۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳

اقدام انقلابی توفیقی علیه نورچشمی ها: پذیرش بورسی های ۹۲ تعلیق شد

این اقدام در حالی رخ داد که مسوولان وزارتخانه کامران دانشجو، امسال در اقداماتی بی سابقه، بیش از هر سال نسبت به فراخوان از نورچشمی ها و آقازاده ها برای پذیرش بدون کنکور و بورس دعوت کرده بودند تا صدها نفر خارج از روند عادلانه، وارد مقاطع دکتری و حتی هیئت علمی دانشگاه ها شوند؛ امری که نمونه اعلای! آن، در موضوع دانشگاه علامه طباطبایی افشا شد .

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دکتر توفیقی، سرپرست وزارت علوم دولت اعتدال در اقدامی انقلابی، قبولی پذیرفته شدگان بورس ۹۲ را تعلیق کرد.

این اقدام در حالی رخ داد که مسوولان وزارتخانه کامران دانشجو، امسال در اقداماتی بی سابقه، بیش از هر سال نسبت به فراخوان از نورچشمی ها و آقازاده ها برای پذیرش بدون کنکور و بورس دعوت کرده بودند تا صدها نفر خارج از روند عادلانه، وارد مقاطع دکتری و حتی هیئت علمی دانشگاه ها شوند؛ امری که نمونه اعلای! آن، در موضوع دانشگاه علامه طباطبایی افشا شد و مشخص شد برخی آقازاده ها و برخی مسوولان دانشگاه هم در جمع افراد بورسیه شده، فی الفور به عضویت هیئت علمی در آمده اند.

خبرگزاری فارس در انتقاد از اقدام انقلابی توفیقی نوشت: در حالی که سالیانه با در نظر گرفتن اعلام نیاز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پس از تامین اعتبارات لازم در وزارت علوم برای ثبت نام بورس فراخوان صادر شده و پس از طی مراحل و تشریفات اداری شورای بورس وزارت علوم و کسب امتیازات لازم توسط متقاضیان، اسامی پذیرفته شدگان اعلام می شود، سرپرست وزارت علوم دولت اعتدال در اقدامی بی سابقه، دستور تعلیق قبولی پذیرفته شدگان بورس سال ۹۲ و بورسیه های سنوات قبل که هنوز حکم بورس تحصیلی آنان صادر نشده است، صادر کرد.

در ابلاغیه مرتبط آمده است که وجود مشکلات اعتباری دلیل این اقدام بوده است.

متن این ابلاغیه به شماره ۸۰۸۹۴ / و مورخ ۱۳۹۲/۶/۲ به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر ملاباشی

معاون محترم وزیر و رئیس سازمان دانشجویان

با سلام

پیرو مذاکرات تلفنی مورخ ۱۳۹۲/۵/۳۰ مجددا تاکید می گردد که با توجه به مشکلات اعتبارات سال جاری تا اطلاع ثانوی از ایجاد هرگونه تعهد جدید، صدور ابلاغ بورس و اعلام موافقت با بورس به افراد اکیدا خودداری فرمایید.»

با آرزوی توفیق الهی

دکتر جعفر توفیقی

سرپرست  وزارت علوم تحقیقات و فناوری

البته نگرانی برخی افراد که از طریق روابط وارد رده ها و پست های علمی شده اند، قابل درک است. اما باید منتظر ماند  و دید آیا توفیقی که اشراف بالایی نسبت به رخدادهای غیرقانونی و به ویژه «رانت خواری علمی!» دارد، با اقدامات غیرقانونی سال های گذشته نیز برخورد می کند؟

منبع: آینده

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

75 - 72 =