۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸

فتنه گران وزیر شدند اما به هرحال ما پیروزیم!

رفتار و کردار کیهان در این چند وقت، مانند آن کسی است که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌داشت؛ البته یک شکست خورده از رای مردم که معنای آن رای طوفانی و خیره کننده را درک نکرده و به جای شروع به بازسازی خود، همچنان با روشی کهنه و پوسیده در حال ادامه است.

mobareze.ir - keyhanمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

کیهان نصف کابینه ی پیشنهای را «فتنه گر» و «غارتگر بیت المال» و «بی عرضه» و «اصلاح طلب» و امثالهم و حداکثر «ساکت فتنه» می‌خواند و تاکید داشت که به این دلایل نباید در دولت حضور داشته باشند، اما همگی یا وزیر شدند یا معاون رییس جمهور و کیهان هم در هر مرحله اعلام پیروزی می‌کرد اما پس از مشخص شدن نتیجه برای عموم مردم، قدم به قدم سکوت می‌کند؛ نمونه ی بارز آن پس از پیروزی روحانی بود که حتی یک بار هم ادعاهای قبلی مبنی بر خیانت آمیز خواندن توافقنامه‌های هسته ای سال ۸۳ را تکرار نکرد.

تمام هم و غم کیهان تا قبل از روز رای گیری برای رای اعتماد به کابینه این بود که با فتنه انگیزی، محمدعلی نجفی، جعفر میلی منفرد، سلطانی فر، ربیعی، زنگنه، حجتی، آخوندی و تعدادی دیگر را در ذهن نمایندگان، فتنه گر و دزد بخواند تا بلکه به کمک اقلیت تندرو در مجلس و پروپاگاندای رسانه ای این جریان بتوانند رابطه ی مجلس و دولت جدید را تا جای ممکن خراب کنند.

دو روز پس از اعلام نتیجه ی رای اعتماد (شنبه) شریعتمداری در سرمقاله ی کیهان با عنوان «خاکسپاری جنازه ی فتنه» نوشت که چقدر از اینکه فتنه گران رای نیاورده اند خوشحال است؛ و خواست اینگونه وانمود کند که از نظر او تنها نجفی و میلی منفرد و سلطانی فر مشکل داشته اند، تا بلکه چیزی از غلط بودن آن تحلیل‌های آبکی کاسته نشود. او در حالی ادا می‌کرد که جریان اصولگرایی برنده شده که در نظر نمی‌گرفت اگر «سه کاندیدای اصلاح طلب» افتادند، اما فقط «دو کاندیدای اصولگرا» یعنی پورمحمدی و رحمانی فضلی در کابینه هستند و سایرین یا اصلاح طلب هستند و یا گرایش به اصلاح طلبان داشته اند، یعنی دقیقا منتسبان به جریانی که باعث روی کار آمدن آقای روحانی شد.

وقتی بیژن زنگنه رای اعتماد همین مجلس اصولگرا را گرفت، عرق سردی بر پیشانی آقای شریعتمداری نشست و کرسنت از زبانش افتاد، دیگر زنگنه ای که کیهان او را از «عوامل فتنه ۸۸» می‌خواند انگار پاک پاک بود. همچنین کیهان خود تاکید داشت که مجلس به حجتی به خاطر مشارکتی بودن رای نمی‌دهد، اما پس از رای اعتماد در سکوت فرو رفت. کیهانی که می‌گفت حجت الاسلام علوی به خاطر رد صلاحیت در انتخابات مجلس، صلاحیت وزارت ندارد، با رای اعتماد همین مجلس به او، انگار توان حرف زدن و نوشتن را از دست داده است.

کیهان که با تقیه آشناست، ربیعی و آخوندی که در نگاه کیهانیان ابداع کننده ی ادعای تقلب ۸۸ بودند را به خاطر بیان چند جمله، پاک پاک خواند، هر چند خود می‌داند که برای اصلاح طلبان پیشرفت کشور آنقدر مهم هست که اگر لازم می‌بود شاید هر آنچه بیشتر هم می‌خواستند می‌گفتند اما در قبال آن اجازه داده شود که به طور ویژه اقتصاد و سیاست خارجه ی کشور آنطور که مردم در ۲۴ خرداد به آن رای دادند اداره شود، نه به آن شکلی که در این ۸ ساله رها بود.

روز شنبه، کیهان خوشحالی می‌کرد از اینکه نجفی و سلطانی فر و میلی منفرد از عضویت در کابینه بازماندند تا امید مردم ناامید نشود! اما وقتی روز شنبه نجفی با حکم دکتر روحانی به معاونت رییس جمهور منصوب شد، روز یکشنبه دم بر نیاورد و آه هم نکشید؛ تا بلکه از نظر کیهان، «دشمن» خوشحال نشود. کیهان یا نمی‌داند یا خود را به آن را می‌زند که سلطانی فر اگر وزیر نشد، اما منتخب ملت در شورای شهر است، منتخب در همان انتخاباتی که جریان کیهان حتی یک نفر را هم نتوانست به شورای شهر بفرستد. کیهان شاید پیش بینی نمی‌کند اما میلی منفرد نیز عضوی از همین دولت خواهد بود.

ناگفته نماند سرپرست‌های این سه وزارتخانه نیز تا زمان انتخاب وزیر به چه کسانی سپرده شده؛ روحانی در اولین روز کاری پس از جلسه ی عدم رای اعتماد به میلی منفرد، دکتر توفیقی، وزیر علوم دوره ی اصلاحات را به سرپرستی این وزارتخانه منصوب کرد، کسی که گزینه ی اولیه ی آقای روحانی برای پیشنهاد به عنوان وزیر بود اما پس از پروپاگاندای رسانه ای جریان کیهان علیه او، دکتر میلی منفرد انتخاب شده بود. رفتار و کردار کیهان در این چند وقت، مانند آن کسی است که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌داشت؛ البته یک شکست خورده از رای مردم که معنای آن رای طوفانی و خیره کننده را درک نکرده و به جای شروع به بازسازی خود، همچنان با روشی کهنه و پوسیده در حال ادامه است.

ضمن اینکه موضوع انتخابات ۸۸ و واکاوی و تفتیش عقاید وزرای کابینه، غیر از نبش قبر چیزی نبود و فایده ای هم نداشت؛ مردم ما اگر نمی‌خواستند از مسایل آن دوره بگذرند انتخابات ۲۴ خرداد به این شکل برگزار نمی‌شد و شاید امروز کاندیدای کیهان یعنی آقای جلیلی در یک انتخابات کم فروغ، رییس جمهور می‌شد. در اینجا بد نیست که کیهان برای تکمیل ذوق زدگی همه ی دوستان کیهانی نسبت به آنچه اعتراف آخوندی در جلسه ی نمایندگان کاندیداها با رهبری خوانده است، فیلم آن قسمت از جلسه را منتشر کند تا همگان ببینند و بشنوند که در آن جلسه عباس آخوندی دقیقا چه گفت؟ وگرنه زیاد با این شبه «اعترافات» خود را قانع نفرمایید.

منبع: انصاف نیوز
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 4 = 4