۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲

آقای احمدی نژاد خداحافظ همین حالا

هیچ گاه وداع را دوست نداشتم؛ همیشه از خداحافظی بدم می آمده از همان آغازین گام های درک و شناخت تا همین روزها که مصایب ریز و درشت محاسنم را به سفیدی سوق داده است؛ اما این خداحافظی یکجور دیگر است؛ قطعا که تلخ نیست؛ شاید ...

mobareze.ir - ahmadinezhadمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

علی امیری نوشت:

هیچ گاه وداع را دوست نداشتم؛ همیشه از خداحافظی بدم می آمده از همان آغازین گام های درک و شناخت تا همین روزها که مصایب ریز و درشت محاسنم را به سفیدی سوق داده است؛ اما این خداحافظی یکجور دیگر است؛ قطعا که تلخ نیست؛ شاید آنچنان شیرین هم نباشد؛ شاید بهتر است بگوییم گس است، گس؛ گس. ۸ سال پیش همین روزها آمدی؛ مردی با لباس های معمولی؛ خیلی معمولی؛ کفش های کتانی و ریش هایی که آنکارد نبود. ظاهرت با آن تعاریف همیشگی از یک رئیس جمهور همخوانی نداشت؛ چهره با صلابت؛ لباس های فاخر و ابهت و وزانتی که آقای رئیس جمهور را متمایز از دیگران می کرد؛ آنچه که در پس ذهن خود داشتیم و برایمان جا افتاده بود اما تو تابو شکن بودی “مردی از جنس مردم” این تابو شکنی اما منحصر به ظواهر نبود و نشد.  لب لباب و دستمایه هشت سال عملکردها و رویکردهایت در همین یک جمله خلاصه می شود “تابو شکنی” حرف هایت؛ ادبیاتت و نوع انتخاب واژگانت متمایز بود و نا متعارف؛ تکیه کلام هایی ورد زبانت بود که هم الانه برای ذکرش؛ آن دست و این دست می کنم و به خودم نهیب می زنم که زیبنده نیست برخی را جلوی سر و همسر بنویسم! اما بی گمان آنانی که روزگاری بی محابا بزغاله خطاب شان کردی مسرور اند که دیگر این واژگان را از زبان رئیس جمهور کشوری با هزاران سال فرهنگ و تمدن غنی و مهد ادبیات و هنر نخواهند شنید؛ تو تابوی ادبیات فاخر سیاست پیشگان را شکستی؛ تو خاص ترین رئیس جمهور ممکن بودی به هنگامه ای که هزاران هزار کارشناس و متخصص و کاردان حوزه های مختلف عملکردهایت را نقد و خواستار بازنگری می شدند اما یک کلام و السلام می گفتی آمار چیز دیگری می گوید و بر این حرف خود هشت سال پای فشردی و تا همین دقایق آخر هم یک گام پا پس نکشیدی. نیمه خالی لیوان را نبینیم تو رئیس جمهوری بودی که رفاقت و مردانگی را در حق یاران و همراهانت تام و تمام به منصه ظهور رساندی و لحظه ای در دفاع از آنان پا پس نکشیدی؛ تو کم خوابیدی و زیاد بیدار ماندی لحظه ای سکون به خود راه ندادی از اقصی نقاط ایران تا این سوی و آنسوی جهان را درنوردیدی و اکنون لحظه وداع فرا رسیده است. محمود احمدی نژاد از آن زمره چهره هایی است که موافقین و مخالفینش حد اوسط ندارند. دوستان او را معجزه هزاره و اسطوره ای می خوانند که تمامی معادلات متعارف را در هم کوبید و مکتبی با عنوان احمدی نژادیسم را پایه گذارد و مخالفینش او را رئیس دولتی می دانند که با ادبیات پوپولیستی پای به راس هرم قوه مجریه گذاشت و بدور از نقد پذیری به گواهی آمار عملکردهایش آنچیزی نبود که خود ادعا داشت. در مقام قضاوت شما آنهم در این لحظات آخرین نیستم که گفتنی ها گفته شده و گفته خواهد شد اما این را خوب می دانم که از رفتنت نه دلگیرم نه دلشاد تنها می توانم در یک کلام ساده و مختصر بگویم: آقای احمدی نژاد خداحافظ همین حالا!

