۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲

مصر گذرگاه مرزی رفح را بازگشایی کرد

مصر پس از گذشت ۴ روز بار دیگر امروز شنبه گذرگاه مرزی رفح را بازگشایی کرد و به مسافران اجازه داد تا عبور و مرور از طریق این گذرگاه مرزی را از سر بگیرند.

mesrمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دولت مورد حمایت ارتش مصر از ۴ روز پیش گذرگاه مرزی رفح را مسدود کرده بود.وقوع درگیری های متعدد در صحرای سینا عامل اصلی تصمیم قاهره برای مسدود کردن گذرگاه مرزی رفح بوده است. حماس که از سال ۲۰۰۷ میلادی کنترل نوار غزه را در اختیار گرفته روابط خوبی با دولت جدید مصر ندارد. ارتش مصر ماه گذشته محمد مرسی رئیس جمهور منتخب این کشور را برکنار کرد. مرسی روابط خوبی با حماس داشت.

هزاران فلسطینی شامل دانشجویان و بیماران که به دنبال درمان هستند، از زمان مسدود شدن گذرگاه مرزی رفح قادر به سفر به مصر نبودند.

نوار غزه بیش از ۱٫۷ میلیون نفر جمعیت دارد و تنها راه ارتباط این منطقه با کشورهای همسایه، گذرگاه مرزی رفح به شمار می رود.

یکی از مقام های ارشد دولت حماس در این باره تاکید کرد، مقام های مصری گذرگاه مرزی رفح را تنها برای چند ساعت در طول روز باز می کردند. مقام های حماس از اقدام دولت جدید مصر در محدود کردن تعداد مسافرانی که روزانه از طریق گذرگاه مرزی رفح عبور و مرور می کنند، به شدت انتقاد کرده اند.

تعداد مسافران فلسطینی که روزانه از طریق این گذرگاه عبور و مرور می کنند از ۱۲۰۰ نفر به کمتر از ۳۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

مقام های مصری، حماس را به کمک و حمایت اخوان المسلمین در صحرای سینا متهم کرده اند. هفته گذشته شبه نظامیان مسلح ۲۵ مامور امنیتی مصر را در صحرای سینا کشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

44 - 37 =