۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸

الا ای خواهران نماینده در مجلس!

ما که از دیدن و تمیز دادن چهره های شما در این سالها محروم بوده ایم، لااقل می گذاشتید به بهانه این چهار روز، صدایتان را از آنتن رسانه ملی، که میلیون ها بیننده را به صحن مجلس برده بود، بشنویم... راستی یک خانم نماینده ای بود که چند ماه پیش گفته بود " ما می خواستیم وزیر ارشاد را استیضاح کنیم ولی وقتی در "خانه سینما" را بست منصرف شدیم"، کجا بود که شاخصه های صلاحیت یک وزیر ارشاد را به رئیس جمهور و نمایندگان گوشزد کند؟

majles (2)«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

فرشته طائر پور نوشت:

جایتان خالی، چهار روز تمام، در مجلس صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت روحانی را بررسی می کردند…

جایتان خالی، برخی از برادران نماینده، برای قانع کردن موافقان خود، پشت تریبون چه فریاد های گوشخراشی که نکشیدند…

جایتان خالی، برخی دیگر از برادران نماینده،برای خنثی کردن مخالفان خود، چه شخم هایی که به عرصه ادب و ادبیات فارسی نزدند…

جایتان خالی، تعدادی از برادران نماینده که در انتخابات مجلس صدهزار رای هم از شهرهای چند میلیونی خود نیاورده بودند، بعنوان نماینده ملت هفتاد میلیونی ایران، چه اکثریت هایی را، حتی اقلیت هم به حساب نیاوردند…

جایتان خالی، اکثر برادران نماینده، در فاصله بین صندلی های جنوبی و شمالی، شرقی و غربی و حتی گاهی مورب، کلی قدم زدند و به رفع گرفتگی مزمن عضلات خود پرداختند…

جایتان خالی، چنان هیجانی در فضای مجلس موج می زد که هیچ رئیس و نایب رئیسی از پس فرونشاندن آن بر نمی آمد…

جایتان خالی، صحنه های اکشن هم داشتیم ، از آنها که اگر ما در فیلم های سینمایی مان نشان بدهیم، حتی اگر وزیر ارشادمان اسپیلبرگ هم باشد، آنرا سانسور می کند…

جایتان خالی، تا مثل ما از منطق و تقوی و شجاعت کمیاب بعضی از همکارانتان در استدلال، به فکر بیفتید و دلگرم شوید.

جایتان خالی…راستی کجا بودید در آن چهار روز؟؟؟… ما که هرچه منتظر شدیم حتی یکی از شما ها را پشت تریبون ندیدیم!

به کدام بحث مهمتری مشغول بودید؟ بحث حقوق زنان در خانواده و اجتماع؟…بحث سهم زنان از کابینه؟…بحث حقوق دخترکان خیابانی که نیمه شبها سر چهارراه های شهر گل و فال و کبریت و مواد می فروشند؟…بحث دلایل کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق؟…بحث حقوق زنان اقلیت؟ دختران دانشجو؟ زنان بی سرپرست؟ زنان دبیر و دکتر و وکیل و استاد؟…یا زنان هنرمند؟

ای بابا، این بحث ها که همیشه بوده و هست…هلاک نشدید از اینهمه تلاش پیگیر و موفقیت های پی در پی؟!…کاش فقط این چهار روز را به خود مرخصی می دادید و در صحن مجلس حضور می یافتید و در بحث وزرای دولت آتی شرکت می کردید؛ شاید خدا خواست و نقشی در سامان بخشی به اوضاع بانوان داشته باشند.

واقعا کجا بودید در آن چهار روز؟!…چرا کوچکترین صدایی در میان آنهمه صدای بلند و کوتاه از شما شنیده نشد؟! در قرعه کشی برای موافق گویی یا مخالف خوانی، برنده نشده بودید؟ خب می توانستید به برخی اتفاقات خطا و بیانات ناروا، تذکر آیین نامه ای بدهید، ما که باور نمی کنیم با کلیه مواضعِ متضادِ برادران نماینده موافق بوده اید…می گذاشتید لااقل بین آنهمه هیاهوی محیطی، یک اعتراض و احسنتی هم از شما دشت کنیم.

ما که از دیدن و تمیز دادن چهره های شما در این سالها محروم بوده ایم، لااقل می گذاشتید به بهانه این چهار روز، صدایتان را از آنتن رسانه ملی، که میلیون ها بیننده را به صحن مجلس برده بود، بشنویم… راستی یک خانم نماینده ای بود که چند ماه پیش گفته بود ” ما می خواستیم وزیر ارشاد را استیضاح کنیم ولی وقتی در “خانه سینما” را بست منصرف شدیم”، کجا بود که شاخصه های صلاحیت یک وزیر ارشاد را به رئیس جمهور و نمایندگان گوشزد کند؟

ما که فکر کردیم آقایان در راستای حفاظت جدی و مستمر از شأن و مقام و روح لطیف بانوان، به شما اجازه ورود به صحن مجلس در آن چهار روز نداده اند تا خدای ناکرده وسط دعوا ها چماقی به سمت تان پرتاب نشود یا گوش مطهرتان به شنیدن اصطلاحات بدآموز باز نشود. مواظب باشید در استفاده از تعطیلات تابستانی مجلس، شما را به دست خودتان حذف نکنند.

به هرحال غیبت تاریخی تان هرچه که بوده، جایتان در آن چهار روز و در صحنه تاریخی تغییرِ دولت، خیلی خالی بود. آخر شما از معدود بانوان جامعه بودید که صلاحیت تان برای نمایندگی مجلس تایید شده بود و قرار بود بجای همه زنان ایرانی، در تصمیم گیری های حساس و تاریخی نقش داشته باشید…وگرنه می توانستید مثل ما به اتفاق خانواده تان پای تلویزیون بنشینید و در حال خوردن قرمه سبزی لذیذی که پخته اید، به تماشای جدل آقایان در مجلس اکتفا کنید.

یادمان باشد در انتخابات بعدی مجلس، این چهار روز و نمایندگان حاضر و غایب در آن را به یاد داشته باشیم.

منبع: خبر آنلاین

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 86 = 90