۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰

عارف: توفیقی مناسب‌ترین گزینه وزارت علوم

در خلق سرمایه اجتماعی ایجاد شده در انتخابات، تفکر اصلاح‌طلبی نقش کلیدی داشت و با وجود خواست عده‌ای که به دنبال حذف تفکر اصلاح‌طلبی هستند، این تفکر هیچ‌گاه حذف نخواهد شد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با اعضای تشکل دانشجویی بیدار، با اشاره به نقش کلیدی دانشجویان در خلق حماسه سیاسی خاطرنشان کرد: همانگونه که جوانان نقش بی‌بدیلی در صحنه‌های مختلف انقلاب داشتند، در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز این قشر بویژه دانشجویان در به میدان آوردن مردم و ایجاد شور انتخاباتی نقش تاثیرگذاری داشتند. وی با بیان اینکه برخی سیاسیون تلاش می‌کنند نقش جوانان را در عرصه‌های مختلف کمرنگ جلوه دهند، اظهار کرد: نتیجه انتخابات فراتر از تصور بسیاری از مدعیان تحلیلگر سیاسی بود و نشان داد که برخی از این تحلیلگران تا چه اندازه از واقعیات جامعه به دور هستند.

عارف تاکید کرد: در خلق سرمایه اجتماعی ایجاد شده در انتخابات، تفکر اصلاح‌طلبی نقش کلیدی داشت و با وجود خواست عده‌ای که به دنبال حذف تفکر اصلاح‌طلبی هستند، این تفکر هیچ‌گاه حذف نخواهد شد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشکلاتی که دولت جدید در عرصه‌های مختلف با آن روبه‌روست، خاطرنشان کرد: دولت در آغاز کار است و نباید انتظار داشت تمام مشکلات به یکباره حل شود. انتظار معجزه از دولتی که میراث نابسامانی‌های دوره پیشین را به همراه دارد، کار غلطی است. وی حل مشکلات اقتصادی مردم را از مهمترین اولویت‌های حال حاضر دانست و تصریح کرد: همه می‌دانیم که مهمترین معضل کشور، مسائل مربوط به تورم و معیشت بویژه فشار به اقشار آسیب‌پذیر است که دولت با تدابیر ویژه ان‌شاء‌الله در کوتاه‌مدت بتواند بخشی از این مشکلات را مرتفع کند.

عارف با بیان اینکه “بازگشت به فضای هشت سال گذشته امکان‌پذیر نیست”، به رای اعتماد مجلس به اعضای کابینه دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: هماهنگی میان سه قوه مطمئناً در پیشرفت کشور تاثیرگذار است و بویژه تعامل مجلس و دولت امری لازم و ضروری است که امیدوارم نمایندگان محترم مجلس در ادامه همکاری خود با دولت جدید دنبال گره‌گشایی از مشکلات کشور باشند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه صحبتهای خود، با تمجید از مدیریت جعفر توفیقی، وی را فردی توانمند، متعهد و کارشناسی زبده در عرصه آموزش عالی کشور و بااشراف به مسائل فرهنگی توصیف کرد افزود: دکتر توفیقی مناسب‌ترین فرد برای تصدی وزارت علوم است و جای تعجب دارد که برخی رسانه‌ها در آغاز فعالیت وی، به دنبال تخریب و اتهام‌زنی علیه فردی هستند که سابقه درخشانی در انقلاب و عرصه مدیریت آموزش عالی دارد. بر اساس این گزارش، در این دیدار اعضای تشکل دانشجویی”بیدار” گزارشی از فعالیت خود ارائه کردند و عارف نیز ابراز امیدواری کرد که مشکل بوجود آمده برای تشکل بیدار، با تغییر فضای دانشگاه‌ها و درایت مدیریت آموزش عالی کشور حل شود.

منبع: پویش
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

7 + 2 =