۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰

توسل برادر حسین به منابع “جورج سورس” + سند و فیلم

بیژن زنگنه وزیر وقت نفت پشت تریبون می آید تا در پیشگاه نمایندگان به سوال اکبر اعلمی پاسخ دهد. زنگنه در پاسخ خود به گزارش وزارت اطلاعات درباره موضوع استات اویل استناد می کند: "گزارش وزارت اطلاعات می گوید عدم ارایه هیچگونه مدرک از سوی دولت و شرکت نروژی و نتایج حاصل از حساب های آقای عباس یزدی (ع.ی مورد اشاره روزنامه کیهان) در سوییس... این را هم عرض کنم که به عنوان یکی از نادرترین مواردی که قابل تامل است،‌تمام حساب های شرکت هورتن و سایر شرکت هایی که متعلق به این آقا بود،‌همه را در سوییس، در انگلیس...

mobareze.ir - keyhanمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

روزنامه کیهان در ادامه پروژه مهندسی کابینه دولت یازدهم با هدف تاثیر روانی بر نمایندگان مجلس اقدام به انتشار گزارشی درباره پرونده های استات اویل و کرسنت کرده با این تفاوت که برخلاف رویه کیهان به جای استفاده از اطلاعات منابع داخلی سراغ خارجی هایی رفته که به احتمال زیاد مورد توجه جورج سورس هم هستند!
روزنامه کیهان در شماره روز یکشنبه خود مطلبی را با عنوان “گزارش تکان‌دهنده کیهان از پشت پرده قرارداد کرسنت واستات‌اویل” منتشر کرده و بار دیگر وزیر پیشنهادی نفت را مورد اتهام قرار داده است. تفاوت این گزارش کیهان با گزارش های پیشین اما توسل به منابع خارجی مانند پلیس اقتصادی نروژ،‌ دادگاه آمریکا، پلیس انگلیس است که در دیدگاه برادر حسین مورد وثوق و در خدمت “جورج سورس” و همکاران وی هستند.
اتکای برادر حسین به منابع خارجی در حالی است که نهادهای داخلی از جمله وزارت نفت،‌مجلس شورای اسلامی،‌وزارت اطلاعات،‌سازمان بازرسی و … به طور کامل در جریان تحقیقات نهادهای نظارتی در پرونده های استات اویل و کرسنت هستند. این موضوع نشان می دهد که برای کیهان هدف-عدم رای اعتماد زنگنه، توجیه کننده وسیله است؛ چه مشرع باشد چه نباشد.
استات اویل در زمره نخستین پرونده های اقتصادی است که نهادهای نظارتی داخل و خارج کشور شامل بورس آمریکا، پلیس اقتصادی نروژ،‌ پلیس امارات،‌پلیس سوییس،‌وزارت اطلاعات،‌وزارت نفت،‌سازمان بازرسی کل کشور و ‌مجلس شورای اسلامی به تحقیقات گسترده درباره آن پرداخته اند.
ورود مجلس ششم (برای مشاهده متن کامل مذاکرات اینجا کلیک کنید)
پس از انتشار اخبار مختلف در رسانه های خارجی پیرامون پرداخت رشوه به یک شرکت خارجی به نام “هورتن” و انعکاس آن در رسانه های داخلی، کمیسیون انرژی مجلس ششم خواستار تشکیل هیئت تحقیق و تفحص درباره رشوه استات اویل به برخی افراد ایرانی شدند.
این گزارش که در آخرین صحن علنی مجلس ششم به تاریخ ششم خرداد ماه سال ۱۳۸۳ قرائت و از صدای جمهوری اسلامی پخش شد،‌نتایج تحقیق خود را به نمایندگان ارایه می کند. در گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس ششم کارشناسانی چون معاون وزیر اطلاعات وقت، کارشناسان و نهادهایی از وزارت اطلاعات در پرونده استات اویل،‌ وزارت خارجه، مشاور وزیر نفت و مسوول پرونده استات اویل،‌ معاون وزیر در امور مجلس، رییس بازرسی وزارت نفت،‌مدیرعامل استات اویل، مدیر گروه بازرسی وزارت نفت در سازمان بازرسی کل کشور در مجموع ۱۸ نهاد و شخصیت حقیقی و حقوقی به عنوان بازرس یا طرف بازرسی حضور داشته اند.
در بند ۸ گزارش تحقیق و تفحص مجلس اسلامی که به احتمال زیاد مطلوب روزنامه کیهان نبوده، آمده است: “هیات تا زمان تنظیم گزارش در تحقیقات خود به هیچ نوع ارتباط مستند و مستدل بین آقای «م.ه» (مهدی هاشمی) و شرکت هورتون دست نیافت.”
همچنین در بند ۱۰ این گزارش نوشته شده: “یکی از موارد مهمی که باید مورد توجه قرار می گرفت، نقش شرکت هورتون و آقای «م.ه» (مهدی هاشمی) در شکل گیری قرارداد فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی بود. با توجه به به سیر مذاکرات و تصمیم گیری موضوع توسط نمایندگان مذاکره کنندگان، اعضای هیات مدیره شرکت های پتروپارس و نیکو و تایید مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و اخذ مصوبه شرکت ملی نفت و شورای اقتصاد،‌احتمال نفوذ به نظر نمی رسد.”
اگر این فرض را بگیریم که روزنامه کیهان گزارش مجلس اصلاح طلب ششم آن هم با کمک ۱۸ نهاد و شخصیت حقیقی و حقوقی را قبول ندارد، حتما سوال مجلس هفتم به ریاست غلامعلی حدادعادل از بیژن نامدار زنگنه وزیر وقت نفت درباره پرونده استات اویل را قبول دارد.
دانلود فیلم نخست
دانلود فیلم دوم
ورود مجلس هفتم ( برای مشاهده متن کامل مذاکرات اینجا کلیک کنید)
اکبر اعلمی نماینده تبریز،‌اسکو و آذرشهر در سوال خود از وزیر نفت می پرسد: اگر شایعات مروبوط به رشوه صحت دارد، وزیر محترم نفت بفرمایند در ازای این وجهی که به شرکت «هورتون» پرداخت شده چه امتیازاتی به شرکت استات اویل داده شده و اگر این شایعات صحت ندارد چه اقدام قانونی در جهت پیگیری کسانی که ایراد اتهام کرده اند به عمل آمده؟”
این بار اما بیژن زنگنه وزیر وقت نفت پشت تریبون می آید تا در پیشگاه نمایندگان به سوال اکبر اعلمی پاسخ دهد. زنگنه در پاسخ خود به گزارش وزارت اطلاعات درباره موضوع استات اویل استناد می کند: “گزارش وزارت اطلاعات می گوید عدم ارایه هیچگونه مدرک از سوی دولت و شرکت نروژی و نتایج حاصل از حساب های آقای عباس یزدی (ع.ی مورد اشاره روزنامه کیهان) در سوییس… این را هم عرض کنم که به عنوان یکی از نادرترین مواردی که قابل تامل است،‌تمام حساب های شرکت هورتن و سایر شرکت هایی که متعلق به این آقا بود،‌همه را در سوییس، در انگلیس و در تمام کشورهای دیگر برای شاید اولین بار باز کردند. تمام حساب ها را با همکاری پلیس سوییس و پلیس انگلیس باز کردند و همه اینها را ردیابی کردند تا آخرش ببینند این (۲/۵) میلیون دلار نه تنها (۲/۵) میلیون دلار، بلکه همه حساب های دیگری هم که توانستند دسترسی پیدا کنند،‌این پول ها به کجا رفته؟”
دادگاه فدرال یا بورس آمریکا؟!
همه این حقایق در حالی است که برادر حسین شریعتمداری در گزارش خود از نمایندگان مجلس می خواهد تا “جلوی ورود بیژن زنگنه به دولت را بگیرند و مادام که تکلیف و نتیجه رسیدگی‌های قضایی مشخص نشده است، اجازه حضور در کابینه را ندهند.”
کیهان این بار برخلاف رویه خود و از آنجا که همه گزارش ها دال بر عدم دریافت رشوه در پرونده استات اویل است به گزارش نهادهای خارجی از جمله پلیس اقتصادی نروژ و دادگاه آمریکایی اشاره می کند. متاسفانه این هم قلب واقعیت است چرا که دادگاه فدرال آمریکا، استات اویل را تبرئه می کند و این بورس آمریکا بوده که پرونده استات اویل را بررسی کرده است. این شرکت نروژی در بورس آمریکا سهام دارد و به دلیل انتقال محافظت نشده پول از حساب نروژ به سوییس از سوی بورس آمریکا جریمه می شود.
در این میان آقای (ع.ی) یا همان “عباس یزدی” مورد نظر کیهان، پس از بررسی های انجام شده از سوی دادگاه فدرال نروژ بیگناه تشخیص داده شد و مبلغ دو هزار فرانک نروژ نیز به عنوان سهمی از هزینه های قانونی به وکیل وی پرداخت می شود.
بررسی پرونده استات اویل حقایق غیرقابل انکاری در داخل و خارج کشور به اثبات می رساند:ژ

