۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۴

سئوالهای مهم اسد درباره سلاح شیمیایی

رئیس جمهور سوریه با متهم کردن غرب به حمایت از تروریسم، سئوالهای مهمی را در خصوص ادعای استفاده این کشور از سلاح شیمیایی مطرح کرد.

asadمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

«بشار اسد» ادعای رسانه‌ها مبنی بر کنترل ارتش بر برخی مناطق و کنترل تروریست‌ها بر بقیه مناطق این کشور رد کرد و گفت: مزدوران دشمن چند منطقه را اشغال کرده‌اند و ارتش همچنان با تروریست‌هایی که به روستا‌ها و حومه شهر‌ها نفوذ می‌کنند درگیر است؛ تروریست‌هایی که افراد بی‌گناه را می‌کشند و زیرساخت‌ها را تخریب می‌کنند.

اسد به روزنامه «ایزوستیا» چاپ روسیه گفت: علت مقابله ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی این است که این گروه‌ها افراطی هستند و از افرادی مانند ایمن الظواهری تبعیت می‌کنند همچنین اموالی را از طرف‌های خارجی دریافت می‌کنند.

رابطه عناصر مسلح با رژیم صهیونیستی

بشاراسد درباره ارتباط تروریست‌ها با رژین صهیونیستی اظهار داشت: روابط تروریست‌ها با اسرائیل برای افکار عمومی واضح و روشن است؛ زیرا این رژیم نیروهای مجروح گروه‌های تروریستی را درمان می‌کند. اگر گروه‌های تروریستی از اسرائیل متنفر هستند، چرا در بیمارستان‌های این رژیم برای درمان بستری می‌شوند و چرا به جای اینکه با آن مبارزه کنند، به مبارزه با دولت‌های مصر و سوریه برخاسته‌اند؟ مساله دیگر اینکه آمریکا نیز یکی از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی است.

رئیس جمهور سوریه خطاب به سران جهان اظهار داشت: سران جهان بهتر است از وقایع ۵۰ سال گذشته درس بگیرند و متوجه باشند که همه جنگ‌ها از جنگ ویتنام تاکنون شکست خورده است و این جنگ‌ها نتیجه‌ای جز ناآرامی و بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه و جهان نداشته است.

بشار اسد خاطرنشان کرد: تروریسم برگ برنده نیست، و ممکن است مدتی به کار بیاید، ولی زمانی دیگر کنارگذاشته می‌شود. تروریسم همیشه در حکم نیش عقرب است و حمایت از تروریسم در سوریه و مخالفت با تروریسم در کشور مالی نامعقول است. حمایت از تروریسم در چچن و مبارزه با تروریسم در افغانستان جور درنمی آید.

بشار اسد تأکید کرد: سوریه به ابزاری در دست غرب تبدیل نخواهد شد. سوریه کشوری مستقل است و ما با تروریسم مبارزه خواهیم کرد و برای تأمین منافع ملت سوریه با کشورهایی که تمایل داریم آزادانه روابط برقرار خواهیم کرد.

سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده

بشار اسد درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی اظهار داشت: ادعای کشورهای غربی مبنی بر استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیائی نادرست و بی‌ارزش است.

بشار اسد درخصوص سلاح‌های شیمیایی سؤال‌های ذیل را مطرح کرد:

- کشورهای غربی چگونه می‌خواهند مدارک درمورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را جمع آوری کنند؛ در حالی که مسافت بین سوریه و کشورهای غربی به اندازه فاصله قاره‌ها است.

- نظام سوریه متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی شد، حال چگونه دولت آمریکا فقط دو روز پس از آن اعلام کرد که جمع آوری مدارک را آغاز کرده است؟

- چگونه ممکن است دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی یا هر نوع دیگر از سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه استقرار نیروهای ارتش خود استفاده کند؟

بشار با بیان اینکه خودش نخستین کسی بود که خواستار اعزام کمیته حقیقت یاب بین المللی به سوریه برای تحقیق درباره جنایات جنگی شده، گفت: روسیه اجازه نخواهد داد که آمریکا و غرب طبق میل خود نتایج تحقیقات را تفسیر کنند.

لشکرکشی به سوریه برای حمایت از تروریسم خواهد بود

بشار اسد درباره دخالت نظامی خارجی در سوریه تأکید کرد: این اولین بار نیست که غرب تهدید به دخالت نظامی می‌کند. کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش کردند که موافقت روسیه و چین را برای دخالت نظامی در سوریه کسب کنند ولی شکست خوردند. وضعیت سوریه با اوضاع مصر و تونس فرق می‌کند و دیگر کسی سناریوی «انقلاب» را باور نمی‌کند.

بشار اسد افزود: یکی دیگر از موانع دخالت نظامی در سوریه این است که در صورت وقوع دخالت نظامی دیگر نمی‌توان گفت که آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد، انقلاب مردمی است زیرا مردم اصلاحات می‌خواهند و در صورت دخالت نظامی، سران کشورهای غربی باید اذعان کنند که برای حمایت از تروریسم به سوریه لشکرکشی کرده‌اند.

رئیس جمهوری سوریه گفت: قدرت‌های بزرگ می‌توانند جنگ را آغاز کنند ولی آیا دراین جنگ پیروز خواهند شد؟

اسد از احتمال سفر خود به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با هدف تلاش برای حل بحران سوریه خبر داد و گفت: هدف آمریکا کمرنگ کردن نقش روسیه در سطح بین الملل به روش‌های مختلف از جمله اعمال فشار درخصوص بحران سوریه است.

بشار اسد درباره قراردادهای تسلیحاتی سوریه با روسیه از جمله قرارداد خرید موشک‌های اس ۳۰۰ گفت: همه قراردادهای امضا شده با روسیه در حال اجرا است و فشارهای آمریکا، اروپا و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نمی‌تواند مانع اجرای این قرارداد‌ها شود. روسیه تجهیزات نظامی لازم را در اختیار سوریه برای دفاع از ملت خود قرار می‌دهد.

بشار اسد درباره کنفرانس ژنو ۲ هم اعلام کرد که مذاکرات مربوط به حل و فصل سیاسی بحران سوریه باید پس از توقف حمایت خارجی از تروریسم آغاز شود.

منبع: شبکه العالم
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

39 - = 29