۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۶

آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه یازدهم

در کمتر از یک هفته تا برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور یازدهم که گفته می‌شود، لیست کابینه پیشنهادی وی در این روز تقدیم مجلس خواهد شد تقریبا نیمی از افرادی که روحانی را در دولت یازدهم همراهی می‌کنند، مشخص شد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

بر اساس آخرین اعلام نظرهای اعلام شده از سوی نزدیکان رییس‌جمهور منتخب تا این لحظه حضور* علی جنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی * سیدمحمود علوی در وزارت اطلاعات * علی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی * سیدحسن هاشمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی * محمدعلی نجفی در وزارت آموزش و پرورش * محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه * حجتی در وزرارت جهاد و کشاورزی * چیتچیان در وزات نیرو * بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت * عباس آخوندی در وزارت مسکن و شهرسازی و * مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان تقریبا قطعی شده است.

بر اساس آن‌چه اطرافیان رییس‌جمهور منتخب مطرح می‌کنند، به نظر می‌رسد ترکیبی از ترکان، نهاوندیان، نوبخت و ربیعی تیم اقتصادی رییس‌جمهور آینده را سامان می‌دهند و احتمالا در دولت یازدهم اسحاق جهانگیری سمت معاون اول رییس‌جمهور و نهاوندیان مسوول دفتر وی را عهده دار خواهد بود. در این میان نام محمد فروزنده رییس فعلی بنیاد مستضعفان و جانبازان نیز به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح است.

ظاهرا تا این لحظه برای وزارتخانه‌های ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، صنعت معدن و تجارت، کشور، علوم و تحقیقات، اقتصاد و دارایی، دفاع، همچنین رییس بانک مرکزی معاون اجرایی، معاون حقوقی، معاون پارلمانی و معاون بین‌الملل رییس‌جمهور همچنین رییس سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست تعیین تکلیف نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

68 + = 73