۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲

عزم پلیس برای آموزش عابران متخلف

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح تشدید برخورد با تجاوز به گذرگاه عابر پیاده از امروز (شنبه)، گفت: رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت متخلف علاوه بر اعمال قانون ملزم به طی دوره آموزشی می‌شوند.

IMAGE634871924558753310-1.jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سردار حسین رحیمی روز شنبه در حاشیه نشست توجیهی طرح تشدید برخورد با متجاوزان به گذرگاه عابر پیاده، با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد کشته‌های تصادفات در پایتخت، عابران و بالغ بر ۳۵ درصد آنها موتورسواران هستند، گفت: بدین‌ترتیب باید گفت حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی در پایتخت را عابران و موتورسواران تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اقدامات برخوردی با تخلفات رانندگی در پایتخت، گفت: یکی از اقدامات اثرگذار به موازات این امر، آموزش و فرهنگ‌سازی است که بر این اساس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دو طرح ویژه را از هفته گذشته در پایتخت آغاز کرده است.

رحیمی یکی از این طرح‌ها را برخورد ارشادی با کلیه تخلفات موتورسواران عنوان کرد و گفت: بر این اساس تنها در هفته گذشته بیش از ۱۵ هزار راکب موتورسیکلت در دوره‌های آموزش اجباری شرکت کرده‌اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از میان ۴۰ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی که عابر پیاده هستند، بیش از ۲۶ درصد در گذرگاه عابر پیاده کشته شده‌اند، افزود: بر این اساس از امروز (شنبه) طرح تشدید برخورد با متجاوزان گذرگاه عابر پیاده در تمام معابر پایتخت به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که بر این اساس با هر گونه تخلفات راکبان و رانندگان بدون اغماض برخورد شده و متخلفان علاوه بر جریمه ۲۰۰ هزار ریالی به کلاس‌های آموزش اجباری کوتاه مدت نیز فرستاده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عابران پیاده نیز باید قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند، از تمهیدات ویژه پلیس راهور تهران برای برگزاری کلاس‌های آموزشی برای عابران پیاده خبر داد و گفت: تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده و به زودی آموزش عابران پیاده متخلف نیز در پایتخت آغاز می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از ۶۰۰۰ عابر پیاده بر اساس تصادفات رانندگی در کشور کشته می‌شوند، افزود: با توجه به نزدیکی به اول مهرماه و پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بار ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس، پلیس تصمیم گرفته است طرح کنترل گذرگاه عابر پیاده را در دستور کار جدی خود تا مهرماه داشته باشد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از راه‌اندازی کامل دوربین‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در ۶۵ تقاطع پایتخت از امروز (شنبه) خبر داد و گفت: در عین حال برابر هماهنگی‌های صورت گرفته تعداد این دوربین‌ها تا پایان سال به ۱۵۰ دوربین افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: علاوه بر مامورانی که در طرح تشدید برخورد با تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در تقاطع‌ها مستقر می‌شوند و دوربین‌های ثبت تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، ماموران پلیس در مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران نیز از طریق دوربین‌های نظارتی بر این تخلفات نظارت می‌کنند.

رحیمی تاکید کرد: برابر ابلاغیه انجام شده هر راننده و راکبی که در گذرگاه عابر پیاده تخلف انجام دهد، اعم از تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، عدم استفاده خود و سرنشین از کمربند ایمنی، استعمال دخانیات، صحبت با تلفن همراه، گردش به چپ و راست به صورت غیرمجاز و راکبان موتورسیکلتی که فاقد کلاه ایمنی بوده از پیاده‌رو وارد تقاطع می‌شوند و یا در مسیر خلاف رفت‌ و آمد وسایط نقلیه تردد می‌کنند نیز در تقاطع‌ها مورد برخورد پلیس قرار می‌گیرند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: در عین حال با توجه به ضرورت ارتقای فرهنگ ترافیکی، تمامی رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلتی که وسایط نقلیه آنها توقیف شده است و یا افرادی که به مراکز رسیدگی به تخلفات رانندگی در تهران مراجعه می‌کنند، به کلاس‌های آموزشی اعزام می‌شوند.

رحیمی در خصوص سرویس‌های مدارس نیز به ایسنا گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده است و ۱۰ هزار راننده سرویس مدرسه تا پیش از اول مهرماه توسط ماموران پلیس آموزش می‌بینند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

70 - = 60