۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۷

مسیرهای احتمالی حمله نظامی به سوریه

حمله به سوریه صورت خواهد گرفت و یا نه، خود یک مساله است اما اینکه این حمله از چه مسیرهایی عملیاتی می شود، روی دیگر سکه است.

جنگنده های اف16 آمریکاییمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

با توجه به سناریوهای موجود می‌توان گفت که کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در سوریه، برای حمله حمایتی خود، سه مسیر بیشتر ندارند؛
۱- استفاده از حریم هوایی ترکیه؛ در این مسیر با توجه به حمایت آنکارا از گروه‌های مسلح تروریستی از زمان شروع بحران سوریه، اولین مسیر خواهد بود.
۲- مرزهای غربی و استفاده از دریای مدیترانه؛ در این مسیر با توجه به حضور ناوهای آمریکا، انگلیس و فرانسه در منطقه و همچنین وجود پایگاه‌های هوایی و دریایی این کشورها در جزیره قبرس، اولویت بیشتری خواهد داشت.
۳- استفاده از حریم هوایی اردن؛ این مسیر با توجه به فشارهای آمریکا و عربستان بر اردن، می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد، اما به دلایل متعددی مانند نفوذ سازمان اطلاعات سوریه در اردن و همچنین نزدیکی امان، پایتخت این کشور به مرزهای سوریه که می‌تواند مورد هدف موشک‌های کوتاه برد سوریه قرار بگیرد، دولت این کشور اعلام کرد که در هیچ جنگی علیه سوریه مشارکت نخواهد کرد. البته مشخص نیست که این عدم مشارکت با اجازه دادن به نیروی هوایی کشورهای متخاصم برای هدف قرار دادن سوریه تا چه اندازه، قابل توجیه است.
در مورد شیوه‌های حمله نیز باید گفت با توجه به تجربه و مدل‌های متعددی که آمریکا و متحدان این کشور در طول دو دهه گذشته در جنگ علیه دیگر کشورها داشته‌اند، آنها از شلیک موشک‌های کروز به صورت انبوه و همچنین استفاده از بمب‌افکن‌های با ارتفاع پروازی بالا برای حمله استفاده خواهند کرد. نکته دیگر مورد توجه در مورد شیوه حمله باید به مراکزی که قرار است، مورد هدف قرار بگیرد اشاره کرد.

منبع: شبکه العالم

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

7 + = 15