۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰

شمس‌الواعظین و عطریانفر با «اقبال» می‌آیند

شمس‌الواعظین با بیان اینکه روزنامه اقبال با 380 هزار کلمه تولیدی در روز حداقل در 32 صفحه قطع مترویی بزرگ منتشر خواهد شد و برنامه‌ریزی اولیه ما برای انتشار در مهر ماه است، ادامه داد:‌ ما با تیم قبلی خود که حدود 80 درصد آن حضور دارند، همکاری کرده و کمبودها را نیز از روزنامه‌نگاران جدید که علوم ارتباطات خوانده و توان کار روزنامه‌نگاری مسئول را دارند، تأمین می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: شمس‌الواعظین و عطریانفر با روزنامه «اقبال» بازمی‌گردند

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

ماشاءالله شمس‌الواعظین از انتشار روزنامه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی «اقبال» از مهرماه خبر داد و اظهار داشت: سردبیری آن برعهده بنده، آقای عطریانفر رئیس شورای راهبردی، احمد ستاری مدیرعامل و مرتضی فلاح صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول این روزنامه خواهد بود.

شمس‌الواعظین با بیان اینکه روزنامه اقبال با ۳۸۰ هزار کلمه تولیدی در روز حداقل در ۳۲ صفحه قطع مترویی بزرگ منتشر خواهد شد و برنامه‌ریزی اولیه ما برای انتشار در مهر ماه است، ادامه داد:‌ ما با تیم قبلی خود  که حدود ۸۰ درصد آن حضور دارند، همکاری کرده و کمبودها را نیز از روزنامه‌نگاران جدید که علوم ارتباطات خوانده و توان کار روزنامه‌نگاری مسئول را دارند، تأمین می‌کنیم.

این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه روزنامه‌نگاری حزبی خط قرمز ماست، تصریح کرد: روزنامه‌نگاری غیر حزبی  حرفه‌ای است چرا که نیروهای اجتماعی، سیاسی و نخبگان را با یک مسافت مشخص دید نگاه می‌‌کند و تفاوتی برای گروه‌های اجتماعی قائل نیست.

شمس‌الواعظین با بیان اینکه این روزنامه‌نگاری مخاطبان مطبوعات را که سال‌های اخیر با مطبوعات دچار بحران و مشکل شده بودند، آشتی می‌دهد، یادآور شد: رویگردانی مردم از رسانه‌های داخلی و اقبالشان به روزنامه‌های خارجی باید معکوس شده و به رسانه‌های بومی توجه شود.

این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب تیراژ دو هزار نسخه در روز را برای روزنامه‌ها بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: ما فرزند کشور، مدعی حل‌و‌فصل این ماجرا و دارای سابقه مشخصی در مطبوعات هستیم که از این رو وظیفه سنگینی بر دوش ماست.

وی درباره احتمال منع قانونی محمد عطریانفر برای فعالیت مطبوعاتی، گفت: هیچکدام از ما منع قانونی نداریم و باید در چارچوب قانون و آزادی، فرصت‌هایی که جزو حقوق ملت می‌شود را فراهم کنیم.

شمس‌الواعظین با بیان اینکه در دو سال اخیر تیراژ کتاب به ۵۰۰ عدد برای هر عنوان رسیده بود که این برای جامعه‌ای با ۹ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی نگران‌کننده است، به منافع روزنامه‌نگاری حرفه‌ای اشاره و تصریح کرد: وقتی مطبوعات را در یک وضعیت کاملا حرفه‌ای و متناسب با مقتضیات مخاطبان و نیازهای آنها مدیریت کنیم، عامل مشوق و کاتالیزوری برای تولید فرآورده‌های فرهنگی از جمله کتاب، سینما، تئاتر،‌گالری‌های هنری و تجسمی و ادبیات می‌شویم که این به نفع همه است.

این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه حضور مطبوعات آزاد به مثابه ناظران عمومی جلوی فساد اقتصادی و رانت‌خواری را در کشور می‌گیرد، اضافه کرد: ویژگی دیگر این روزنامه‌نگاری این است که وقتی مخالف احساس کند در چارچوب قانون می‌تواند حرف خود را به مسئولان برساند دیگر به بیگانه متوسل نمی‌شود و ما در واقع آنها را زیر چتر خود می‌آوریم لذا این کار برعهده مطبوعات است و ما به آینده امیدوار و خوشبین هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

76 + = 81