۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱

حیف از این حزب الاغ عراق

شاید باورتان نشود، شاید به من بگویید «مسخره خودتی»، شاید فکر کنید بی‌سوژگی چنان فشار آورده که من خبرها را از ذهن خودم تولید می‌کنم. ولی طبق اخبار موثق از سال 2005 در عراق حزبی وجود دارد به نام «حزب الاغ» که رسمی‌و قانونی هم هست و دارای مرامنامه مشخصی است. طبق این مرامنامه اعضای تازه وارد کره الاغ لقب می‌گیرند و در مراحل و مراتب بعدی به ترتیب القاب الاغ، الاغ بزرگ، صاحب نعل، پالاندار بزرگ و در نهایت لقب الاغ بزرگ‌تر را دریافت می‌کنند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس طنز

nf00266433-1

شاید باورتان نشود، شاید به من بگویید «مسخره خودتی»، شاید فکر کنید بی‌سوژگی چنان فشار آورده که من خبرها را از ذهن خودم تولید می‌کنم. ولی طبق اخبار موثق از سال ۲۰۰۵ در عراق حزبی وجود دارد به نام «حزب الاغ» که رسمی‌و قانونی هم هست و دارای مرامنامه مشخصی است. طبق این مرامنامه اعضای تازه وارد کره الاغ لقب می‌گیرند و در مراحل و مراتب بعدی به ترتیب القاب الاغ، الاغ بزرگ، صاحب نعل، پالاندار بزرگ و در نهایت لقب الاغ بزرگ‌تر را دریافت می‌کنند. به تازگی دبیرکل این حزب گفته به دلیل پایین بودن سطح فرهنگ مردم که قدر الاغ‌ها را نمی‌دانند این حزب را منحل می‌کند.

نام‌گذاری احزاب و موارد سیاسی به این نحو دارای چند فایده است که من خدمتتان عرض می‌کنم:

۱) فایده اول این است که میزان توهین به مسئولان عراقی در حد محسوسی کاهش پیدا می‌کند. این‌طوری هم شأن مردم عراق حفظ می‌شود، هم مقامات عراقی ناراحت نمی‌شوند. اتفاقا سعه صدر مسئولان هم بالا می‌رود. مثلا جملاتی که معمولا توسط مردم عصبانی و شاکی عراق مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند: «صدای تلویزیون رو زیاد کن ببینیم این کره خر (یکی از اعضای تازه وارد حزب) چی میگه» یا «آقا تورم و بیکاری تو کشور (مسلما عراق) بیداد می‌کنه، اون‌وقت این الاغ بزرگ (عضو ارشد حزب) هنوز داره وعده وعید میده!» دیگر توهین محسوب نمی‌شوند.

در ضمن فایده دیگرش این است که بعضی عزیزانِ سیاسی که کلا با حزب مخالفند می‌توانند آزادانه حرف دلشان را بزنند و بدون خجالت بگویند «حزب خر است» و به این ترتیب خودشان را راحت کنند.

۲) فایده دوم این است که اختلافات در احزاب موجب تنش نمی‌شود. فرض کنید یکی از اعضای حزب با عصبانیت به عضو دیگر بگوید: «مرتیکه الاغ»! خب این اتفاق اگر در احزاب دیگر بیفتد کار به زد و خورد و اختلاف و در نهایت انحلال حزب می‌کشد ولی در این نوع احزاب فرد الاغ خطاب شده در بدترین حالت می‌گوید: «جان دلم؟ با من بودین؟» اصلا شاید طرف تازه وارد (کره الاغ) باشد و فکر کند ترفیع گرفته و با شخص عصبانی روبوسی کند. والا!

۳) فایده سوم این است که آن عزیزانی که مجوز حزب صادر می‌کنند دیگر از صدور مجوز برای حزب نمی‌ترسند. چون اگر نام چیزی الاغ باشد، می‌توان نتیجه گرفت که موجود بی‌آزاری است و کاری به کسی ندارد. لذا پس از صدور مجوز می‌توان به شخص مورد نظر گفت: دیدی درد نداشت؟

منبع : قانون

::::

برچسب‌ها: ٬ ٬ ٬

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 36 = 43