۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۵ دکتر پزشکیان: درآمدهای نفتی باید در زمینه‌های غیرتورم‌زا هزینه شود

در دوران اصلاحات به اقشار پایین دست کم توجهی کردیم

یکی دیگر از اشکالات ما در زمان اصلاحات، کم توجهی به اقشار پایین دست جامعه بود. من آن زمان در دولت هم می‌گفتم که اشکالی ندارد که ما به جای رشد 8 درصد، رشد 5 درصد داشته باشیم، اما در عوض جنازه‌های بیماران مستمند در بیمارستان نماند.

k33«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دکتر مسعود پزشکیان در جمع تعدادی از جوانان درخواست کننده از وی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی، با اشاره به گفتمان‌های مورد قبول آینده گفت: گفتمان آینده باید بر اساس عدالت باشد و انصاف بهترین راه برای انتخاب استراتژی است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز (رسانه‌ی کمپین انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان)، وزیر دولت اصلاحات افزود: آوردن پول نفت بر سر سفره‌ها برای تامین عدالت، شعار بی اساسی بود که باید آن را اصلاح کرد. ما باید از دیگر کشورهایی که صاحب نفت هستند بیاموزیم که چگونه پول نفت را مصرف کنیم؛ کشورهایی مثل نروژ در این باره می‌توانند الگوهای مناسبی را پیش گرفته اند. می شود به جای آنکه درآمدهای نفتی را مستقیم به جامعه بیاوریم و تورم ایجاد کنیم، درآمدهای حاصل از فروش نفت را در زمینه‌های غیرتورم‌زا مثل خدمات درمانی و آموزشی یا عمرانی هزینه کنیم.نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن متفاوت دانستن درست فکر کردن و درست اجرا کردن، اظهار داشت: ما در خیلی موارد برنامه‌ریزی درستی نداریم و وقتی هم که برنامه‌ریزی درست داریم، نمی توانیم آن ها را درست اجرا کنیم.

دکتر پزشکیان تصریح کرد: همه نمی‌توانند در همه‌ی زمینه‌ها متخصص باشند و صاحب نظر. به عنوان مثال من فقط در زمینه‌ی بهداشت و درمان می‌توانم اظهارنظر تخصصی کنم، در سایر زمینه‌ها باید به حرف متخصصان مربوطه گوش کنم. اما متاسفانه الان همه راجع به همه چیز نظر می‌دهند و اگر مثلا بگویی من در زمینه‌ی بهبود صنعت یا کشاورزی حرفی برای گفتن ندارم، تو را بی‌سواد می‌خوانند.

وزیر دولت اصلاحات با ارایه‌ی ویژگی رهبران و پیشروان واقعی گفت: ما باید ثابت کنیم غمخوار مردم هستیم و پناهگاه آنها. همچنان که مولوی می‌گوید: گوید سلیمان مر تو را، بشنو لسان طیر را / دامى ز تـو مرغى رمد، رو دانه شو رو دانه شو.

سپس پزشکیان با نقل به مضمون از دکتر شریعتی، گفت: منِ روشنفکر باید در خدمت مردم و در جهت افزایش آگاهی مردم باشم؛ هم حاکمان بر رفتار مردم تاثیر می‌گذارند و هم مردم بر رفتار حاکمان.

وی در ادامه این نشست با انتقاد از سیاست‌های دولت گفت: آقای احمدی نژاد می‌گوید «من برای خود و خانواده ام نتوانستم خانه یا ماشین بخرم یا کاری برای بچه‌هایم درست کنم»؛ خوب من معتقدم کسی که نتوانسته یک خانه یا کار برای خود و بچه‌اش درست کند، چگونه می‌تواند این کارها را در سطح وسیع‌تر و برای آحاد جامعه انجام دهد؟

نماینده‌ی مردم تبریز در واکنش به مجری برنامه که از سوال کنندگان خواست حوزه فعالیت خود را بگویند، گفت من کاری به حرفه‌ی آنان ندارم، سوال کنند تا پاسخ دهم.

بنابراین گزارش یکی از سوال کنندگان درباره‌ی اصلاحات از پزشکیان پرسید و وی پاسخ داد: راه اصلاحات دعوا کردن نیست. ما اشتباهاتی در زمان اصلاحات مرتکب شدیم، از جمله آن که هر که با ما نبود، او را کنار گذاشتیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اشکالات ما در زمان اصلاحات، کم توجهی به اقشار پایین دست جامعه بود. من آن زمان در دولت هم می‌گفتم که اشکالی ندارد که ما به جای رشد ۸ درصد، رشد ۵ درصد داشته باشیم، اما در عوض جنازه‌های بیماران مستمند در بیمارستان نماند.

منبع: انصاف نیوز

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 4 = 2