۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران: میلی منفرد در حادثه ۱۸ تیر تشنج زدایی کرد

نوع رویکرد دولت احمدی نژاد نسبت به علوم انسانی نگاه خصمانه و امنیتی بود و همین موضوع موجب شد تا تعدادی زیادی از اساتید به صورت قانونی و یا بعضا غیرقانونی اخراج یا به صورت زودهنگام بازنشسته شوند.

میلی منفرد در حادثه ۱۸ تیر تشنج زدایی کرد

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اشاره به حوادث ۱۸ تیر گفت: میلی منفرد و به طور کلی مدیریت حاکم در وزارت علوم در آن زمان تمام تلاش خود را برای از بین بردن تشنجی که جریان‌های افراطی نزدیک به اصولگرایان ایجاد کردند، به کار بردند.

“حسین نقاشی” به مشکلات وزیر علوم آینده اشاره کرد و افزود: لازم است قبل از اینکه وارد این موضوع شوم به این نکته اشاره کنم که خواستگاه رای دولت نهم و دهم مجموعه دانشگاهی اعم از دانشجو و اساتید نبود، بلکه جریان مقابل آنها یعنی اصولگرایان بودند.

وی یکی از مشکلات وزیر علوم آینده را افزایش بی‌پشتوانه دانشجو در دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: به گفته کامران دانشجو، ظرفیت پذیرش دانشجو در دولت دهم دو برابر شد این در حالی است که هیچ بازار کاری برای این دانشجویان فارغ التحصیل در نظر گرفته نشده است که این ناشی از سیاست‌های نادرست است.

نقاشی گسترش بی‌رویه مراکز آموزش عالی را از دیگر مشکلات وزیر علوم آینده دانست، و افزود: رقابت کاذبی که در دوره احمدی‌نژاد بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد به وجود آمد که ریشه کاملا سیاسی داشت.

وی به مشروعیت زدایی از علوم انسانی در دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: نوع رویکرد دولت ایشان نسبت به علوم انسانی نگاه خصمانه و امنیتی بود و همین موضوع موجب شد تعدادی زیادی از اساتید به صورت قانونی و یا بعضا غیرقانونی اخراج یا به صورت زود هنگام بازنشسته شوند.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال حذف اساتید مستقل، یک سری اساتید جوانی همسو با سیاست‌های رایج دولت در راستای اسلامی شدن با قرائت دولتی جذب کردند.

نقاشی انباشت مطالبات صنفی و فرهنگی و سیاسی در دانشگاه‌ها طی ۸ سال گذشته را یکی دیگر از مشکلات وزیر علوم عنوان کرد و افزود: در ۸ سال اخیر، نهادهای صنفی، ‌فرهنگی و تشکل‌های سیاسی و دانشجویی در دانشگاه‌ها یا معلق شدند و یا اینکه از بین رفتند و نابود شدند به گونه‌ای که تعداد گسترده‌ای از دانشجویان محروم از تحصیل شدند.

وی با اشاره به اینکه این‌ها مشکلاتی است که میلی منفرد با آن‌ها مواجه خواهد بود، افزود: سوابق اجرایی و علمی ایشان بیانگر این است که نگاه تکثر گرایانه‌ای دارد و دارای شایستگی لازم برای تصدی پست وزارت علوم است.

نقاشی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه نمی‌خواهیم در دولت دکتر روحانی، شاهد اتفاقات امنیتی باشیم که در دولت خاتمی در دانشگاه ها رخ می داد، افزود: این جریان‌های افراطی نزدیک به اصولگرا و محافظه کار در دانشگاه و بیرون از آن بودند که زمینه‌های ایجاد تشنج در دانشگاه‌ها را در آن سال‌ها فراهم کردند.

‌وی اتفاقاتی همچون ۱۸ تیر و حوادث سال ۸۲ در دانشگاه علامه و دانشگاه تهران را ناشی از سیاست غلط محافظه کاران دانست و افزود: میلی منفرد و به طور کلی مدیریت حاکم در وزارت علوم در آن زمان تمام تلاش خود را برای کنترل موضوع و از بین بردن تشنج به کار بردند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

84 - 80 =