۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹

چرا مجلس باید به وزارت فرهادی رای ندهد؟

تصویر نامبرده در هیچ تحصنی مشاهده نمی‌شود. اصلا انگار نه انگار. اما این دلیل بر تبرئه شدنش نیست. ایشان باید سه نفر شاهد عاقل و بالغ بیاورد و بگوید در آن زمان‌ها کجا بوده. در تحصن نبوده که نبوده. شاید در اتاق فکر بوده.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

76583_771

محمد فرهادی، رییس فعلی سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد. ما در تاریکخانه سعی کردیم با یافتن نقاط تاریک کارنامه او به عدم رای اعتمادش کمک کنیم تا در ثبت رکورد عدم احراز صلاحیت در گینس دچار مشکل نشویم. دلایل عدم اعتماد به او شامل موارد زیر است.
نام خانوادگی او فرهادی بوده و همین که شائبه نسبت خانوادگی با اصغر فرهادی وجود داشته باشد خودش دلیل محکمی برای عدم اعتماد است. چه معنی می‌دهد وزیر پیشنهادی مشکوک به ابتلا به چنین موضوع حساسی باشد؟
مگر وزارت علوم حالت زلزله زده دارد؟ یا سیل‌زده است؟ پس چرا رییس هلال احمر را معرفی می‌کنید برای احراز این پست؟ قصد سیاه نمایی دارید؟ می‌خواهید بگویید میراث بدی تحویل گرفته‌اید؟ منظورتان این است که ویرانه‌یی را تحویل شما داده‌اند؟ سیاه نمایی از این بیشتر می‌شود؟
‌ ایشان یک بار سال ١٣۶۴ در وزارت فرهنگ و آموزش عالی سابق و علوم و فناوری فعلی جانشین محمدعلی نجفی شده. حالا این‌بار هم قصد دارند از همین ترفند استفاده کنند. دلیل از این واضح‌تر و مبرهن‌تر نداریم که ایشان خیلی به جناح اسمش را نبر متمایل است.
‌ تصویر نامبرده در هیچ تحصنی مشاهده نمی‌شود. اصلا انگار نه انگار. اما این دلیل بر تبرئه شدنش نیست. ایشان باید سه نفر شاهد عاقل و بالغ بیاورد و بگوید در آن زمان‌ها کجا بوده. در تحصن نبوده که نبوده. شاید در اتاق فکر بوده.
چرا رییس‌جمهور به این سرعت و بلافاصله بعد از رای عدم اعتماد به دکتر دانش آشتیانی، ایشان را برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی کرد؟ همین نشان می‌دهد دولت او را در آب نمک خوابانده بود تا در روز مبادا و وقتی مجلس برای انتخاب وزیر تحت فشار است او را معرفی کند. وگرنه بعد از رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی قبلی قاعدتا باید دو سه روزی صرف راضی کردن ایشان می‌شد که این پست را قبول کنند.
اگر به ایشان قبلا پیشنهاد نداده بودند و الان تازه به او گفته‌اند وزیر شو و او هم قبول کرده یعنی خیلی به وزیر شدن تمایل دارد که این خیلی مشکوک است. اگر هم از قبل به ایشان گفته بودند اما نفر دیگری به مجلس معرفی شده یعنی دولت خودش هم می‌دانسته دانش آشتیانی وزیر نمی‌شود و خواسته مجلس را تحت فشار بگذارد.

منبع:شهرام شهیدی/اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

8 + 1 =