۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۵ مرتضی روحانی:

فداکاری عارف از نگاهی متفاوت

عارف با تدبیر و سیاست میتوانست در خلال جملاتش در آن نامه تاریخی در دو جمله کوتاه نسبت به این بی مهری ها گلایه کند اما وی با صبر جمیل اتحاد را بر دعوای شخصی ترجیح داد. اقدام گلایه آمیز عارف سبب ریزش آرا چند درصدی دکتر روحانی و به تبع آن کشیده شدن انتخاب به دور می شد و آنگاه مشخص نبود که کدامیک از اصولگرایان راهی پاستور می شوند. اما وی این کار را نکرد تا به همگان نشان دهد که ادب مرد به ز دولت اوست.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – مرتضی روحانی: آفتاب از خود گذشتگی باری دیگر در کشور طلوع کرد؛ این جمله شاید بهترین تیتری بود که می شد برای مردی که این روزها همه از او به نیکی یاد می کنند بکار برد. محمد رضا عارف؛ مردی که مظلومانه آمد اما قهرمانانه رفت.

تعریف و تمجید فراوان از دانشمند با ادب اصلاحات برای ترقیع و تلطیف فضای اصلاح طلبان از زبان بسیاری گفته شده است. ستایش هایی از جنس اعضای نهضت آزادی تا اصولگرایان معتدل.

aref2

شاید بتوان گفت پیروز انتخابات امسال علاوه بر حسن روحانی، از خود گذشتگی دکتر عارف بود که با پالسهای مثبت جامعه روبرو شد. پالس هایی که سبب شد خنده بر لبان افواه عمومی نقش ببندد و به گونه ای به انتخاب روحانی گره زده شود. نسیم اتحاد روحی تازه در کالبد انتخابات دمید. اصلاح طلبان پس سال ها دست به تصمیم استراتژیک زدند. معاون اول دولت اصلاحات به رقبای اصولگرای خود نشان داد که به عمل کار برآید به سخندانی پر طمطراق نیست. وی که در آزمون بزرگی پیروز شده است، باری دیگر نشان داد که خرد جمعی را بر نظرات شخصی ارجح می داند. اما این پایان کار نبود. پس از کناره گیری وی موج حمایت ها از کاندید اعتدال گرا کلید خورد. سونامی اعتدال گرایی، سکه کلام سیاسیون کشور شد. در کنار حمایت ها از شیخ دیپلمات قطار تشویق ها و تمجیدها از حرکت شایسته عارف در سپهر سیاسی کشور به راه افتاد و تا به امروز این ستایش ها ادامه دارد.

آنچه که تا به امروز سبب شده است، توده های عام و متکثر جامعه عارف را ستایش کنند، کناره گیری وی به نفع کاندید اعتدال گراست. اما به اعتقاد نگارنده تمجید و ستایش از معاون اول دولت اصلاحات می بایست از دریچه دیگر مورد نگرش قرار گیرد. آری اصلاحطلبان خوشبختانه از این چهره‌های ماندگار و مورد وثوق جامعه در اندوخته گرانسنگ خود کم ندارند. پس معمای دیگری که سبب می شود همگی عارف را مورد ستایش های بیشتر قرار دهند چیست؟!

اعلام کاندیداتوری عارف با موج انتقاد از سوی دوستان و یاران قدیمی اش روبرو گشت. باید پذیرفت که حمایت بی رمق و بی جان توسط کسانی صورت گرفت که این روزها  ایشان با سخنان جانانه شان عارف را تبدیل به یک قهرمان ملی کرده اند. استقبال سرد و اقدامات نامناسب برخی از آقایان تا آخرین لحظات انتخابات سبب رنجش خاطر بسیاری از اطرافیان عارف شد. به گونه ای که حسن رسولی سخنگوی ستاد عارف در مصاحبه با آسمان گفته است: برخی از دوستان از بیم اینکه آقای عارف کناره گیری را نپذیرد، برخلاف نظر شورای مشاوران و نمایندگان نامزدها اقدام به مصاحبه و اعلام خبر اجماع به نفع آقای روحانی کردند.

AREF3

مرقومه ای که از جانب خاتمی برای دانشمند اخلاق مدار مبنی بر کنار گیری فرستاده شد، سبب نامه نگاری عارف به ملت  ایران شد. نامه ای که می توانست در نوع خود تبدیل به یک درددل نامه شود اما وی از این کار استنکاف کرد. عارف با تدبیر و سیاست می توانست در خلال جملاتش در آن نامه تاریخی در دو جمله کوتاه نسبت به این بی مهری ها گلایه کند اما وی با صبر جمیل اتحاد را بر دعوای شخصی ترجیح داد. اقدام گلایه آمیز عارف سبب ریزش آرا چند درصدی دکتر روحانی و به تبع آن کشیده شدن انتخاب به دور می شد و آنگاه مشخص نبود که کدامیک از اصولگرایان راهی پاستور می شوند. اما وی این کار را نکرد تا به همگان نشان دهد که ادب مرد به ز دولت اوست.

بنابراین ممکن است هرکسی بتواند جای عارف قرار بگیرد و با نظر جمعی کناره گیری کند، اما اینکه با تمام ناملایمات هیچ سخنی رانده نشود هنر دوچندان میخواهد که تنها امثال عارف مرد این می دانند.

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

44 - = 40