۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۵

از سایت منتسب به شهید آوینی فقط نام آوینی مانده

از سایت منتسب به نام شهید آوینی فقط نام شهید آوینی مانده. از فال و استخاره و مداحی بگیر تا... شاید گوشه کنار رمل و جفر هم پیدا شود. حتی سخنرانی مخالفین فکری شهید آوینی در آن یافت می شود، و از همه غریب تر خود شهید آوینی است.

images (1)«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس جامعه مجازی:

«سید علی سجادی» یکی از کاربران شبکه «پلاس» در مطلب کوتاهی درباره «موسسه شهید آوینی» نوشت:

“از سایت منتسب به نام شهید آوینی AVINY.COM فقط نام شهید آوینی مانده. از فال و استخاره و مداحی بگیر تا… شاید گوشه کنار رمل و جفر هم پیدا شود.

حتی سخنرانی مخالفین فکری شهید آوینی در آن یافت می شود، و از همه غریب تر خود شهید آوینی است. جملات، متن ها، گفتارهایش متروک کنار افتاده. نه تحلیلی، نه بحثی و… بر روی سخنانش می شود نه طرحی روی سخنانش می زنند.

مدتها بود که به دنبال مطلبی از شهید آوینی که قبلا در کتابش دیده بودم، در سایت گشتم. با کلی زجر و شکنجه درآن سایت یافت نشد … و در سایت دیگری آن را یافتم!!! شاید هم بوده از بس که ارادت به آن شهید سعید داشته اند در صندوق خانه سایت پنهان کردند …!!!

یک بار در نمایشگاه کتاب، مدیر موسسه اش را دیدم بنده خدا هیچ ربطی با شهید آوینی نداشت …

این را نوشتم چونکه به دنبال ترجمه عربی متون شهید آوینی بودم، در بخش عربی آن به مراتب بدتر مشکل وجود دارد اصلا محو ش کرده اند چون اعراب خطرناکترند و استفاده ناجورتر می کنند!!!

من نمی دانم خانواده شهید آوینی چقدر صبور است که چیزی نمی گویند….”

به گزارش سرویس جامعه مجازی «مبارزه»؛ سایت «سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی» وابسته به «موسسه شهید آوینی» است. در سرچ گوگل نام «آوینی» عناوینی چون «استخاره با قرآن» و «بانک صوت، ترتیل قرآن، قرائت قرآن، تفسیر قرآن، سخنرانی، اشعار…» نیز در صدر صفحات نمایش داده می شود که در سایت مذکور بارگذاری شده اند.

سایت دیگری هم با نام «شهید سید مرتضی آوینی» نیز وجود دارد که مربوط به «گروه فرهنگی هاتف» است. گروهی که لینک سایت های دیگر خود همچون «وارث»، «صبح»، «مطهری» و «نواب» را هم در همان سایت قرار داده و معلوم است که ارتباطی با خانواده آوینی ندارد. امکانات و مطالب این سایت به مراتب کمتر از سایت قبلی است.

چندی پیش دختر شهید آوینی در گفتگو با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که “ارتباط شما(خانواده شهیدآوینی) با موسسه روایت فتح و بنیاد آوینی چطور است؟” گفته بود: “با موسسه روایت فتح تا زمانی که عموی من [سید محمد آوینی] مدیرعاملش بود، مراوده داشتیم، اما الان سال هاست خانواده هیچ نوع ارتباطی با موسسه روایت فتح ندارد.”

سیده کوثر آوینی که همسر حسین معززی نیا – مستندساز و روزنامه نگار مشهور سینمایی – است، درباره «موسسه شهید آوینی» هم گفته بود: “موسسه شهید آوینی از ابتدا ارتباطی به ما نداشت. یادم هست زمانی که قصد تاسیس این موسسه را داشتند، آمدند پیش عمویم و گفتند اجازه می دهید که اسم شهید آوینی را روی این موسسه بگذاریم، مذاکراتی کردند و در نهایت عمویم درخواست کرد از اسم شهید آوینی استفاده نکنند. به مادرم رجوع کردند و او هم مخالفت کرد. آنها هم در نهایت گفتند که ما فقط می خواستیم احترام شما را رعایت کنیم و حالا که می گویید نه، کار خودمان را می کنیم. بعد هم که موسسه راه افتاد، پیشنهادات زیادی برای همکاری به ما شد که آن هم در اصل در راستای توجیه نامی بود که روی موسسه گذاشته بودند و ادعاهایی که داشتند. به مادرم، برادرم و آقای معززی نیا پیشنهادات متعددی برای همکاری دادند که تا امروز هیچ یک نپذیرفته اند.”

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 1