۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳

بیانیه ۲۵۲۳ تن از فعالین دانشجویی در حمایت از میلی منفرد

ما دانشجویان کشور از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت می خواهیم که با شنیدن صدای ملت و با در نظر گرفتن سابقه قوی مدیریتی وزرای پیشنهادی به دور از داد و فریادهای جناحی و سهم خواهی غیر منطقی با رای بالای خود این کابینه قوی و منطبق بر مشی اعتدال گرایی که خواست عموم مردم بود را همراهی کنند و زمینه ایجاد اتحاد ملی و افزایش مشارکت و امید عمومی را فراهم کنند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ۲۵۲۳ تن از فعالین و نخبگان دانشجویی دانشگاه‌های کشور با انتشار بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دکتر جعفر میلی‌منفرد برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت کردند.

به گزارش جماران متن کامل این بیانیه که امضاهای آن در اختیار این پایگاه اطلاع رسانی قرار گرفته است، بدین شرح است:

به نام ایزد منان

سرانجام بذرهای امید در دل زمین یاس و ناامیدی در هیاهوی زمستان افراط‌گرایی و تمامیت‌خواهی در پرتوی آفتاب عقلانیت و اعتدال، جوانه زد و ملت عزیز و سربلند ایران، با حضور حماسی خود پیغام صلح‌جویی و عدالت‌طلبی را در زمین آزادی‌خواهی به جهانیان مخابره کردند. مردم ایران خسته از تصمیمات غیرکارشناسی عجولانه و انتخاب مدیران نالایق و ناکارآمد در بخش‌های مختلف و گزینش آنان براساس باندبازی، به گفتمانی روی آوردند که می‌خواست عقلانیت را به تصمیمات کلان و خرد کشور بازگرداند.

فعالان و نخبگان دانشجویی کشور نیز که در چند سال اخیر خط مقدم مقابله با اقدامات غیرعلمی، غیرکارشناسی و عجولانه دولت پیشین بودند همگام با دیگر گروه‌ها ضمن طرح مطالبات قانونی خود، نقشی بی‌بدیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری داشتند که خوشبختانه جناب دکتر روحانی چه در ایام انتخابات با اعلام حمایت از این مطالبات در برنامه‌ها و همچنین سخنرانی‌های خود و چه با انتخاب استادی ارزشی و خوشنام به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به این اعتماد جامعه دانشگاهی پاسخ مناسب و شایسته دادند.

اما متاسفانه افرادی وابسته به برخی طیف‌های تندرو و افراطی در تلاشند با طرح برخی موضوعات با ادبیاتی سخیف و با هدف جلوگیری از اجرای صحیح برنامه‌های دولت منتخب و سیاسی کردن امور وزارت علوم به ادامه رفتارهای غیرعلمی و غیرقانونی خود در دانشگاه‌ها ادامه دهند. دانشگاه به عنوان مرکز ثقل توسعه کشور نیازمند مدیریتی مدبرانه است و روندهای غلط موجود در وزارت علوم نیازمند تغییر با مشیی غیر سیاسی است که باید فرد معرفی شده با منطقی اعتدال گرا آنرا دنبال نماید و قانون مداری را به عرصه ی تصمیمات حوزه ی دانشگاه بازگرداند.

ما دانشجویان کشور از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت می‌خواهیم که با شنیدن صدای ملت و با در نظر گرفتن سابقه قوی مدیریتی وزرای پیشنهادی به دور از داد و فریادهای جناحی و سهم خواهی غیر منطقی با رای بالای خود این کابینه قوی و منطبق بر مشی اعتدال‌گرایی که خواست عموم مردم بود را همراهی کنند و زمینه ایجاد اتحاد ملی و افزایش مشارکت و امید عمومی را فراهم کنند.

یقینا دانشجو و دانشگاه دیده بان عملکرد دولت در آینده خواهد بود و به نقد منصفانه در چارچوب اخلاق خواهد پرداخت اما وظیفه ی خود می دانیم از بی اخلاقی های بعضی رسانه ها و افراد کم تقوا اعلام انزجار نماییم  و لذا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم به دور از هیاهوهای سیاسی مقابل ادبیات غیراخلاقی بعضی از افراد که نشانگر تقابل با ملت شریف ایران و عدم فهم درست پیام روشن انتخابات اخیر است بایستند و مسیر اعتدالگرایی را هموار سازند و به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم بپردازند و ایشان را بر اساس مشی اعتدالی و برنامه مدونی که در راستای پیشرفت علمی کشور دارند و آن را ارائه کردند با رای بالای خود حمایت کنند و مسیر پیشرفت متوازن علمی کشور و سیاست پرورش نخبگان علمی و فرهنگی را در کنار سیاست نخبه‌یابی و حمایت از آنان هموار کنند و به دانشگاهی سرزنده و پویا یک آری بلند بگویند.

” إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ “

 پس امانت را به اهلش بسپارید و هنگام قضاوت، عادلانه قضاوت کنید.

فعالین  و نخبگان دانشجویی دانشگاه های :

امیرکبیر/تهران/بهشتی/شریف/علم و صنعت /خواجه نصیر/علامه/اصفهان/صنعتی اصفهان/صنعتی قم/دانشگاه های تبریز،شهید مدنی آذربایجان، سهند و ازاد تبریز و شبستر و …/دانشگاه کاشان/دانشگاه مالک اشتر/ارومیه/تبریز/چمران اهواز/زنجان/اراک/لرستان/شهرکرد

منبع: جماران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 32 = 36