۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶

توفیقی سرپرست وزارت علوم شد+ سوابق

کمتر از یک ماه دیگر به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور باقی مانده است بنابراین در فرصت باقیمانده باید تلاش کرد که سال تحصیلی جدید با شور و نشاط علمی فرهنگی در سراسر کشور آغاز شود.

4N9A3380.jpg«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

 

جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

 

دکتر توفیقی با تایید این خبرگفت: بنده از سوی رییس‌جمهور محترم به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شده‌ام.

 

وی در عین حال با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی، گفت: کمتر از یک ماه دیگر به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور باقی مانده است بنابراین در فرصت باقیمانده باید تلاش کرد که سال تحصیلی جدید با شور و نشاط علمی فرهنگی در سراسر کشور آغاز شود.

 

توفیقی در عین حال درباره سایر برنامه‌ها و اولویت‌های خود اظهار کرد که برنامه‌های خود را طی روزهای آینده اعلام می‌کند.

 

 

سوابق اجرایی و علمی سرپرست وزارت علوم

 

 

دکتر جعفر توفیقی داریان، زاده ۱۳۳۴ در تهران و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس است.

وی که از طراحان اصلی لایحه تغییر ساختار وزارت علوم است، دارای مدرک دکترای تخصصی PHD در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه پلی‌تکنیک بخارست است.

توفیقی طی سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ با کسب رای اعتماد مجلس، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود و پیش از آن نیز به عنوان معاون آموزشی وزارت علوم و رییس شورای گسترش آموزش عالی فعالیت داشت.

ارائه و ثبت ۱۱۰ مقاله در مجلات معتبر علمی پژوهشی داخلی و خارجی، ارائه ۱۴۰ مقاله درکنفرانس‌های ملی و بین المللی ، ثبت شش اختراع درداخل وخارج از کشور، راهنمایی ومشاوره ۱۸۰ دانشجوی ارشد ودکتری، ‌انجام ۱۵ پروژه پژوهشی صنعتی، ترجمه یک کتاب علمی تخصصی، عضویت در انجمن‌های مختلف علمی مهندسی از جمله انجمن‌های شیمی و بیوتکنولوژی، سردبیری سه مجله علمی پژوهشی، ریاست دانشکده‌های انرژی دانشگاه شریف و مهندسی شیمی دانشگاه تربیت مدرس برخی دیگر از سوابق علمی دکتر توفیقی است.

تدریس درس سیاستگذاری آموزش عالی در مقطع دکتری دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی طی ۸ سال گذشته، مشاور سازمان انرژی اتمی طی ۶ سال گذشته برخی دیگر از سوابق وی است.

 

توفیقی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نیز ریاست ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف را عهده‌دار بود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 8