۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۸

یومیه‌جات جماعت بیکار (۱) – مخالفت اصولگرایانه با وازکتومی

چند سال پیش برادر احمدی نژاد، در رأس امور بودن مجلس را زیر سوال برد. برادران اصولگرای اکثریت مجلس از آن روز درگیر این بودند که ثابت کنند در رأس امورند. لکن حداکثر کاری که از دستشان برآمد، این بود که وازکتومی و توبکتومی را ممنوع کردند. البته این هم چیز کوچکی نیست. اینکه مجلس بر لوله مردم هم ولایت داشته باشد و اجازه امور جنسی مشروع و معقول انسان هم دست ایشان باشد، کم دستاوردی نیست.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس طنز – محمد ملاعبدالوهاب: چند سال پیش برادر احمدی نژاد، در رأس امور بودن مجلس را زیر سوال برد. برادران اصولگرای اکثریت مجلس از آن روز درگیر این بودند که ثابت کنند در رأس امورند. لکن حداکثر کاری که از دستشان برآمد، این بود که وازکتومی و توبکتومی را ممنوع کردند. البته این هم چیز کوچکی نیست. اینکه مجلس بر لوله مردم هم ولایت داشته باشد و اجازه امور جنسی مشروع و معقول انسان هم دست ایشان باشد، کم دستاوردی نیست.

حقیر با وجود اینکه نفیاً یا اثباتاً هیچ برنامه‌ای برای استعمال یا تحریم استعمال از این لوله صاب مرده نداشتم و ندارم – حتی استفاده صلح‌آمیز – بعد از تصویب این قانون – که از صدر مشروطه تا کنون سابقه نداشته – احساس می‌کنم که دیگر هیچ‌گونه اختیاری از خودم ندارم. تا به حال که به عنوان انسان مفرد مذکر مجرد بی‌پول امکان استفاده از آن را نداشتم ولی الان امکان عدم استفاده را هم ندارم. می‌فرماید:

از هر طرف که رفتم، جز وحشتم نیفزود / زینهار از این قوانین، وین لوله بی‌مصرف

دقت می‌کنید؟ نه راه پس داریم نه راه پیش. در هر حال از مجلس ممنونیم بابت تصویب قانونی که شامل حال آحاد ملت می‌شود و مصداق بی‌عدالتی نیست. کلا اصولگرایی با عدالت پیوند خورده.

jameeyT

لکن برای من سوال است که مجازات وازکتومی چیست؟ فقط دکتر انجام‌دهنده عمل را به سیخ می کشند یا انجام‌شونده را هم؟ عامل جرم کیست؟ آمر کیست؟ مباشر و معاون کیست؟ اگر آمر خودِ کسی است که لوله‌اش بسته می‌شود، یعنی انگار کسی از کسی خواسته باشد که او را بکشد؟ یا به قول کارآگاه دِرِک طنز «ساعت خوش» در دهه هفتاد، “قاتل مقتوله” ؟!

بعد می‌خواهم بدانم که دکتر را چه می‌کنند؟ اگر قصاص کنند که آن وقت جلوی افزایش نسل از جانب دو نفر را گرفته‌اند و می‌شود قوز بالاقوز! یا نکند طرف را مجبور می‌کنند دوباره لوله را باز کند یا لوله اضافه برایش می‌گذارند؟ یا مثلا مجبورش می‌کنند هر هفته در کلانتری محل حاضر شده، دفتر محکومین را امضا کند و بعد هم یک خانمی را به عقد موقت درمی‌آورند تا همانجا به تکلیف قانونی خودش در راستای افزایش جمعیت عمل کند؟

بعد شما تصور کن یک نفر به خاطر عمل وازکتومی برود زندان. بعد از چند سال که از آنجا می‌آید بیرون – البته به قول آقای جنتی؛ نظام بر سر اینها منت گذاشته که در زندان همه امکانات برایشان فراهم است و بهداشت‌شان را هم رعایت می‌کنند و الخ – می‌بیند که دوباره قوانین جمعیتی ایران بالکل عوض شده و نه تنها وازکتومی غیرقانونی نیست که اتفاقا پاداش هم دارد. مثلا فقط به کسانی یارانه می‌دهند که وازکتومی کرده باشند (مثل منع کوپن برای فرزندانی اضافه بر سازمان یک دهه قبل). بعد طرف که به خاطر وازکتومی زندان افتاده، چنان جوگیر می‌شود که این‌بار بیضه‌هایش را از ته می‌کِشد عین آغامحمدخان قاجار.

خلاصه این قوانینی که من می‌بینم؛ ماحصلش یک روز سرسره حرمسرای ناصرالدین شاه است و یک روز سیخ خواجه‌سازی آغامحمدخان. مجلس اصولگرایی داریم در حد دولت علیه همایونی قاجار.

::::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

9 + 1 =