۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶

مدعی‌العموم ادعاهای کیهان را بررسی کند

سخنی هم با آقای شریعتمداری! اگر شما به چنین پرونده‌هایی دست داشته‌اید و از تخلفات ادعایی مطلع بوده‌اید چرا تا زمانی که با دولت و اشخاصی همراه و رفیق بوده‌اید درباره آن به اصطلاح دست به افشاگری نزده‌اید و امروز که تشت رسوایی ادعاهای چند ساله شما علیه یک جریان سیاسی از پشت بام افتاده و صدای آن گوش فلک را پر کرده از روی غیظ می‌خواهید با پروپاگاندا و روش‌هایی غیر اخلاقی و البته غیر قانونی از انتخاب وزرا توسط منتخب ملت جلوگیری کنید؟

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): روزنامه کیهان این روزها رسما گزینه‌های پیشنهادی وزارت از سوی رئیس جمهور منتخب ملت را به جرائمی متهم می‌کند که کمترین انتظار از دستگاه قضا ورود مدعی‌العموم به انتشار چنین ادعاهایی در این روزنامه و برخی رسانه‌های همسو با آن است.
در یادداشتی «دولت، کیهان و مدعی العموم»، با خطاب قرار دادن مدیرمسوول کیهان آمده است: اگر شما به چنین پرونده‌هایی دست داشته‌اید و از تخلفات ادعایی مطلع بوده‌اید چرا تا زمانی که با دولت و اشخاصی همراه و رفیق بوده‌اید درباره آن به اصطلاح دست به افشاگری نزده‌اید؟!
متن این یادداشت به قلم علی اصغر شفیعیان به این شرح است: نقد یک چیز و اتهام علنی مقوله‌‌ای جداست؛ روزنامه کیهان این روزها رسما گزینه‌های پیشنهادی وزارت از سوی رئیس جمهور منتخب ملت را به جرائمی متهم می‌کند که کمترین انتظار از دستگاه قضا ورود مدعی‌العموم به انتشار چنین ادعاهایی در این روزنامه و برخی رسانه‌های همسو با آن است. نقد که هیچ، متهم کردن به «ارتکاب جرم تبانی» از حدود یک یادداشت یا گزارش روزنامه‌‌ای خارج است، گویی نتیجه حکمی صادره را بیان می‌کند در حالی که نه تنها چنین احکامی در هیچ دادگاهی صادر نشده بلکه این ادعا در واقع متهم کردن دستگاه قضایی در لیاقت نظارت بر بیت‌المال است. آیا عدلیه‌ اینچنین وضعیتی دارد یا متهم‌کنندگان خود را در حیاط خلوت احساس می‌کنند؟
مدعی‌العموم با ورود به موضوع اتهامات ادعایی، هم می‌تواند مانع تشویش اذهان عمومی شود، هم با ورود به موضوع در صورت کذب بودن اتهامات، از حیثیت نیروهای معرفی شده توسط منتخب ملت و نیز حیثیت جمهوری اسلامی دفاع کند و در صورت واقعیت اتهامات نیز به تصمیم گیری مجلسی‌ها کمک کند؛ در حالی که در حال حاضر با تشویش اذهان عمومی هم به نیروهایی باسابقه اتهاماتی وارد شده و هم نمایندگان تکلیف خود را نمی‌دانند.
به عنوان مثال توجه مدعی‌العموم را به این جمله از سرمقاله کیهان مورخ دو روز پس از تنفیذ و فردای روز تحلیف (دوشنبه) جلب می‌کنیم که در آن پس از ادعای «حضور چند فرد بدسابقه در فهرست پیشنهادی رئیس جمهور»، درباره یکی از وزرای پیشنهادی نوشته است: «آیا کسی که در دوران تصدی چندین و چند ساله وزارت نفت، پرونده‌های مفتوح و پاسخ نداده‌ای از انعقاد قراردادهای خسارت‌آفرین و بعضا شبیه ترکمنچای داشته و از جمله در قرارداد ننگین «کرسنت»، گاز ایران را بدون طی مراحل قانونی و از طریق واسطه‌های رشوه‌دهنده به ۱۴برابر زیر قیمت روز به طرف خارجی واگذار کرده است و… می‌تواند امین ملت ایران در وزارت حساس و سرنوشت‌ساز نفت باشد؟!».
آقای زنگنه ۲۲ سال در دوران ریاست جمهوری آقایان خاتمی و هاشمی و نیز رهبر انقلاب، متصدی وزارتخانه‌های مختلفی بوده است؛ اگر واقعا چنین خطاهایی داشته و تا امروز در هیچ دادگاهی محکوم نشده است که وااسفا؛ هر چند ما معتقدیم علیرغم وجود انتقاد به مدیریت هر مدیری از جمله آقای زنگنه، اما به یقین چنین اتهاماتی واهی، در درجه اول وهن نظام و محکوم است. کار کیهان به جایی رسیده که به جای جوابیه این افراد می‌نویسد: «دفتر بیژن نامدارزنگنه با ارسال مطلبی طولانی به کیهان، نسبت به یک گزارش خبرگزاری فارس واکنش نشان داد!»
و در پایان سخنی هم با آقای شریعتمداری! اگر شما به چنین پرونده‌هایی دست داشته‌اید و از تخلفات ادعایی مطلع بوده‌اید چرا تا زمانی که با دولت و اشخاصی همراه و رفیق بوده‌اید درباره آن به اصطلاح دست به افشاگری نزده‌اید و امروز که تشت رسوایی ادعاهای چند ساله شما علیه یک جریان سیاسی از پشت بام افتاده و صدای آن گوش فلک را پر کرده از روی غیظ می‌خواهید با پروپاگاندا و روش‌هایی غیر اخلاقی و البته غیر قانونی از انتخاب وزرا توسط منتخب ملت جلوگیری کنید؟
منبع: انصاف نیوز
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

80 - 74 =