۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴

پشت پرده پرونده کرسنت و ماجرای دروغ مصلحتی کیهان!

روزنامه کیهان برای حمله به وزیر احتمالی نفت دولت یازدهم، پرونده خاک خورده کرسنت را باز می کند تا بلکه پروژه مهندسی کابینه با هدف مشکوکش، محقق شود.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

روزنامه کیهان برای حمله به وزیر احتمالی نفت دولت یازدهم، پرونده خاک خورده کرسنت را باز می کند تا بلکه پروژه مهندسی کابینه با هدف مشکوکش، محقق شود.

برای آگاهی از قرارداد کرسنت و ادعای حسین شریعتمداری به تحقیق پیرامون این موضوع پرداخت. فردی آگاه از قرارداد کرسنت که خواست نامش فاش نشود در این رابطه به “انتخاب” گفت: “کرسنت، پروژه انتقال گاز ایران به شارجه و دوبی است. مدیرعامل شرکت شارجه دبی در سال ۱۳۷۸ به دفتر  آقای خاتمی مراجعه می کند و پیشنهاد می دهد که این قرداد بسته شود تا مشکل جزایر سه گانه ایران حل شود.

به گفته این مدیر فعلی صنایع نفت و گاز، “طرفین حدود هفت ماه مذاکرات فنی داشتند و توافقات اولیه حاصل شد؛ ضمن اینکه همزمان یکسری مذاکرات سیاسی نیز در همین رابطه با طرف اماراتی انجام گرفت اما در ادامه کار به دلیل طولانی شدن روند این قرارداد متوقف ماند.”

وی با بیان اینکه “سال ۱۳۸۰ طرف خارجی دوباره مذاکرات را آغاز کرد تا اینکه در سال ۱۳۸۳ امضا شد، اظهار داشت: “این قرارداد مخالفان جدی هم داشت چرا که سال ۷۸ قیمت نفت بشکه ای ۹ تا ۱۰ دلار بود اما بعدها نرخ بالا رفت و شرایط ایران تغییر یافت.”

این مدیر نفتی اما به موضوعی مهم اشاره می کند که حسین شریعتمداری با توسل به روش های خاص از مخاطبان پنهان می کند: “سال ۸۴ مقامات ارشد دولت نهم با اطلاع رییس، دستور می دهند که از طرف خارجی کرسنت باید دوباره پول دریافت شود؛ در واقع قراردادی که در دولت اصلاحات امضا شده بود به دستور آقای احمدی نژاد و محمدرضا رحیمی حذف شد. در نهایت قرارداد اول لغو و مرحوم کردان و رحیمی مذاکرات را دوباره آغاز می کنند و همان قرارداد را برای دومین بار امضا می شود.”

وی گفت: باید به اطلاع برادر حسین شریعتمداری رسانده شود که تیم دولت نهم در واقع می خواسته نیروهای های خودشان این مساله را به نتیجه برسانند.

این مدیر نفتی در ادامه مدعی شده که «وزارت نفت از سال ۷۸ تا ۸۳ با امضای این قرارداد مخالف بود اما براساس اطلاعات موجود، برخی نمایندگان مجلس به وزارت نفت فشار می آورد تا قرارداد کرسنت امضا شود. »

براساس اخبار منتشر شده در رسانه ها، “بیژن نامدار زنگنه” وزیر احتمالی نفت در دولت دکتر روحانی خواهد بود. از زنگنه به عنوان یکی از با سابقه ترین چهره های کابینه روحانی نام می برند. وی ۴ سال در کابینه مهندس میرحسین موسوی به عنوان وزیر جهاد سازندگی، هشت سال در دولت سازندگی متصدی وزارت نیرو بود و در دولت اصلاحات نیز به مدت هشت سال وزارت نفت را برعهده داشت.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

54 - = 53