۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۴ تابش:

مجید انصاری را انسان عالم و واقف به امور پارلمانی می دانم

ماینده مردم یزد در مجلس گفت:معاون پارلمانی رئیس جمهور نقش بسیار تعیین کننده‌ای در برقراری تعامل میان دولت و مجلس دارد و باید اشراف زیادی به حوزه عملکرد معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها داشته باشد

انصاری را انسان عالم و واقف به امور پارلمانی می دانممبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

محمدرضا تابش نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب معاون پارلمانی دولت یازدهم، اظهار داشت: معاون پارلمانی رئیس جمهور نقش بسیار تعیین کننده‌ای در برقراری تعامل میان دولت و مجلس دارد و باید اشراف زیادی به حوزه عملکرد معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها داشته باشد بنابراین باید فردی عالم، آگاه، مطلع و سابقه نمایندگی مجلس انتخاب شود و کاملا به حوزه کاری‌اش آشنا باشد تا بتواند روابط مجلس و دولت را به نحو عالی رقم زده و ضمن حفظ منافع و اصول، بتواند تعامل منطقی میان مجلس و دولت برقرار کند تا این دو قوه به هم نزدیک شوند.
وی در خصوص مطرح شدن اسامی نظیر مجید انصاری، تیمور علی عسگری و محمدرضا خباز برای تصدی معاونت پارلمانی دولت، اظهار داشت: این افراد انسان‌های شایسته‌ای هستند اما بستگی به انتخاب رئیس جمهور دارد‌که در این مقطع کدامیک از این افراد می‌توانند این بار سنگین را از دوش وی بردارند و تعامل و هماهنگی را میان دولت و مجلس ایجاد‌ کند.
نماینده مردم یزد در مجلس درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه مجلس با انتصاب مجید انصاری به عنوان معاون پارلمانی مخالف است، اظهار داشت: همانطور که آقای باهنر اعلام کرده، مجلس در خصوص انتخاب معاون پارلمانی نظری ندارد و نظری هم نخواهد داد. مجلس عاقل‌تر از این است که وارد این گونه مقولات شود چرا که انتخاب معاون پارلمانی از اختیارات رئیس جمهور است و در صورت انجام این موضوع توازن قوا و اختیارات یک قوه تحت الشعاع قرار می‌گیرد. این موضوع مانند این است که رئیس جمهور به رئیس مجلس در خصوص انتخاب یکی از معاونان چیزی بگوید.
تابش همچنین تاکید کرد: کلیت مجلس عاقل‌تر از آن است که در انتخاب معاون پارلمانی دخالتی داشته باشد. البته‌گروه‌هایی هستند‌ که شاید خوش شان نیامده و اظهار نظری‌کرده باشند ولی نباید تلقی دخالت و خط و نشان کشیدن از آن به وجود بیاید، بلکه در حد اظهار نظر باشد.
وی خاطرنشان کرد: نظر من درباره انصاری مثبت است و بنده آقای انصاری را انسانی عالم و واقف به امور پارلمانی و متقی و پرهیزگار می‌دانم. ممکن است بعضی وی را نپسندند اما دولت فعلی، اعتدالی است و آمده تا شعارهای خود را محقق کند.
نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: مجید انصاری فردی است که سوای مسائل مربوط به برقراری تعامل مجلس و دولت، به دلیل اینکه فرد دانشمند و مطلعی است، می‌تواند در مسائل دولت نیز نقش آفرین باشد و در تصمیم‌گیری‌ها به دولت کمک‌کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، تابش در خصوص اینکه آیا معرفی مجید انصاری به عنوان معاون پارلمانی دولت قطعی شده است، گفت: این سوال را از بنده نباید بپرسید چرا که ورودی به این حوزه نداشته‌ام و از آقایان در دولت در این زمینه چیزی نپرسیده‌ام.

منبع: خانه ملت

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

6 + 3 =