احمدی نژاد در اخرین ساعات چه گفت؟

محمود احمدی نژاد که امشب برای آخرین بار به عنوان رئیس جمهور در تلویزیون با مردم سخن میگفت در ابتدای صحبت هایش با عدم اشاره به قولهایی که برای رئیس جمهور شدن به مردم داده بود، قول هایی مانند « پول نفت را بر سر سفره ها می آورم» و همچنین بی سابقه ترین اختلاس صورت گرفته تاریخ ایران و تورم وحشتناک و ۳/۱ شدن ارزش اموال مردم  گفت که «برخی قول‌های خاصی به مردم می دادند و مثلا می‌گفتند پول می‌دهیم ولی ما قول های زیادی به مردم ندادیم و به همان قول ها هم عمل کردیم. همچنین این دولت پاکدست ترین دولت ایران است »

دکتر احمدی نژاد همچنین به راحتی از کنار  تمام حواشی که گروه انحرافی برای کشور ایجاد کرده بود گذشت و اعلام کرد «به مردم قول دادم سرگرم مسایل شخصی، گروهی و جناحی نخواهم شد و به آن عمل کردم .»

وی که ترجیح می داد در آخرین شبه دیالوگ خود با ظاهری خسته تر از همیشه با مردم صحبت کند با طفره رفتن از سوالی که در باره اموال وی پرسیده شد اعلام کرد که اموالم همانی است که قبلا اعلام کرده ام فقط ما خانه ای ۱۷۵ متری قدیمی در نارمک داشتیم که وام گرفتیم و خانه ای ۴ طبقه ساختیم تا تمام خانواده در کنار هم باشیم.

رئیس جمهور همچنین درباره لحظات تلخ و شیرینی که در هیئت دولت با همکارانش داشت گفت : من شیفته همه همکارانم در دولت هستم و جدایی شیخ الاسلام وزیر کار سابق را تلخ ترین خاطره خود از دولت دانست و بدون اشاره به جنجال آفرینی که در مجلس و در روز استیضاح شیخ الاسلام توسط وی روی داد (که مطمئنا در رای نمایندگان بر استیضاح وی اثر کرد) گفت که او قربانی مسایلی شد که به او ربطی نداشت. وی همچنین شیرین ترین لحظه زندگی خود را دیدن شادی مردم دانست.

محمود احمدی نژاد پس از گفتن این صحبت ها اجازه خواست تا از اقوام ومردم ایران برای ثبت در تاریخ تشکر و درخواست حلالیت برای تمام کارهایی که نگذاشتند تا دولتش آن را انجام دهد؛ کند .

وی همچنین درباره دانشگاه ایرانیان که اخیرا تاسیس کرده است توضیحاتی ارائه داد و گفت: بعد از اتمام کارم در دولت، کار اصلی‌ام در دانشگاه خواهد بود. با رایزنی‌های زیاد مجوز یک دانشگاه بین‌المللی را گرفتیم و از خدا خواسته‌ام زمینه‌ای فراهم شود تا همه مردم در آن شریک باشند و ۷۶ میلیون سهامدار داشته باشیم و با اعلام یک شماره حساب از مردم خواست تا کمک های خود را به آن واریز کنند .

رییس‌جمهور در صحبت های پایانی خود از مظلومیت امام زمان (عج) سخن گفت و اظهار کرد: «امام زمان (عج) بسیار مظلوم واقع شده است. درخواست من این است که هرجا از مظلومیت حرف زده می‌شود، از ایشان نیز سخن به میان بیاید چراکه در مجامع بین‌المللی بحث مظلومیت امام زمان (عج) مغفول واقع شده است.»

حسن ختام صحبتهای، مردی که تا ساعاتی دیگر رئیس جمهور سابق نام خواهد گرفت این بود که گفت: راه ادامه دارد؛ البته نه اینکه من مدعی کسی بشوم بلکه من در خدمت ملت هستم.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی خرداد

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

93 - 88 =