۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۵ قاضی عسگر :

هزینه حج تمتع کاهش می‌یابد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت از بازنگری در قیمت حج تمتع امسال خبر داد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده با بانک ها طی 10 روز آینده مبلغ قابل توجهی به حساب زائران بازگردانده می شود.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

حجت الاسلام قاضی عسگر در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حج و زیارت که روز سه شنبه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه قیمت حج امسال با توجه به شرایط پیش آمده و افزایش نرخ ارز از رشد زیادی نسبت به سال گذشته برخوردار بود، بر همین اساس سعی کردیم بازنگری اساسی و قیمت گذاری حج تمتع انجام دهیم و بر همین اساس کمیته ای تشکیل داده و با بانک ها نیز صحبت کردیم به طوریکه به توافقاتی نیز با آنها رسیدیم و بر همین اساس طی ۱۰ روز آینده مبلغ قابل توجهی را به زائران بازمی گردانیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سود سپرده ای که بانکها به افراد ثبت نام کننده پرداخت می کنند با توجه به نرخ تورم بسیار پایین است و همین مسئله باعث می شود در هنگام اعزام زائران با مشکلات فراوانی روبرو شوند به همین دلیل باید راهکار اساسی برای حل این موضوع بیابیم به طوریکه یکی از آنها این است که سرمایه هایی که در بانک ها از طریق ثبت نام زائران جمع شده از بانک ها بیرون بیاوریم و در جایی سرمایه گذاری کنیم که حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد سود به آنها بازگردانیم تا دیگر فردی که بعد از چندین سال نوبت اعزامش فرا می رسد مجبور نباشد به دلیل پرداخت هزینه‌های بالا انصراف دهد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت در مورد اعزام زائران حج و تمتع امسال نیز گفت: در سال جاری به دلیل کاهش بیست درصدی سهمیه اعزام ها ۶۴ هزار نفر به حج تمتع مشرف می شوند که این امر به ضرر زائران است به طوریکه افرادی که قبلا برای اعزام باید ۱۷ سال پشت نوبت می ماندند، با کاهش سهمیه اعزام که شاید دو سال دیگر نیز به طور انجامد، باید ۲۲ سال را در نوبت منتظر بمانند که این بسیار تاسف بار است.

به گفته قاضی عسگر، بعثه رهبری هیچ نقشی در ثبت نام از زائران نداشت و ما معتقد بودیم که ثبت نام ها برای اینکه زائران سالهای زیادی را پشت نوبت اعزام نمانند باید هر سه سال یکبار انجام شود، اما با توجه به شرایط و اتفاقاتی که رخ داد از زائران به صورت یکجا ثبت نام به عمل آمد که برای آن متاسفیم.

وی در مورد تاسیس بانک حج نیز گفت: بانک حج مشکل ما را حل نمی کند و باید پول زائران را در جایی مناسب سرمایه گذاری کرده و ما فقط به آن نظارت داشته باشیم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت همچنین در مورد وارد شدن فیش حج به بورس نیز گفت: مخالف این موضوع هستیم و معتقدیم پول سپرده مردم باید در کار تولیدی بیافتد.

منبع: خبرگزاری مهر
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 34 = 35