۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۹

رزمنده‌ای که پس از ۳۳ سال شناسایی شد

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سعید صادقی هفته اول جنگ در خرمشهر تصویر رزمنده‌ای را ثبت می‌کند (اینجا)که به نوشته مصطفی کابر خبرآنلاین ،متعلق به عبدالرضا صالح پور است.

سعید صادقی در توضیح این عکس نوشته بود: «روز هفتم جنگ که در یکی از خیابان‌های خرمشهر در حال عکاسی بودم، این رزمنده موتور سوار را دیدم. با صدای بلند فریاد زدم و از او خواستم تا به من نگاه کند. کمی از سرعت خود کاست و صورتش را به سمت من برگرداند. تنها فرصت کردم یک فریم عکس بگیرم، چرا که او خیلی زود سرعت گرفت و با چهره ای خندان از من دور شد.»

جستجوی یک عکاس - سعید صادقی

مصطفی اما ۳۳ سال پس از آن روز در کامنتی نوشته: «عکس سوم رزمنده ای که سوار بر موتور است، به احتمال زیاد آقای عبدالرضا صالح‌پور است که هنوز در خرمشهر زندگی می‌کنند. شماره تلفن ایشان را از دوستان قدیمی سپاه خرمشهر می‌گیرم و خدمت‌تان می‌فرستم. این کار خدا پسندانه شما دل ما را گرم می‌کند – کوچک شما یک رزمنده قدیمی خرمشهری»

 

صادقی در توصیف آن روزهای خرمشهر هم نوشته بود: «هفته اول جنگ بود و اهالی هنوز خرمشهر را ترک نکرده بودند. با این که نیروهای عراقی تا پشت دیوارهای شهر آمده بودند، اما هنوز توانایی ورود به خیابان‌ها و شروع جنگ تن به تن را نداشتند. آن روزها، نیروهای مدافع شهر، تنها یک گردان از تکاوران ارتش و نیروهای مردمی بودند. سلاح مدافعان خرمشهر، تفنگ‌های سبک و چند آرپی‌جی هفت بود که بر دوش می‌انداختند و از این کوچه به آن کوچه می‌رفتند تا راه ورود دشمن را سد کنند.»
آن روزها موتور بهترین وسیله ممکن بود. با آن می‌شد خیلی تند به همه جا رفت و همه نقاط شهر را پوشش داد. بیشتر رزمنده‌هایی هم که از موتور استفاده می‌کردند، از اهالی خود خرمشهر بودند که همه کوچه پس‌کوچه های شهر را مثل کف دستشان می‌شناختند.

کاربر دیگری هم با نام سیدمصطفی که او هم از اهالی خرمشهر است در کامنتی دیگر در مورد سوژه ۳۳ سال پیش سعید صادقی در کوچه‌های شهرش نوشته: «عکسی که رزمنده سوار بر موتور سیکلت است مربوط به برادر عبدالرضا صالح‌پور است که از رزمندگان خرمشهری است و هم اکنون ساکن خرمشهر است. آدرس ایشان را می‌توانید از ستاد یادواره شهدای خرمشهر به دست آورید. از عکاس عزیز آقای سعید صادقی که خودشان از رزمندگان قدیمی است تشکر می‌کنم. خداوند ایشان و همه کسانی که یاداین عزیزان را زنده نگه می‌دارند سلامتی و عزت عنایت بفرماید.»

جستجوی سعید صادقی به دنبال رزمنده‌هایی که چند دهه پیش از آن‌ها عکاسی کرده کماکان ادامه دارد.

منبع: خبر آنلاین

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

60 - = 54