نتایج بررسی پرونده استات اویل در داخل ایران

ادعاها درباره (م.ه) یا همان مهدی هاشمی مورد نظر آقای شریعتمداری صحت ندارد

در وزارت نفت اصلاحات نفوذی در قرارداد استات اویل صورت نگرفته

استات اویل نوعی پوشش برای فساد درون سازمانی خود ایجاد کرده

ارتباطی میان مهدی هاشمی و شرکت هورتن وجود ندارد

نتایج بررسی پرونده استات اویل در خارج کشور

منتفی شدن اتهام رشوه در پرونده

عدم اعمال نفوذ ایران در پرونده استات اویل

تبرئه عباس یزدی مدیر شرکت هورتن

تبرئه استات اویل در آمریکا از اتهام پرداخت رشوه و جریمه به دلیل نقض قوانین داخلی بورس آن کشور

سایت انتخاب در روشنگری های آتی خود به انتشار مطالب بیشتری درباره داستان سرایی های کیهان می پردازد که با هدف نفوذ بر نمایندگان ملت برای عدم رای اعتماد به وزرای کلیدی کابینه تدبیر و امید اعمال می شود و ثابت می کند که این رسانه چگونه از خطوط قرمز خود برای کتمان حقیقت استفاده می کند.
منبع: انتخاب
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

6 + 3 =