۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶

بیانیه “دکتر میلی منفرد” پس از عدم رای اعتماد

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون که با لطف خداوند و رای اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دولت تدبیر و امید تشکیل شده است، وظیفه خود می دانم که آغاز مسئولیت رسمی یکایک وزیران ارجمند را به آنان، ریاست محترم جمهور و مردم شریف ایران صمیمانه تبریک بگویم.

امیدوارم با یاری خداوند تبارک و تعالی دولت توانمند و کارآمد و اعتدال گرای کنونی که در شرایط دشوار و حساسی عهده دار مسئولیت شد، بتواند باری از انبوه مشکلات جامعه را بردارد و امید مردم را در کاهش تنگناهای زندگی و محدودیت های فرهنگی و علمی و اجتماعی و سیاسی آنان تقویت کند. برای همه این برادران عزیز که توفیق آشنایی از نزدیک را با آنان در خلال معرفی به مجلس یافته ام، آرزوی موفقیت دارم.

اگر چه اینجانب به سبب عدم دستیابی به حد نصاب رای نمایندگان محترم مجلس نتوانستم در مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار دولت محترم قرار گیرم، ولیکن مسئولیت مضاعفی احساس میکنم که از این پس می بایست با تمام توان در خدمت به امید مردم و تدبیر دولت جناب آقای دکتر روحانی باشم.

من به دمکراسی و محوریت رای مردم و به جایگاه مجلس در نظام تصمیم گیری که به تعبیر امام راحل (ره) در راس امور است عمیقا معتقد هستم و به نتیجه آن احترام می گذارم.

مهمتر از نتیجه این رای در مجلس برای من فرایند شکل گیری تلاشی همه جانبه بود که در خلال معرفی نامزد، طرح برنامه ها و بررسی صلاحیت ها و حتی جلسه نهایی در مجلس بروز یافت.

صمیمانه از حسن اعتماد و احساس مسئولیت و مشارکت بی نظیر دانشمندان و اندیشمندان برجسته و همه استادان ارجمند که بی دریغ و با تمام وجود در سراسر کشور به میدان آمدند و همه دانشجویان فعال و متعهدی که به انحای مختلف خود را سهیم در تعیین سرنوشت آینده این وزارت دانستند قدردانی کنم. بدون تردید این امید و اعتماد و تحرک و تلاش استادان و دانشجویان و کارکنان حوزه آموزش عالی و پژوهش کشور که جلوه دیگری از حماسه مشارکت سیاسی مردم در ۲۴ خرداد بود، سرمایه اجتماعی ارزنده ای برای دولت و نظام خواهد بود.

از عموم دانشگاهیان کشور صمیمانه میخواهم که با همین امید و اعتماد، تمام توان خود را همچنان در خدمت دولت منتخب ملت بگذارند.

از حسن ظن ریاست محترم جمهور، معاونت محترم اول و مشاوران و همکاران گرانقدر ایشان و تلاش همه جانبه برای معرفی و کسب رای اعتماد مدیری همسو با خواست دانشگاهیان و دانشجویان عزیز تشکر می کنم.

از نمایندگان عزیز و گرانقدری که به دور از گرایشها و تصمیمات جناحی و سیاسی به برنامه ها و رویکردهای اینجانب اعتماد کردند و با دغدغه های عالمانه و کارشناسانه به دفاع از خواست غالب دانشگاهیان کشور برخاستند سپاسگزاری می کنم.

قدردان همه صاحبنظران و اصحاب رسانه و روزنامه نگاران عزیزی هستم که در این مدت کوتاه همراه و یاوری موثر برای معرفی این تفکر و برنامه هابودند.

امیدوارم این پس نیز بتوانم در خدمت همین تفکر و خواست و مشی اعتدال گرایانه و اصلاح طلبانه در محیط های دانشگاهی باشم و تا آنجا که توان دارم دولت تدبیر و امید را در پیگیری و تحقق خواست مردم و دانشگاهیان عزیز کمک کنم.

و من الله التوفیق و علیه التکلان
جعفر میلی منفرد
۲۶ / ۵ / ۹۲

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

95 - 86 =