۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳

لغو مجوز واردات خودروی ورزشکاران قوت گرفت

با نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز مصوبه معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر تطبیق واردات خودرو با دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری، امکان لغو مجوز واردات خودرو برای ورزشکاران قوت گرفت.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

با مطرح شدن مباحث مرتبط با ارائه مجوزهای خاص واردات خودرو به افراد خاص، بخصوص در جزیره ابوموسی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اکنون امکان لغو مجوز واردات خودرو برای ورزشکاران نیز در مرکز توجه قرار گرفته است؛ چرا که به نظر می رسد دولت نباید چنین مصوبه ای را ابلاغ می کرد و اجازه می داد تا عده ای به مجوزهای خاص در واردات خودرو دسترسی داشته باشند.

این در شرایطی است که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری نیز با ابلاغ مصوبه ای به تمامی دستگاههای اجرایی این نکته را گوشزد کرده است که باید تمامی مصوباتی که به خصوص در روزهای انتهایی کار دولت دهم صادر شده است، با دفتر حقوقی دولت تطبیق داده شود.

این مباحث در حالی مطرح می شود که مهدی غضنفری، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت نیز رسما مخالفت خود را با ارایه مجوزهای خاص به ورزشکاران برای واردات خودرو، اعلام کرده بود. در حالی که این مخالف راه به جایی نبرد و دولت در روزهای پایانی عمر خود، مصوبه ای را گذراند که بر اساس آن، ورزشکاران می توانستند واردات خودرو را صورت دهند بدون اینکه مشکلی را پیش روی خود ببینند.

حال سازمان توسعه تجارت ایران ماموریت یافته است که مجوزهای واردات خودرو از سمت ورزشکاران را مجدد با دفتر لوایح و امور حقوقی ریاست جمهوری تطبیق دهد و سپس امکان ثبت سفارس را برای ورزشکاران فراهم آورد، این در شرایطی است که برخی ورزشکاران در همان روزهای ابتدایی دریافت این جوایز، اقدام به خرید و فروش این مجوزها کردند.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه گفت: بعد از ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تطبیق مصوبات با دفتر لوایح و حقوقی ریاست جمهوری، مصوبه ارایه مجوز خاص واردات خودرو به ورزشکاران نیز برای تطبیق به این دفتر ارسال شده است که منتظر ارایه پاسخ از سوی آن هستیم.

وی اظهار داشت: ما به عنوان یک مجموعه از بدنه دولت که کار واردات و تجارت را پیگیری می کند، موظف به رعایت قوانین و مقررات دولت هستیم و به همین علت نیز مصوبه واردات خودرو از سمت ورزشکاران را نیز با دفتر لوایح و امور حقوقی ریاست جمهوری تطبیق خواهیم داد.

به گفته این مقام مسئول، هر ورزشکار خود باید نسبت به واردات خودرو اقدام کند و کسی که مجوز واردات خودرو را از وی می خرد، مجاز به واردات نیست بلکه باید ابتدا کارهای اداری از سوی ورزشکار انجام شود.

وی ادامه داد: به تمامی ورزشکاران یک مجوز یکسان داده نشده است و مطابق با جدولی سه گانه که در مصوبه آمده است، هر ورزشکار باید خودروهای خاصی که در ردیف های جدول آمده است را وارد کنند.

حال باید منتظر بود و دید که دفتر امور حقوقی و لوایح ریاست جمهوری در رابطه با مجوز واردات خودرو از سوی ورزشکاران چه تصمیمی خواهد گرفت.

محمود احمدی نژاد حدود دو ماه قبل و پس از صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، دستور تخصیص مجوز واردات خودرو به فوتبالیست‌ها خارج از شمول مقررات فنی، را صادر کرد.

به دنبال آن نیز هیات دولت مصوب کرد که به تمام قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف برای یک بار در طول فعالیت ورزشی‌شان یک مجوز واردات خودرو خارج از شمول مقررات فنی، اعطا می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

65 - 60 =