۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴

طمع جریان افراطی اصولگرا باعث گسترش تهاجم علیه روحانی می شود

اگر آقای روحانی با مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها به وعده‌هایش عمل کند مجلس تابع خواست مردم و همراه با رئیس جمهور می‌شود.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

«علی تاجرنیا» نماینده مردم مشهد در مجلس ششم بوده‌ است . وی در مجلس ششم با ۳۰ سال سن ، جوان‌ ترین نماینده و عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود . در آستانه معرفی کابینه با این فعال سیاسی اصلاح طلب به گفتگو نشسته‌ایم تا نظر وی را در مورد تعامل مجلس اصولگرا با کابینه انتخابی دولت آقای روحانی را جویا شویم :

***

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: طمع جریان افراطی اصولگرا و نمایندگانشان در مجلس باعث می‌شود تهاجم علیه روحانی روز به روز گسترش پیدا کند .

«علی تاجرنیا» در گفتگو با پویش اظهار داشت: اگر آقای روحانی با مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها به وعده‌هایش عمل کند مجلس تابع خواست مردم و همراه با رئیس جمهور می‌شود.

وی ادامه داد : اگر آقای روحانی در چینش کابینه اش بنابر مصلحت اندیشی به خواسته‌های طیف رادیکال اصولگرایان تن دهد هنگام کسب رأی اعتماد مجلس ، نهایتا یک یا دونفر را از دست خواهد داد اما کابینه‌ای که تشکیل می‌شود نمی‌تواند خواسته‌ها و مطالبات مردم را محقق کند .

به گفتهٔ آقای تاجرنیا، رئیس جمهور باید از موضع عقلانیت و اقتدار با مجلس نهم برخورد کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه بیان کرد: نمایندگان مجلس حق معرفی وزیر به رئیس جمهور را ندارند. آن‌ها باید به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور رای دهند اما برخی از کمیسیونهای مجلس نهم به رئیس جمهور پیشنهاد ارائه کرده اند که نافی استقلال قوا و در تعارض با خواست مردم است.

این نماینده سابق مجلس گفت: برخی از نمایندگان شاخص و چهره‌های مطرح اصولگرایی با سهم خواهی و طرح برخی مسائل سعی دارند رئیس جمهور را در گزینش همکارانش تحت فشار قرار دهند. من امیدوارم با عبرت گرفتن از تجربیات ساله‌های گذشته در یکدست کردن تمام اجزای حاکمیت به دولت منتخب اجازه داده شود کشور را مطابق خواست مردم اداره کند.

تاجرنیا با بیان اینکه «اگر حمایت اطلاع طلبان و چهره‌های برجسته‌ای همچون هاشمی و خاتمی نبود روحانی نمی‌توانست اعتماد عمومی را جلب کند» عنوان کرد: اصلاح طلبان در مصادیق هیچ خواسته‌ای از آقای روحانی ندارند. افراد خاصی را مدنظر قرار نداده یا پیشنهاد نکرده‌اند که اگر رئیس جمهور آن‌ها را معرفی نکرد به خواسته‌هایشان عمل نشده باشد. اما معتقدند وی طبق قولی که به مردم داده و بر همین اساس، رأی آورده است باید به خواسته‌های آنان جامعه عمل بپوشاند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان اظهار داشت: عمل به قانون، حفظ آزادی‌های مطرح در قانون اساسی، تقویت تشکل‌ها و نهادهای صنفی، حفظ حرمت و کرامت مردم و… هم در قانون آمده و هم مورد نظر و خواست اصلاح طلبان است. اگر این موارد تحقق پیدا کند حتی اگر وزیرانی که انتخاب می شوند  اصولگرا باشند رئیس جمهور به وعده‌های خودش عمل کرده است و اصلاح طلبان خواسته دیگری ندارند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی پویش

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + 1 =