۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲

آغاز ریاست‌جمهوری روحانی از ساعت ۱۷ امروز

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

rohani 6مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه ۱۲ مرداد در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور مقام معظم رهبری و شخصیت‌های کشوری و لشکری برگزار می‌شود. در این مراسم که از ساعت ۱۷  آغاز می‌شود، پس از قرائت قرآن کریم، مصطفی محمدنجار وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه می‌کند و سپس حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری حسن روحانی را قرائت خواهد کرد.

همچنین رهبر انقلاب بعد از قرائت، این حکم را به رئیس جمهور منتخب خواهند داد و سپس رئیس جمهور منتخب برنامه‌های خود را برای اداره کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تشریح خواهد کرد. در بخش پایانی مراسم نیز مقام معظم رهبری به سخنرانی خواهند پرداخت. بر اساس این گزارش،‌ در این مراسم سران قوا و رئیس جمهور منتخب، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرای دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، مسئولان قوه قضاییه، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، خانواده‌های معظم شهدا و شهدای هسته‌ای و سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی نیز حضور خواهند داشت.

آخرین تغییرات کابینه؛ میلی منفرد گزینه نهایی وزارت علوم

خبرگزاری مهر روز پنجشنبه گزارش داد: آخرین خبرها حاکی از قطعی شدن گزینه های وزارت علوم، دادگستری و کشور و دفاع برای کابینه دولت تدبیر و امید دارد. شنیده ها حاکی از آن است که حسینعلی امیری عضو حقوقدان سابق شورای نگهبان که برای عضویت در این شورا از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی نشد گزینه جدی وزارت دادگستری است.

همچنین شنیده شده است که دکتر جعفر میلی منفرد آخرین انتخاب رئیس جمهور منتخب ملت برای وزارت علوم است و پس از مطرح شدن نامهایی همچون جعفر توفیقی، فرجی دانا و رضا مکنون؛ اکنون این میلی منفرد است که گزینه نهایی دکتر روحانی برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس نام گرفته است.

میلی منفرد سوابقی همچون قائم مقامی وزیر علوم، معاونت طرح و برنامه وزارت علوم، عضویت در هیات علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر را در کارنامه دارد و مدتی هم در سال ۸۲ از سوی سید محمد خاتمی سرپرست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بوده است. از سوی دیگر گرفته می شود که دکتر جعفر توفیقی که پیشتر گزینه اصلی وزارت علوم بود اکنون به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور منتخب در دولت یازدهم مطرح شده است.

شنیده ها از قطعی شدن معرفی عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور در دولت یازدهم به مجلس حکایت دارد و همچنین گویا معرفی سردار حسین دهقان به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به قطعیت رسیده است. سردار دهقان نیز خود در گفتگویی تاکید کرد که رئیس جمهور منتخب برای معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع از او برنامه خواسته است. دهقان پیش تر سابقه معاونت رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانشینی وزیر دفاع را در کارنامه دارد.

لازم به ذکر است یک منبع مطلع به مبارزه گفت: حضور رحمانی فضلی پس از اعتراض گسترده اصلاح طلبان بسیار کمرنگ شده است. وی همچنین درباره تصدی وزارت کشور گفت: آنگونه که احتمال میرود نقش علی شمخانی برای گرفتن این وزارت خانه، بسیار برجسته شده است.
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 89 = 98