه دفتر تحکیم وحدت تمرین وحدت کرده و یاد می گیرند چطور بایستی با افرادی که با آن ها اختلاف سلیقه دارند در راستای مرامنامه و اصول خویش کار تشکیلاتی بکنند و این برای مدیران آینده این مملکت بسیار مثبت تلقی می شود.

وی با تقدیر از امکانی که معاونت وزارت علوم مبنی بر تایید تحکیم وحدت جهت تسریع در روند مجوز گرفتن انجمن ها بیان فرمودند، گفت: قطعا این مسئله نشان دهنده دلسوزی دستگاه اجرایی کشور برای فضای دانشجویی ست ولی نباید از شکل گیری انجمن های منفرد در دانشگاه ها ممانعت بعمل آید چرا که این حق دانشجویان در تشکیل تشکل های اسلامی است و قانون نیز این حق را به دانشگاهیان می دهد.

وی با اشاره به امکان سوء استفاده از انجمن های تازه تاسیس گفت: سعه صدر مسئولین دانشگاه ها بخصوص اعضای هیات نظارت می تواند به مشخص شدن سره از ناسره در تاسیس انجمن های اسلامی کمک کند. بعنوان مثال با حمایت از افراد هیات موسس در دانشگاه ها جهت انتشار نشریاتی که دانشجویان متقاضی بتوانند به ابراز عقیده بپردازند یا اجازه ارتباط گیری گسترده به صورت برگزاری جلساتی پیرامون هویت و رسالت اصلی انجمن های اسلامی در دانشگاهِ مورد نظر می تواند از جمله موارد مصداقی این تعامل باشد؛ ولی قطعا بی پاسخ گذاشتن درخواست جوانانِ دانشجو دل های آنان را به ناامیدی چرکین کرده و بزرگترین آسیب برای فعالیت فرهنگی همین ناامیدی است.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهدیم در برخی دانشگاه ها مدت زیادی از صدور پروانه یک تشکل اسلامی گذشته و آن تشکل چندین برنامه بزرگ در دانشگاه برگزار کرده است، اما با تغییر مسئولین هیات نظارت برخی سعی در ایجاد خلل در مجوز تشکل اسلامی را دارند که اگر هیات نظارت دانشگاهِ مذکور مقصر است این مسئله باید در هیات نظارت مرکزی رسیدگی شود و دانشجویان را از بلاتکلیفی در بیاورند.

ایشان ضمن تاکید بر آخرین اطلاعیه دفتر تحکیم وحدت مبنی بر حمایت از تشکل های اسلامی تازه تاسیس، از هیات موسس هایی که شرایط عضویت در دفتر تحکیم وحدت پس از شکل گیریِ قانونیِ انجمن هایشان را دارند خواست تا با ارتباط مستند و مکتوب با کمیسیون تشکیلاتِ این مجموعه دانشجویی موجبات شناخت طرفین از یکدیگر و پیگیری های بعدی جهت صدور مجوز را فراهم آورند.

منبع: تحکیم نیوز

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

36 - = 27