۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳ دکتر مسعود پزشکیان:

افراطیون آسیب های فراوانی وارد آوردند

بعضی‌ها نمی‌خواهند تحت هیچ شرایطی اشتباه خود را بپذیرند و به همین دلیل سعی می‌کنند این طور القاء کنند که حرف شان صحیح است و آنچه می‌گویند باید برای همه حجت باشد. به همین خاطر ما وظیفه داریم تا با تدبیر با آن‌ها برخورد کنیم تا خدای ناکرده آن‌ها نتوانند به اهداف خاص خود برسند.

pezeshkiمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): وزیر دولت اصلاحات گفت: رای مجلس به کابینه با تحلیل‌های متفاوتی مواجه شد. برخی این طور می‌گویند که انتخاب ۱۵ وزیر نشانه تعامل مجلس و دولت است و گروهی هم بر این باورند که عدم اعتماد به سه وزیر نشان می‌دهد که قوه مقننه قرار را بر مخالفت با حضور اصلاح طلبان در دولت گذاشته است.

نماینده تبریز تاکید دارد «رای منفی به وزرای روحانی در شرایطی بود که برخی دوست دارند تا فضا را فضایی مملو از تنش کنند».

دکتر مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی که به خاطر نطق و استنادات خود در حمایت از معرفی جعفر توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری نطقی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت به پرسش های عصر ایران پاسخ گفته است:

*نظرتان درباره رای مجلس به کابینه حسن روحانی چیست؟

مجلس شورای اسلامی با انتخاب ۱۵ وزیر نشان داد  با دولت یازدهم قرار بر تعامل دارد و به همین دلیل می‌توان امیدوار بود بعد از فضای مملو از تنش در چند سال اخیر،  قوای مقننه و مجریه دوباره بتوانند با همکاری و تعامل با یکدیگر در راستای مدیریت صحیح و علمی کشور در کنار هم تلاش کنند.

*البته  کم حاشیه هم نبود.

بله اما به هر حال تضاد رای باعث می‌شود اختلافاتی هم مشاهده شود و حتی کار به جر و بحث هم بکشد. با این حال رای اعتماد به ۱۵ وزیر را می توان  نشانه ای مثبت تلقی کرد.  تاکید من بر این است که گروه هایی که با رفتارهایی خاص دنبال تشویش اذهان عمومی هستند به حاشیه برده شوند تا نتوانند به اهداف خود برسند. مهم، این است که مجلس قرار را بر همکاری با دولت گذاشته است.

*پس شما از رای مخالف به سه وزیر پیشنهادی مفهوم عدم تعامل را استنباط نمی کنید؟

نه، چون قانون اساسی این اجازه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده است که اگر به این تشخیص رسیدند که گزینه‌ معرفی شده توسط رییس جمهوری را واجد شایستگی های لازم تشخیص دادند به او رای منفی بدهند. البته رای منفی به وزرای روحانی در حالی بود که برخی دوست داشتند تا فضا را مملو از تنش کنند و با طرح موضوعاتی غیرمنطقی علیه کابینه حرکت کنند. متاسفانه در ‌‌نهایت هم با متوسل شدن به رفتارهایی رادیکال گونه توانستند مانع از وزارت سه گزینه پیشنهادی شوند.

*واکنش افکار عمومی به این افراد را چگونه ارزیابی می کنید؟

مردم در آن ۴ روز که مذاکرات مجلس به طور مستقیم پخش می شد بحث ها و گفت و گو ها را دنبال می کردند و دیدند  چه گروه‌هایی با چه اهدافی چه نوع رفتاری را از خود به نمایش گذاشتند و به این فکر نکردند که‌ شان و جایگاه مجلس تحت هیچ شرایطی نباید نادیده گرفته شود. اما آن‌ها باید بدانند از این پس با بی‌توجهی و واکنش منفی مردم مواجه خواهند شد و حتما تاوان رفتارهای خود را خواهند داد. البته باید به جامعه هم این پیام را داد که نگران نباشند و بدانند عقلای مجلس به آن‌ها میدان عمل نخواهند داد.

*یعنی معتقدید تحرک آن چنانی نخواهند داشت؟

به هر حال هیچ کس نمی‌تواند چشم به ضرر رفتارهای آنچنانی ببندد. افراطیون در این چند سال بلاهای زیادی را موجب شدند و اصلا به همین دلیل بود که مردم در ۲۴ خرداد کاندیدایی را برگزیدند که با شعار اعتدال و تدبیر وارد صحنه شده بود. پس ما هم که هر کدام در نقشی مسئولیت داریم، باید پیام مردم را با جان و دل خریدار باشیم و رفتار رادیکال را کنار بگذاریم تا بلکه مشکلات را کاهش بدهیم. باید پذیرفت مملکت بحران‌های متعددی را متوجه خود می‌بیند و این وظیفه دستگاه‌های مسئول است که به فکر چاره اندیشی باشند تا بتوانند با تدبیر و کار کار‌شناسی شرابط را بهبود ببخشند.

*والبته برخی نه تنها کار خود را افراط نمی دانند که دفاع می کنند و اصرار دارند.

بله بعضی‌ها نمی‌خواهند تحت هیچ شرایطی اشتباه خود را بپذیرند و به همین دلیل سعی می‌کنند این طور القاء کنند که حرف شان صحیح است و آنچه می‌گویند باید برای همه حجت باشد. به همین خاطر ما وظیفه داریم تا با تدبیر با آن‌ها برخورد کنیم تا خدای ناکرده آن‌ها نتوانند به اهداف خاص خود برسند.

*خود شما تا چه اندازه به دولت جدید امید دارید؟

تا همین جا که دولت تدبیر و امید آغاز به کار کرده در جامعه شور و نشاط به وجود آمده است. به همین دلیل تکلیف همه ما این است که با تکیه بر عقلانیت و استفاده از پتانسیل های موجود، شرایطی را به وجود بیاوریم تا ان شاءالله بتوانیم مشکلات موجود را به حداقل ممکن برسانیم.  معتقدم کابینه دکتر روحانی کارآمد است و توانایی مدیریت کشور را در خود می‌بیند.

منبع: انصاف نیوز

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

69 - = 59