۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۷

ماجرای جشن تولد رهبری ادامه دارد: شکایت سپاه شیراز از سایت شیرازنا

مفتاح با بیان اینکه روز گذشته با حضور در پلیس فتا شیراز به سئوالات پاسخ داده است، گفت: بنده امیدوارم که سپاه از این شکایت صرف نظر کند، چرا که تقابل با رسانه‌ها برای مجموعه‌ای انقلابی مانند سپاه زیبنده نیست و تقابل با سپاه هم برای رسانه‌ای انقلابی مانند شیرازنا صحیح نیست. و ما نباید به دشمن فرصت دهیم تا از این گونه مسائل سوء استفاده کند.

shiraznaمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): در پی انتشار خبر برگزاری مراسم جشن تولد مقام معظم رهبری توسط سایت شیرازنا، سپاه شیراز در اقدامی عجیب از سایت شیرازنا شکایت کرد!

در پی احضاریه دادگاه، مدیرمسئول سایت شیرازنا روز گذشته با حضور در پلیس فتا به سؤالات مطرح شده پاسخ گفت.

شکایت سپاه شیراز نیز صبح امروز (یکشنبه) در شعبه شش بازپرسی دادسرای شیراز مطرح شد و مدیرمسئول سایت شیرازنا به اتهامات پاسخ گفت و در نهایت قاضی تا صدور رأی دادگاه، برای متهم قرار کفالت صادر کرد.

در راستای امر به معروف و نهی از منکر از سپاه انتقاد کردیم

محمدصالح مفتاح با اشاره به شکایت سپاه بقیه الله شیراز نسبت به درج خبر برگزاری مراسم تولد مقام معظم رهبری در شیراز توسط سایت شیرازنا، گفت: سایت شیرازنا بعد از آنکه متوجه شده بود سپاه بقیه الله شیراز به همراه یکی از حوزه‌های مقاومت بسیج می‌خواهد مراسمی را به مناسبت سالروز تولد مقام معظم رهبری برگزار کند، با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری و در راستای امر به معروف و نهی از منکر با انتشار این خبر نسبت به این اقدام سپاه انتقاد کرد.

بر شکایت سپاه شیراز از شیرازنا اشکالات حقوقی وارد است

مدیر مسئول سایت شیرازنا افزود: بعد از انتشار این خبر در سایت شیرازنا با همراهی سایر رسانه و بازتاب که این خبر داشت برگزارکنندگان از موضع خود عقب‌نشینی و از این اقدام خود عذرخواهی کردند. باید از دستور و تذکر سردار فرماندهی سپاه فجر در این موضع تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه علی رغم عذرخواهی و پذیرش اشتباه سپاه شیراز از اقدام خود، از سایت شیرازنا شکایت کرده است، تصریح کرد: فارغ از اشکالات حقوقی که بر این شکایت وارد است، موضع گرفتن مجموعه ای که خود منتسب به رهبری و پاسدار ارزشهای انقلاب است جای تعجب دارد و باید این نهاد انتقادپذیری بیشتر از خود نشان می‌داد.

شکایت سپاه از شیرازنا محدودیت آزادی رسانه و مسئله امربه معروف و نهی از منکر است

مفتاح این اقدام سپاه را محدودیت و سلب آزادی رسانه و مسئله امربه معروف و نهی از منکر خواند و گفت: این مجموعه باید در نحوه تعاملش یا رسانه‌ها تجدیدنظر کند.

انتشار خبر شیرازنا عنوان مجرمانه ندارد

وی با تاکید براینکه انتشار این خبر توسط سایت شیرازنا عنوان مجرمانه ندارد، بیان داشت: شیرازنا هیچ حرکت تقابلی در مقابل این اقدام سپاه انجام نمی‌‌دهد و همچنان ارادت خود را به این مجموعه انقلابی خواهد داشت.

انتظار سعه‌صدر بیشتری از سپاه وجود دارد

مدیر مسئول سایت شیرازنا، در پایان خاطرنشان کرد: ما خود را جزئی از مجموعه بسیج می‌‌دانیم و از این نهاد در برابر انتقادها و توهین‌ها دفاع کرده‌ایم؛ اما انتظار داریم این نهاد در برابر انتقادها سعه صدر بیشتری از خود نشان دهد.

تقابل با رسانه‌ها برای مجموعه‌ای انقلابی مانند سپاه زیبنده نیست

مفتاح با بیان اینکه روز گذشته با حضور در پلیس فتا شیراز به سئوالات پاسخ داده است، گفت: بنده امیدوارم که سپاه از این شکایت صرف نظر کند، چرا که تقابل با رسانه‌ها برای مجموعه‌ای انقلابی مانند سپاه زیبنده نیست و تقابل با سپاه هم برای رسانه‌ای انقلابی مانند شیرازنا صحیح نیست. و ما نباید به دشمن فرصت دهیم تا از این گونه مسائل سوء استفاده کند.

در پی درج خبر برگزاری مراسم تولد مقام معظم رهبری درشیراز توسط سایت شیرازنا، اکثر سایت‌های خبری در کشور اقدام به درج و پیگیری این خبر کردند. (الف، جهان، فردا، ایران، مشرق‌نیوز، رجانیوز، تابناک، پارسینه، جوان‌آنلاین و …) این موضوع در صدا و سیما نیز انعکاس داشت و در بخش خبری ۲۰:۳۰ (صرفا جهت اطلاع) از این مراسم انتقاد شد.

منبع: آژانس خبری شیرازنا

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

88 + = 97