۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰

شجونی: شریعتمداری هرچه بنویسد خوب می‌نویسد

حمایت خاتمی را خیال نمی کنم، هاشمی هم اگر رد صلاحیت نمی شد، یک سوم این رای روحانی را داشت که آن یک سوم، الان به روحانی رای داده اند، یک عده خیلی قلیلی از اصلاح طلبان به روحانی رای دادند.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): شیخ جعفر شجونی می‌گوید: من خیلی حسین شریعتمداری را دوست دارم، روزی دوست داشم او رئیس جمهور شود. اظهارات تازه دبیر جامعه وعاظ تهران را در گفتگو با سایت خرداد بخوانید:

دوست‌داشتم‌شریعتمداری‌رئیس‌جمهور شود
حاج آقا دلیل اصلی شکست اصولگرایان در انتخابات را چه می‌دانید؟
دلیل اصلی اش تفرق است؛ اصولگرایان اگر به حرف روحانیت گوش می‌کردند اوضاع چنین نمی شد. ائتلاف به این معنی است که کم کم پیش روند، شاخص ها را پیش برند، هرکه رایش بیشتر بود، او بماند و بقیه به نفع او کنار روند؛ اما وقتی همه شان، جا خوش کردند و گفتند می‌مانیم، آرا خرد می‌شود و معلوم است که رای نمی آورند و در مقابل کسانی که باهم متحد می‌شوند و به نفع هم کنار می‌روند پیروز می‌شوند. اما بین اصولگرایان، فقط آقای حداد مردانگی کرد و کنار رفت؛ بقیه ماندند و شکست هم خوردند، اما به هر حال مردم به یک روحانی رای دادند و به روحانیت امید بستند و فردی را انتخاب کردند که عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت است. خدا را شکر انتخابات با موفقیت برگزار شد و با سربلندی نظام جمهوری اسلامی پایان یافت و ثابت کرد مدعیان تقلب ۸۸ دروغ محض گفتند و توهم فتنه گران باعث شد آنها به انزوا کشیده شوند. اما حالا باید طبق نظر رهبر معظم انقلاب، همه باید به دولت جدید کمک کنند تا آقای روحانی با کلیدی که آورده اند قفل‌های بزرگ بیکاری، گرانی باز شود.

شما اشاره می‌کنید آقای روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز بودند و عضوی از این جریان انتخاب شده است، در حالیکه ایشان سالهاست در جلسات این جریان شرکت نمی کنند.

بله، آقای روحانی بعد از مرحله دوم پیروزی احمدی نژاد دیگر در جلسات شرکت نکرد، اما به هر حال عضو این جریان است و خودشان هم این را قبول دارند.

اگر اینگونه است، چطور اصولگرایان قبل از انتخابات آقای روحانی را به عنوان کاندیدای خود معرفی نکردند؟
بالاخره، کسی که نمی داند کی از صندوق خارج می‌شود؛ آن دفعه هم کسی امید نداشت احمدی نژاد رئیس جمهور شود، اما یکدفعه ای شد. ضمن اینکه این دوره هم جمعی از روحانیون از آقای روحانی حمایت کردند، اما جامعه مدرسین و روحانیت و بخش‌های دیگر اصولگرا چند شاخه شدند و آرا خرد شد. به هر حال الان باید سعی کنیم به آقای روحانی کمک کنیم.

اصلاح طلبان معتقدند حمایت آقای خاتمی و آقای هاشمی باعث پیروزی آقای روحانی شده است، نظر شما چیست؟
حمایت خاتمی را خیال نمی کنم، هاشمی هم اگر رد صلاحیت نمی شد، یک سوم این رای روحانی را داشت که آن یک سوم، الان به روحانی رای داده اند، یک عده خیلی قلیلی از اصلاح طلبان به روحانی رای دادند.

پس به اعتقاد شما بیشتر رای روحانی از طرف اصولگرایان بوده است؟
من نگفتم بیشتر بوده است

شما می‌فرمایید یک سوم آرایش به خاطر حمایت هاشمی بوده، حمایت خاتمی و اصلاح طلبان هم که قلیل بوده پس اکثر رای آقای روحانی را اصول گرایان داده اند دیگر؟
نه، حالا به هر حال، در تمام احزاب؛ اصول گرای اصلاح طلب وجود دارد، اصلاح طلب اصول گرا هم هست. اینها با هم هستند.

به نظر شما چند درصد آرای آقای روحانی از طرف اصلاح طلبان بوده است؟
درصدی نمی توانم بگویم.

می فرمایید قلیل بوده، این قلیل چقدر است؟ بیش از ۲۰ درصد است؟ کمتر از ۲۰ درصد است؟
من ریاضی نمی دانم و از درصد و اینها چیزی دستگیرم نمی شود

شما که الان فرمودید یک سوم آرای هاشمی به سبد روحانی ریخته شده، درصدی نگویید، همین یک سوم، یک پنجم، یک دهم بگویید

نه. نمی شود اینجوری هم گفت، به هر حال من هم که اصولگرا هستم، اصلاحات را دوست دارم. اگر ایرادی در قانون اساسی هست، چه اشکالی دارد این ایراد اصلاح شود، به نظرم باید امیدوار باشیم که این دولت موفق باشد و همه باید به آرای مردم احترام بگذاریم و امیدوار باشیم آقای روحانی کلیدشان را به بیکاری و گرانی بزنند تا این قفل ها باز شوند.

آقای حسین شریعتمداری گفته اند، در این انتخابات اصلاح طلبان شکست خورده اند و اصولگرایان پیروز شده اند، نظر شما در این زمینه چیست؟

حسین شریعتمداری هرچه بنویسد خوب می‌نویسد. من خیلی او را دوست دارم، روزی دوست داشم او رئیس جمهور شود.

روزی دوست داشتید؟ یعنی دیگر دوست ندارید؟

حالا بگذریم از این حرفها، الان آقای روحانی رای آورده، کلیدش را هم آورده که این قفل‌های بزرگ را باز کند.

شما می‌فرمایید قفل‌های بزرگی ایجاد شده، این قفل ها چطور ایجاد شده اند؟ آقای احمدی نژاد مقصر بوده اند؟
لجبازی‌های احمدی نزاد در این ۸ سال و عدم توجه به نصایح روحانیت باعث شد این مشکلات به وجود بیاید. ضمن اینکه مشایی بازیِ احمدی نژاد هم موثر بود و اینها باعث شد حواشی زیادی همراه آقای احمدی نژاد باشد. هرچند باید یادمان باشد احمدی نژاد خدمات زیادی هم داشته.

اگر خدمات زیادی داشتند، پس این قفل ها از کجا به وجود آمده اند؟
به هر حال سیاه کاری‌های خارجی، تحریم‌های ظالمانه و غیره و ذالک که به هر حال تحریم ها بی اثر که نبوده اند. اما به هر ترتیب احمدی نژاد کشور را ویران تحویل آقای روحانی نداده اما خوب مشکلات هست، عدم مدیریت بوده، تحریم ها هم بوده، اما باید امروز به این فکر کنیم که آقای روحانی با خودش کلیدی آورده که این خیلی مهم است و انشالله بتواند اوضاع کشور را بهتر کند.

پس با این تفاسیر، اصول گرایان هم به دولت جدید کمک خواهند کرد؟
حتما، همه باید کمک کنند. نباید کسی کارشکنی کند، نباید چوب لای چرخ دولت بگذارد. به هر حال این اتوبوسی است که خاموش شده، باید همه با هم آنرا هل بدهیم تا روشن شود و با آن برویم قم، شاید هم رم.

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

1 + 7 =