۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳

طرز تهیه یک سایت اصولگرا(۲): عکسهای غیراخلاقی!

از آنجایی که اخبار مربوط به خاتمی و هاشمی خیلی خواهان دارد، باید همه‌چیز را به آنان مرتبط کرد تا چهره واقعی این دو عنصر معلوم‌الحال به مردم نشان داده شود.

77953_774«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس طنز:

مسعود مرعشی

برخی سایت‌های اصولگرا برای جذب مخاطب از روش‌های خاصی بهره می‌برند که با هم آن‌ها را مرور می‌کنیم.
روش اول: پلاس‌فتو + (عکس): در این روش ابتدا به یک خبر داغ نیاز داریم. تیتر باید توانایی جذب حداکثری و عکس توانایی دفع حداقلی داشته باشد. فراموش نکنید که خبر پیرامون نیروهای خودی نباشد. به مثال زیر توجه کنید:
تیتر: «رسوایی بزرگ باراک اوباما و آنگلا مرکل در هتل شرایتون! + عکس»
لید خبر: خبرنگار نشریه وال‌استریت‌ژورنال که در یک روز تعطیل به هتل شرایتون رفته بود، به‌طور اتفاقی مچ آنگلا و باراک اوباما را گرفت. بعد از رسانه‌ای‌شدن این خبر، آسیب‌های جدی به حیثیت مقامات آمریکایی و آلمانی وارد شده است.»
هرکسی تیتر این خبر را بخواند، بلافاصله دنبال عکسش می‌گردد. عکسی که در آن باراک اوباما و آنگلا مرکل مشغول ساختارشکنی و تعمیق روابط هستند و با تعجب و ترس به دوربین زل زده‌اند. ولی بعد از آن‌که خبر را باز می‌کند با دو عکس پرسنلی از اوباما و مرکل مواجه می‌شود. مخاطب بعد از خواندن لید مطلب متوجه می‌شود که خبرهایی بوده است و بلافاصله صفحه را می‌بندد و در گوگل‌ایمیج «اوباما + مرکل + بووووق» را سرچ می‌کند. با این تکنیک، مخاطب اصل مطلب را می‌گیرد و خود مطلب را نمی‌خواند. در صورتی که اگر خود مطلب را می‌خواند، می‌فهمید ماجرا به ملاقات پنهانی هیات مذاکره‌کننده آلمانی و آمریکایی مربوط است. برای بیشتر جاافتادن موضوع، چند خبر دیگر را با هم مرور می‌کنیم.
- «تجاوز پنجاه مرد به یک دختر جوان در فرانسه! + عکس»: در کنار خبر یک عکس برج ایفل مشاهده می‌شود!
- «پوشش هتاکانه و غیراخلاقی یکی از هنرمندان بنفش! + عکس»: در عکس، هنرمند مزبور کراوات زده.
- «استخر مختلط در تهران + عکس»: یک عده آدم محترم با پوشش کامل در یک استخر خالی ایستاده‌اند.
- «رابطه نامشروع بازیکن قرمزپوش با هنرپیشه معروف»: خبر درباره بازیکن منچستر یونایتد است، نه پرسپولیس.
یادآوری: استفاده از علامت تعجب در تیتر نشان می‌دهد که خود شما هم از شنیدن خبری که ساخته‌اید، متعجب شده‌اید، پس استفاده از آن را فراموش نکنید!
نتیجه‌گیری: آدم با خانواده‌اش نمی‌تواند به بخش «پربیننده‌ترین ها»ی سایت‌های اصولگرا سر بزند!
روش دوم: شهر الفبا: باید از هنرمندان و ورزشکاران اسطوره‌زدایی کرد و اجازه نداد مردم به‌غلط پیرو آنان باشند. برای این کار از تکنیک «شهر الفبا» استفاده می‌شود:
«دستگیری بازیگر زن معروف در پارتی شبانه»، «شکایت مادران ایتالیایی از فوتبالیست ایرانی به جرم آزار کودکان» و…
در این رویه باید دقت کرد که اسامی حتما به صورت م. الف، ا. خ، ح. ر، ط. ظ و… باشد.
تبصره۱: می‌توان تکنیک بالا را با «پلاس‌فتو» ادغام کرد؛ فقط باید حواسمان باشد که همه عکس‌ها شطرنجی و محو باشند و هیچ موضعی از فرد مزبور در عکس دیده نشود.
تبصره۲: خبرنگار سازنده خبر است و چون حروف الفبا نمی‌توانند شکایت کنند، حق داریم خبرهایی را منتشر کنیم که به ذهنمان می‌رسد یا دوست داریم اتفاق بیفتد.
روش سوم: خاتمی و هاشمی‌زدایی: از آنجایی که اخبار مربوط به خاتمی و هاشمی خیلی خواهان دارد، باید همه‌چیز را به آنان مرتبط کرد تا چهره واقعی این دو عنصر معلوم‌الحال به مردم نشان داده شود. مثال:
- «اقدام هتاکانه بازیگر زن فیلم کارگردان خارج‌نشین حامی خاتمی در مقابل دوربین»: باید با پیوندزدن پف‌فیل و شقیقه، از این موضوع، فساد آقای خاتمی و اطرافیانش را نتیجه‌گیری کنید.

منبع: روزنامه بهار

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

26 - 18 =