۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱ سید امیر سجاد موسوی:

آوینی ؛ هنرمند مبارز

او رفت تا شاید بعضی به خود آیند ولی چه حیف ...خناسان و دشمنان دیروز که ناجوانمردانه به او می تاختند و انواع برچسب ها را به او می زدند امروز نه تنها به خود نیامده بودند بلکه یارانش را به کنار زده بودند و با ماسک نفاق و دورویی خود را مفسر ،همکار ، دوست و ... جا می زدند و به نفع خود دیدگاه های او را تبیین می کردند.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سرویس فرهنگی-سید امیر سجاد موسوی:
بیستم فروردین هر سال شمسی که فرا می رسد برای همه دوستداران انقلاب اسلامی چون منی روز تلخی است.روز تلخی که یادآور شهادت هنرمند فرزانه ای است که طنین صدای دلنشینش در مستند روایت فتح هنوز بیست و سه سال بعد از شهادتش در یادها باقیست.

سید شهیدی که اندیشه های والایش برگرفته از اسلام ناب محمدی بود و چراغ راه علاقه مندان به اسلام و انقلاب در میدان مبارزه با شرک و کفر و طواغیت.
و چه زیبا گفته در باب مبارزه « می دانید زنده ترین روزهای زندگی یک مرد آن روزهایی است که در “مبارزه” می گذراند. ».

بزرگ مردی که به معنای واقعی هنرمند بود و چه زیبا گفت درباب هنر و هنرمند « هنرمند باید اهل درد باشد و این درد نه تنها سرچشمة زیبایی و صفای هنری ، بلکه معیار انسانیت است . آدم بی‌درد هنرمند نیست که هیچ ، اصلاً انسان نیست .»

و چه زود رفت …او رفت چون در فکه کاری ناتمام داشت که می باید انجامش می داد. صدای بچه های گردان کمیل را می شنید که همت را صدا می زدند «حاجی، سلام ما را به امام برسان. بگو عاشورایی جنگیدیم.» و گریه ی همت را که ملتمسانه سوگندشان می داد « تو را به خدا تماستان را قطع نکنید. با من حرف بزنید، حرف بزنید.»
کریم نجوا را می دید که از کنار بچه ها می دوید و می خندید: «بچه ها! دیر و زود داره، اما سوخت و سوز نداره»…. یکی می افتاد، یکی بلند می شد. یک آب می خواست، زمین تشنه بود، آسمان تشنه بود، فریاد عطش کران تا کران را در بر می گیرد… و سید داشت برنامه ی عاشوراییش را می ساخت.

او رفت تا شاید بعضی به خود آیند ولی چه حیف …خناسان و دشمنان دیروز که ناجوانمردانه به او می تاختند و انواع برچسب ها را به او می زدند امروز نه تنها به خود نیامده بودند بلکه یارانش را به کنار زده بودند و با ماسک نفاق و دورویی خود را مفسر ،همکار ، دوست و … جا می زدند و به نفع خود دیدگاه های او را تبیین می کردند.

بماند که آن رفتارهای ظاهرگرایانه هم فقط در ایام شهادتش بود و بس. امروز دیگر مثل بزرگانی چون بهشتی ، مطهری و … آرا و نظراتش کنار گذاشته شده بود چون نظریه های انقلابی دیگر به کار آقایان نمی آید و جای آن اندیشه ها را تفکرات کسانی گرفته که به مخالفین و منتقدین خویش تهمت می زنند و رای و نظر مردم در نگاهشان پشیزی ارزش ندارد.

در پایان باید گفت درست است که او رفت ولی او به ما یاد داد که مبارزه هم چنان باقیست و تا نیل به هدف اصیل انقلاب خمینی کبیر نباید از پا بنشینیم و دست از تلاش و اصلاح امور برداریم. باشد که در این راه ثابت قدم باشیم و کوشا انشاء الله.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + 1 =