۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳

صوت: منشور استقامت (پیام امام(ره) در پذیرش قطعنامه و سالگرد کشتار مکه)

منشور استقامت (پیام امام به مناسبت پذیرش قطعنامه و سالگرد کشتار حجاج بیت الله الحرام) یکی از مهمترین پیام های حضرت امام(ره) است که در 27 تیر سال 1366 صادر شد.

imam-khomeiniمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): منشور استقامت (پیام امام به مناسبت پذیرش قطعنامه و سالگرد کشتار حجاج بیت الله الحرام) یکی از مهمترین پیام های حضرت امام(ره) است که در ۲۷ تیر سال ۱۳۶۶ صادر شد.

امام خمینی(ره) دو روز پس از پذیرش قطعنامه، پیام مهمی به مناسبت کشتار مکه و قبول قطعنامه ۵۹۸ (صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحات ۷۴ تا ۱۰۰) صادر کردند که به «منشور استقامت» مشهور و چراغ راه فرزندان انقلابی در سالهای پس از جنگ شد. این پیام سرشار از جملات پرشوری بود که رزمندگان و انقلابیون را به ادامه مبارزه با ابرقدرت ها امیدوار می ساخت:

«جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمى‏‌شناسد. و ما باید در جنگ اعتقادى‏‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.»

«ما مى‏‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسى دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا اللَّه» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوریم.»

«امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‏‌ها و مرفهین بى‏درد شروع شده است. و من دست و بازوى همه عزیزانى که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته‏‌اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاى عزت مسلمین را نموده‏‌اند مى‏‌بوسم.»

بخشی از این پیام را که عنوان سایت مبارزه (تا مبارزه هست ما هستیم) هم از آن گرفته شده، می توانید از اینجا دانلود کنید:

mobareze.ir – manshore estegamat

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

8 + 1 =