۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲

یک خواننده دیگر هم اسراییل را تحریم کرد

«راجر واترز» نوازنده سابق گروه انگلیسی «پینک فلوید» و «سلیف کیتا» خواننده اهل مالی به موج تحریم فرهنگی اسرائیل پیوستند.

خواننندهمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

در ادامه تحریم فرهنگی و آکادمیک رژیم صهیونیستی از سوی چهره‌های فرهنگی در کشورهای مختلف، «راجر واترز»، نوازنده سابق گروه انگلیسی و مشهور «پینک فلوید» از دوستان خود خواست اسرائیل را تحریم کنند.

وی در نامه‌ای سرگشاده به دوستانش در عالم موسیقی «راک» از آنها خواسته است تا «در مقابل جرائم اسرائیل از جمله تبعیض نژادی و پاکسازی قومی ایستادگی کنند».

واترز همچنین از عدم مسئولیت‌پذیری دولت‌های غربی و شورای امنیت سازمان ملل در مقابله با این امور انتقاد کرده و افزوده است: من این نامه و این درخواست را پس از آن مطرح می‌کنم که صدای ویولن «نایجل کندی» ویولن‌نواز مشهور انگلیسی را شنیدم؛ کسی که اسرائیل را به اقدامات نژادپرستانه متهم می‌کند.

بنابر این گزارش، «راجر واترز» پیش از این بارها اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده بود و ده سالی است که در جنبش تحریم رژیم صهیونیستی و ایجاد مجازات‌ها علیه این رژیم و خارج کردن سرمایه‌گذاری‌ها از این رژیم فعالیت می‌کند و کمپین‌های متعددی علیه عادی سازی روابط با اسرائیل برپا کرده است.

در همین حال پایگاه خبری «انتفاضه الکترونیک» نیز از اقدام «سلیف کیتا» در تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: این خواننده اهل مالی که ملقب به «صدای طلایی آفریقا» است قرار بود روز گذشته(۲۳ آگوست) در جشنواره موسیقی اورشلیم حاضر شود که قبل از پرواز به تل‌آویو تصمیم به لغو این سفر گرفت.

البته پس از آن برخی منابع در شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند این خواننده سیاه‌پوست مورد تهدید قرار گرفته است و این تصمیم را اخذ کرده اما اعلام نکردند چه تهدیداتی از سوی فلسطینیان متوجه این خواننده مالیایی شده است.

پیش از این در طول چند سال گذشته افرادی چون «استیوی وندر» آهنگساز و خواننده سیاه‌پوست آمریکایی، «تون‌یاردز»، «چان مارشال» معروف به «کت پاور»، «الویس کوستلو»، «آنی لینوکس» و گروه آمریکایی موسوم به «دردهای خالص و پاک قلب» و ویلسون کاساندرا، خواننده زن سیاه‌پوست آمریکایی کنسرت‌های خود در تل‌آویو و سرزمین‌های اشغالی را لغو کرده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

1 + 2 =